Gwarancja z tytułu rękojmi

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam forumowiczów,
proszę o pomoc w kwestii spornej, otóż kupujący zgłosił problem z etui na telefon po 11 miesiącach od zakupu (zakup grudzień 2022). Etui Led Cover do samsunga.
Udzielono gwarancji na okres 3 miesięcy, możliwość reklamacji natomiast - 12 miesięcy.
Kupujący twierdzi, iż etui powoduje nadmierne zużycie baterii. Oczywiście chce zwrócić etui i żąda zwrotu pieniędzy.
Temat może i błahy, ale oczywiście - dyskusja i włączenie się allegro, które twierdzi, iż kupujący może złożyć reklamację do 1 roku od momentu zakupu z tytułu niezgodności towaru z umową.
W dyskusji udzieliłem informacji, iż etui używa diód LED, aby informować o powiadomieniach dotyczących połączeń, wiadomości, alarmów, stanu baterii i innych. Diody LED pobierają więc energię bezpośrednio z telefonu – w jakimś stopniu mają więc wpływ na stan baterii w telefonie. Bez źródła zasilania funkcje etui nie będą działać. Zużycie baterii w urządzeniu jest zależne od częstotliwości użytkowania, ilości powiadomień itp. co ma również przełożenie na wyświetlanie powiadomień na samym etui.
W związku z powyższym nie ma podstaw do zwrotu towaru.
Serwis allegro prosi o informację, czy kupujący ma odesłać przedmiot. Następnie odnieść się do wady podanej przez kupującego i wydać uzasadnioną decyzję reklamacyjną.
Proszę o sugestie co do całej sytuacji.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
, rękojmia natomiast w standardzie - 12 miesięcy. jaki to standard ? 24m-ce. kupujący składa reklamację z tytułu rękojmi i Ty masz obowiązek się do niej odnieś w ciągu 14dni i albo ja uznasz albo, możesz ja rozpatrzyć bez odesłania albo zażądać odesłania w celu rozpatrzenia.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zakup 2022 rok - zakładka reklamacja - 12 miesięcy, sorki za przejęzyczenie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@GADCOM_SG no ... sorki , gwarancja to gwarancja , a rękojmia to druga strona maedalu , dla produktów nowych obowiązuje 24 miesiące bez względu na to co masz napisane w zakładkach .
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@GADCOM_SG ODNIEŚĆ DO REKLAMACJI SIĘ MUSISZ , zarządaj odesłania towaru do reklamacji i podejmij decyzję .

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Kupujący odsyła na swój koszt, jeśli uznam reklamację to muszę zwrócić również koszta wysyłki.
Cała ta sytuacja jest dziwna, kupujący w dyskusji twierdzi, iż zgłaszał problem, jednak żadnej wiadomości nie otrzymałem wcześniej.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ale reklamacje może zgłosić w dyskusji. Jak wyrazi zgodę to odsyła a Ty zwracasz koszty odesłania po rozpatrzeniu reklamacji, możesz tak dać etykietę możesz podesłać jej kuriera.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@GADCOM_SG Poproś o odesłanie etui w celu rozpatrzenia reklamacji. Jak odeśle to sprawdź czy "etui powoduje nadmierne zużycie baterii" i podejmij decyzję. Jak nie odeśle to 14 dnia od zgłoszenia reklamacji odrzuć ją z powodu nie odesłania towaru.
Na moje to klient ma problem z telefonem - może zużyta bateria lub inna usterka elektroniki, ewentualnie przydałby się reset telefonu do ustawień fabrycznych - czasem działa cuda.
Takie etui zużywa naprawdę niewielkie ilości energii.
Ewentualnie etui mu się znudziło i chce sobie kupić nowe a za to odzyskać kasę.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Też mam podobne zdanie i stoję na stanowisku, że problem jest po stronie telefonu, jednak trzeba trzymać się sztywnych reguł jakie wyznacza prawo w tym zakresie. Poproszę by kupujący odesłał etui i sprawdzę powyższe.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Poproś ważne żebyś w wyznaczonym czasie to zrobił.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeśli kupujący nie ma dowodu zakupu robi to jakąś różnicę?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To akurat nie robi żadnej różnicy przy reklamacji na podstawie rękojmi.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeszcze jedna kwestia - wysyła na swój koszt i przy pozytywnie rozpatrzonej reklamacji zwracamy koszta wysyłki? Czy mam obowiązek odebrać od klienta towar?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@GADCOM_SG i tak i tak masz obowiązek pokryć koszt wyslania reklamacji do ciebie nie ważne czy mu oddasz za to czym wyśle po okazaniu dowodu oplacenia nadania czy wyślesz mu opłaconą etykietę

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Sorki, że odkopuje temat, ale otrzymałem etui, do końca tygodnia muszę rozpatrzeć reklamację.
Jeśli kupujący żąda zwrotu całej kwoty, to czy w tym przypadku w myśl KC Art. 560. mogę wymienić towar na nowy
[Uprawnienia kupującego] § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
Nie chce kopać się z koniem i wymieniać się pismami z Rzecznikiem Praw Konsumenta bo tak zapewne by się działo - wykazuję dobrą wolę - chce wymienić towar na nowy, choć w mojej ocenie powinienem odrzucić reklamację.
Czy po wymianie z tytułu reklamacji /rękojmia/ termin rękojmi startuje od nowa? Czytałem, że wymiana towaru z tytułu rękojmi nie wydłuża tego okresu.
Sorki za nawał pytań.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Możesz naprawić, możesz wymienić przy pierwszej reklamacji, Nie startuje od nowa biegnie dalej.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeszcze jedno - miałem zapis w ofercie, że wyznaczam okres reklamacji /rękojmi/ na 1 rok - zakup w grudniu 2022. Z powyższej rozmowy wynika, iż zapis był niezgodny z obowiązującym prawem i prawidłowo powinno być 24 m-ce?
Sam pracownik allegro przytoczył fakt, iż udzieliłem rękojmi na okres 1 roku i z tego tytułu kupujący w tym okresie może reklamować towar?
Gdzie więc leży prawda? Ustawowo 24 m-ce czy 12 tak jak było ustawione w ofercie?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@GADCOM_SG Jeśli towar był sprzedany jako nowy to zgodnie z przepisami - obowiązuje 24 miesiące rękojmi.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
jak sprzedałeś jako prywatna osoba to mogłeś dowolnie zmodyfikować rękojmię np na 1 rok / wyłączyć, wydłużyć etc jako firma są zawsze 2 lata rękojmi chyba że sprzedajesz drugiej firmie do jej działalności

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Działam jako JDG.
Po upływie roku to kupujący musi udowodnić istnienie wady, przed upływem roku leży to w gestii sprzedawcy - dobrze to interpretuje?
- « POPRZEDNIA
-
- 1
- 2
- NASTĘPNA »