anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ile czasu na wysyłkę ma osoba zwracająca buty? Przyjęłam reklamację, kupujący nie wysyła.

MAMY ROZWIĄZANIE!
gadulka69
#9 Pomysłodawca#

Sprzedałam buty, prywatnie. Były nowe, w oryginalnym opakowaniu. Kupujący po ponad miesiącu od kupna zgłosił mi że odkleja się podeszwa. Zapytałam czego oczekuje - bo nie wiedziałam, obniżki, zwrotu? Nie odpowiedział. Po jakimś czasie rozpoczął dyskusję i tam napisał że mu się podeszwa okleja. Ja na to, że mógł mi w korespondencji odpisać, a nie dyskusję zakładać, że nie dokończyliśmy rozmowy. Zadeklarowałam również że ma mi odesłać te buty, że zwrócę pieniądze. I znowu cisza. Pan przeciąga ewidentnie czas odesłania butów. Mam wrażenie, że chce przechodzić całą zimę w tych butach i odesłać je jak się sezon skończy. Ja uważam, że skoro zgodziłam się na zwrot butów, powinien odesłać je od razu. Moje pytanie brzmi - ile czasu na wysyłkę ma kupujący, od mojej decyzji o przyjęciu zwrotu. Czy można tak sobie ciągnąć w nieskończonosć?  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
45 ODPOWIEDZI 45
kostas11
#21 Demiurg#

@gadulka69 zanim minie 14 dni od złożenia reklamacji, napisz w dyskusji że odrzucasz z powodu braku odesłania produktu !!!

________
Κώστας
oznacz moderatorów
gadulka69
#9 Pomysłodawca#

Czyli mniej niż 14 dni w dyskusji? mogę prosić o wyjaśnienie czemu w tym terminie? On raz odzywa się w dyskusji, a raz w wiadomościach. Ja już nie wiem którego terminu mam się trzymać. 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Wchodzisz w historie wiadomosci patrzysz kiedy napisal ci ze buty sie rozkleily doliczasz 14dni i odrzucasz zanim minie termin z powodu braku odeslania towaru na reklamacje 

oznacz moderatorów
gadulka69
#9 Pomysłodawca#

16 grudnia - kupił buty, 17 stycznia - wiadomość że podeszwy się popsuły, 18 stycznia - odpisuję i pytam czego oczekuje. CISZA. 23 stycznia- pisze w dyskusji że chce zwrotu pieniędzy, 24 stycznia- ja że ok, ma mi je odesłać. Butów nie ma, nie mam wiadomosci o wysyłce, tak sobie czekam, a pan przeciąga. 

oznacz moderatorów
gadulka69
#9 Pomysłodawca#

Chciałabym mieć zwyczajnie ten temat za sobą. Albo w tą albo w tą ale za sobą. A nie, że panu się w lato przypomni buty wysłać żeby dostać kasę na następną zimę. 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

to policz my 14 dni od 23 stycznia i odrzuć reklamację z racji nieprzysłania towaru do reklamacji, przy okazji poinformuj że od 1 stycznia zmieniły się przepisy i ty decydujesz czy mu wpierw naprawisz czy wymienisz a dopiero na 3 miejscu oddasz kasę oczywiście jeśli reklamację uznasz

 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@az1rael a przy sprzedaży nie konsumenckiej też się to zmieniło ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@kostas11 chodzi ci o zapisy zmienione od 1 stycznia 2023? dotyczą wszelkiej sprzedaży ale głównie konsumenckiej, zresztą nawet jeśli samej konsumenckiej to wcześniejsze zapisy pozwalały sprzedawcy samemu wybrać co było dla niego najkorzystniejsze 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@az1rael tak o nowy bo w nowej ustawie konsumenckiej wrzucili zapis o reklamacji 🙂

Art. 7a. 1. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest
obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni od dnia
jej otrzymania.
2. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o
którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
3. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na
papierze lub innym trwałym nośniku.

A o wymianie czy naprawie w pierwszej kolejności są w KC wiec pewnie masz racje dotyczą wszystkich, namieszali, trzeba to na spokojnie przestudiować 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
gadulka69
#9 Pomysłodawca#

Bardzo bardzo dokładnie wczytałam się w regulamin allegro w tej sprawie - i tu allegro podzieliło zakupy dokonane przed 1 stycznia i od 1 stycznia. Świeży zapis o reklamacji obowiązuje tylko przy zakupach dokonanych od 1 stycznia. Buty sprzedałam 16 grudnia, reklamacja nastąpiła w styczniu. Dla mnie to kwestia trochę dyskusyjna. Za to pocieszające dla mnie jest, że pierwszy raz ktoś zaczął tą sprawę traktować indywidualnie 🙂                                      (Pan "Grzegorz" z "Kontaktu")

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@gadulka69 Prześlij proszę informacje, o które poprosił nas pracownik w korespondencji, a my na pewno będziemy nadal działać w Twojej sprawie. Kupujący w dyskusji wskazał, że odesłał przedmiot, więc poprosiliśmy go już o przesłanie potwierdzenia nadania tej przesyłki. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
gadulka69
#9 Pomysłodawca#

ale ja nie mam nic oprócz tego co jest w dyskusji i w wiadomościach, między Kupującym a mną. Co mam wysłać? Do dyskusji i wiadomości macie Państwo wszyscy dostęp. Pan kupujący wystraszył się, że złożę odwołanie od decyzji allegro protect i po tym jak go poinformowałam przesłał mi w wiadomości numer przesyłki. Dyskusję już zakończył, kasę miał, więc pozostała droga kontaktu przez wiadomości. Nie wysyłał wcześniej żadnego potwierdzenia na email i kłamie. Informacje od niego były lakoniczne i niczym nie potwierdzone. Jeśli ma coś takiego w emailu niech to pokaże, bo ja nic takiego nie mam. Żadnego potwierdzenia, żadnego numeru przesyłki. Teraz tak - załóżmy że wysłał te buty a nie stare gacie i dostanę je w poniedziałek. No i? No i co dalej? Czy miałam okazję je obejrzeć przed zwróceniem pieniędzy Panu Kupującemu? Czy ten Pan porozumiał się ze mną w kwestii zwrotu prowizji? To On przetrzymał buty, nie ja. I to ja mam być dodatkowo stratna? A co, jeśli nie zgodzę się z tą "usterką" albo szewc uzna że buty da się naprawić? To nie tak powinno wyglądać. Czy ktoś z Państwa idzie do Biedronki z reklamacją towaru bez towaru? Ot, tak, oddajcie mi pieniądze? I co, pani kasjerka daje kasę i mówi "ok, to kiedyś tam proszę dostarczyć ten reklamowany towar"? To co się stało jest nie do pomyślenia. 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@gadulka69 proszą cię o wklejenie im tego co poza dyskusją dostałaś od kupującego np wiadomości do sprzedającego / maile /smsy etc więc powrzucaj zrzuty ekranu i im podeślij

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@gadulka69 mamy dostęp do Waszej dyskusji, ale nie mamy wglądu do Twojej korespondencji, którą prowadziliście w ramach centrum wiadomości, więc o przedstawienie właśnie tych informacji, a głównie numeru przesyłki porosił Cię nasz pracownik. Staramy Ci się pomóc rozwiązać tę sytuację, ale daj nam proszę szansę. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
gadulka69
#9 Pomysłodawca#

Screenshot_20230204_202046_com.huawei.email.jpgdostałam takie coś od Kupującego. Część mojego numeru telefonu zamazałam. Administratorzy zapewne mają możliwość wglądu jaki to numer. Ten screen dostałam, jak poinformowałam kupującego że składam skargę / odwołanie od decyzji allegro protect. 

oznacz moderatorów
gadulka69
#9 Pomysłodawca#
 
oznacz moderatorów
gadulka69
#9 Pomysłodawca#

Mam to napisać w dyskusji i poprosić jednocześnie o zakończenie dyskusji? Czy tylko napisać i nie klikać "poproś o zakończenie dyskusji" ? Jestem w takiej sytuacji pierwszy raz, choć długie lata jestem użytkownikiem allegro. 

oznacz moderatorów
gadulka69
#9 Pomysłodawca#

Proszę sobie wyobrazić, że zrobiłam wszystko co mi tu radziliście (poinformowanie, odrzucenie, prośba o wysyłkę i ponowne zgłoszenie) , a tymczasem pan kupujący i tak dostał z allegro protect decyzję i po paru minutach pieniądze. Bardzo ale to bardzo zawiodłam się na allegro. Po tym co napisałam pan kupujący zakończył dyskusję jako nie rozwiązaną i zażądał zwrotu pieniędzy. Butów nie mam, pieniędze będę musiała oddać, a do tego poszła z dymem prowizja. To jest bardzo bardzo smutne, jak mnie potraktowano. 

oznacz moderatorów