Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Minęły 26 dni kupujący mnie zbywa naśmiewa się że wpłaci 29 dnia bo ma takie prawo .Dodam że walczył jak lew kwota to zaledwie 200 zł .Mam już dosyć tych bredni i olewania mnie co mam zrobic
A co jak nie zapłaci
@sazann1 po 30 dniach tranaskcja zostanie anulowana , licytant nie będzie miał możliwości opłacenia , produkt możesz wówczas wystawić ponownie na sprzedaż .
@la_nika Skoro już jesteśmy w temacie to mam pytanko 🙂
Zgodnie z regulaminem mam prawo skrócić okres przez jaki oczekuję na wpłatę po zakończeniu licytacji.
Powiedzmy, że zamieszczę zapis 'Po zakończeniu licytacji na wpłatę oczekuję 7 dni'.
7 dni minęło i ósmego dnia oznaczam transakcję jako anulowaną, wysyłam do kupującego wiadomość z informacją, że nie spełnił warunków zakupu oraz, że transakcja zostaje anulowana i przedmiot wystawiam ponownie.
Jak to się ma do mechanizmów allegro?
Czy pomimo tego, że anulowałem zamówienie (zgodnie z regulaminem przypominam) to kupujący nadal ma możliwość opłacenia takiego zamówienia np 29 dnia?
Czy ma możliwość wystawienia komentarza do takiej transakcji?
Czy ma możliwość rozpoczęcia dyskusji?
@la_nika ?
@komis-bell przepraszam, musiałam przegapić Twoją wiadomość, dziękuję za wywołanie 🙂
Poproszę Cię jeszcze o cierpliwość, ponieważ muszę to skonsultować. w przypadku licytacji nie ma możliwości ustawienia własnego (krótszego niż 30 dni) czasu na automatyczne anulowanie zamówienia, więc nie jestem pewna czy mechanizm zadziała i uzna zamówienie za anulowane.
Dam znać, gdy otrzymam odpowiedź!
Moderator wspomniał wcześniej na forum, ze jest możliwa zmiana czasu!🤗
@LEW433 Jest możliwe, tylko czy system to "uzna" na tej samej zasadzie jakby to kupujący anulował zakup?
Coś mi się wydaje, że nie i to, że ja sobie oznaczę transakcję jako 'anulowana' nie zmieni nic i kupujący nadal będzie miał możliwość opłacenia zakupów np 29 dnia.
No ale poczekajmy na oficjalną odpowiedź.
@la_nika Nic się nie stało 🙂
Czekam na odpowiedź.
Jeśli okaże się, że system nadal będzie dopuszczał możliwość opłacenia zakupu i wystawienia komentarza to będzie to sprzeczne z regulaminem i będzie wymagało pilnego naprawienia!
@komis-bell z odpowiedzi jakie mam do tej pory wynika, że kupujący będzie mógł zapłacić w 29 dniu, nawet jeśli sprzedający w swojej zakładce oznaczy takie zamówienie jako anulowane.
Jeszcze to wyjaśniam ale możliwe, że ostateczną odpowiedź otrzymam dopiero po weekendzie, więc jeszcze poproszę o cierpliwość 🙂
@la_nika Tak właśnie myślałem 🙂
W takim razie konieczna będzie zmiana regulaminu lub dostosowanie mechanizmów działania systemu (np. możliwość ręcznego oznaczenia czasu oczekiwania na wpłatę) gdyż w obecnej formie są one ze sobą sprzeczne 🙂
Czekam na odpowiedź ostateczną 😁
@la_nika Dzień dobry 🙂
Udało się coś ustalić?
@la_nika Dzień dobry. To znowu ja 😁
@la_nika Nie chcę się narzucać ale... 😉
@komis-bell bardzo przepraszam, że musiałeś się przypominać.
Z ostatecznych informacji wynika, że technicznie nie mamy możliwości anulowania zamówienia wcześniej tak, aby kupujący nie mógł go opłacić. Jednak zgodnie z regulaminem sprzedający może ustawić krótszy czas na opłacenie zamówienia.
W przypadku wpłaty po terminie ustalonym przez sprzedającego może on bez konsekwencji zwrócić środki klientowi i nie realizować zamówienia.
Domyślam się, że taka odpowiedź rodzi kolejne pytania: co z ewentualnym negatywnym komentarzem i dyskusją. W dyskusji takie działanie sprzedającego będzie usprawiedliwione, więc kupujący będzie mógł ją założyć, ale wystarczy, że sprzedający wskaże, że skrócił czas na opłacenie, więc zwrócił wpłatę kupującemu.
Jeśli chodzi o komentarz, to przepraszam, ale znów muszę poprosić o cierpliwość, nie jest to powód który obecnie kwalifikuje do usunięcia komentarza, natomiast podziałam i dowiem się czy w takiej sytuacji usunięcie komentarza i oceny będzie możliwe.
@la_nika Nic się nie stało 🙂
Czekam w takim razie na kolejną porcję informacji.
Drążę temat bo właśnie kwestia komentarza jest tu moim głównym zmartwieniem.
@komis-bell wracam z odpowiedzią w tej sprawie. Sprzedający może wyznaczyć czas krótszy na wpłatę, ale Regulamin Allegro jest nadrzędny, więc w przypadku komentarzy nie ingerujemy wcześniej w ocenę - zostanie ona usunięta w przypadku braku wpłaty automatycznie po upływie 30 dni.
Jeśli kupujący zapłaci po czasie wyznaczonym przez sprzedającego, wtedy weryfikujemy treść oceny - jeśli narusza Regulamin, możemy usunąć. Jeśli kupujący odniesie się do tego, że sprzedający nie chce zrealizować transakcji mimo zapłaty uznajemy, że ma prawo wyrazić swoje niezadowolenie.
@la_nika Rozumiem - niestety takiej właśnie odpowiedzi się spodziewałem.
Jest tu oczywista sprzeczność pomiędzy tym co stanowi regulamin a na co pozwala system.
Jeśli mam prawo wyznaczyć termin w jakim oczekuję na wpłatę to systemowa możliwość opłacenia zakupu i wystawienia komentarza w przypadku przekroczenia tego terminu wymaga zmiany.
"Jeśli kupujący odniesie się do tego, że sprzedający nie chce zrealizować transakcji mimo zapłaty uznajemy, że ma prawo wyrazić swoje niezadowolenie. "
Niezadowolenie konkretnie z czego? Z tego, że nie dotrzymał ustaleń zawartej umowy?
@komis-bell rozumiem to i przekazałam już w korespondencji prośbę o przekazanie sugestii, aby taka sytuacja i możliwość pojawiła się w Regulaminie. Widzę też, że zgłosiłeś taki pomysł, więc dowiemy się jakie są możliwości w tym obszarze i będziemy działać 🙂
Sprzedawales na allegro lokalnie jako prywatna osoba?