anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Gwarancja czy rękojmia

MAMY ROZWIĄZANIE!
VAG-TECH24-PL
#8 Zapaleniec#

Witam,

Klient w zgłoszeniu które wysłał na email nie określił swoich żądań jak również podstawy reklamacji (GWARANCJA czy RĘKOJMIA). Czy w takiej sytuacji mogę zastosować zasady rękojmi ? 

oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24
VAG-TECH24-PL
#8 Zapaleniec#

Klient nie dostał karty gwarancyjnej, ja mam gwarancje importera i to importer dokonuje naprawy. W dokumentacji nie ma żadnej karty gwarancyjnej. 

Urządzenie uległo awarii i reklamacja klienta jest zasadna.

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@VAG-TECH24-PL  Obawiam się że  właśnie w tym momencie zaczynają się problemy.  Czy kupujący wiedział o gwarancji, obawiam się że nic nie wiedział skoro nie posiadał żadnych dokumentów gwarancyjnych.

Więc wszystko co wcześniej napisaliśmy można o kant potłuc.

Ty owszem masz jakąś gwarancję importera ale nie kupujący, użytkownik końcowy nic o gwarancji nie wie, nie powinno mu się wiec teraz tej gwarancji wciskać.

Jeśli jest tak jak teraz napisałem to owszem ty sobie naprawiasz uszkodzony przedmiot w ramach swojej gwarancji,  potem ten przedmiot może komuś sprzedasz,  ale klientowi nalezy wysłać nowy przedmiot,  a nie wykręcać się gwarancją której kupujący nie miał.

Przemyśl jeszcze raz czy kupujący wiedział o gwarancji, miał odpowiednie dokumenty. Jeśli nie wiedział to teraz jest reklamacja z tytułu niezgodności z umową, czyli  wymiana przedmiotu lub zwrot pieniędzy.

oznacz moderatorów
pecela
#18 Luminarz#

@br. @VAG-TECH24-PL

Przy pierwszej reklamacji jest naprawa lub wymiana, a nie wymiana lub zwrot pieniędzy.

Mówi o tym art 43d ust 1 ustawy o prawach konsumenta. 

oznacz moderatorów
VAG-TECH24-PL
#8 Zapaleniec#

Razem ze sprzętem i instrukcją nie było żadnej karty gwarancyjnej, jest to sytuacja która świadczy na moją niekorzyść ? Klient w  zgłoszeniu nie wskazał sposobu rozwiązania, pojawiło się jedynie "proszę o interwencje" 

Ja jestem gwarantem dla klienta a dla mnie importer.

W jakim celu mam teraz wciskać gwarancję ? reklamacja jest w toku i klient otrzyma naprawiony sprzęt.

Dlaczego mam wysłać nowy przedmiot ? na jakiej podstawie ? 

Reasumując teraz w obecnej sytuacji obowiązują zasady rękojmi ? 

oznacz moderatorów
pecela
#18 Luminarz#

Gwarancja to umowa cywilno-prawna zawarta pomiędzy gwarantem a kupującym. Udzielenie gwarancji może nastąpić zarówno poprzez wydanie karty gwarancyjnej, jak i poprzez stosowne oświadczenie przy sprzedaży (ale gwarant ma obowiązek wydać pisemny dokument potwierdzający udzielenie gwarancji i jej warunki).

W twoim przypadku na udzielenie gwarancji jest już zwyczajnie za późno. A jeżeli chodzi o twoją gwarancję od importera, to nie słyszałem aby jakikolwiek podmiot udzielał gwarancji sprzedawcy (co najwyżej rękojmię). Gwarancji udziela się wyłącznie nabywcy końcowemu.

A reklamację klienta rozpatrujesz na zasadach rękojmi (jeżeli kupujący to firma) lub niezgodności z umową jeżeli kupujący to osoba prywatna). 

A na screenie przyszłość przygotuj kartę gwarancyjną jeżeli chcesz udzielać własnej gwarancji. Pamiętaj jednak, że jeżeli gwarancji udziela sprzedawca, to jej warunki nie mogą być gorsze niż te wynikające z ustawowej odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu sprzedanej rzeczy. 

oznacz moderatorów