Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Dzień dobry, zwracam się z prośbą o pomoc, w rozwiązaniu mojej sprawy. W grudniu wystawiliśmy na sprzedaż fabrycznie nowy telefon za kwotę ponad 3000zł., po około 3 miesiącach sprzedający otworzył dyskusję w której poinformował, że telefon został zablokowany przez operatora co jest niemożliwe, wstawiając zrzut ekranu z normalnie działającego telefonu, został przeze mnie poproszony o wstawienie zdjęcia w dyskusji jak twierdził zablokowanego urządzenia (w którą zresztą ingerował pracownik allegro, ponieważ byłem na urlopie i nie zareagowałem w ciągu 24h), oczywiście zdjęcia nie wstawił twierdząc, że jest na wyjeździe, wówczas został poproszony o odesłanie do nas urządzenia celem zwrotu pieniędzy jeżeli faktycznie urządzenie jest zablokowane, w związku z tym, że telefon nie był i nie jest zablokowany, sprzedający zamiast skorzystać z prawa zwrotu, reklamacji czy czegokolwiek, złożył wniosek POK, wyłudzając zwrot, a pracownik serwisu bez żadnej weryfikacji natychmiast wypłacił mu pieniądze, które zostały doliczone do mojego salda. Kontakt ze sprzedającym się urwał i na tą chwile niedojrz, że zostaliśmy bez urządzenia za ponad 3000zł to serwis sobie zażyczył żebyśmy drugie tyle im zapłacili. Oczywiście pisałem maile w tej sprawie, zadajac wielokrotnie pytanie, kto zweryfikował ten produkt przed wypłatą kupującemu pieniędzy, czy kupujący złożył zawiadomienie na policję skoro czuje się przez nas oszukany, niestety cały czas sprawa jest bagatelizowana, a ja zbywany gdzie w pewnym momencie puściły nerwy, bo rozumiem, że jest jakiś regulamin, ale gdzie są obowiązujące nas przepisy? Nie znalazłem zapisu, mówiącego, że za brak odpowiedzi na wiadomość w ciągu 24h stracę towar, a za to, że go straciłem będę musiał zapłacić jeszcze równowartość do allegro. Za wszelkie odpowedzi i sugestie będę bardzo wdzięczny i liczę na to, że tutejsi Moderatorzy wykażą się odrobinę większą empatią i zrozumieniem niż ci od maili i pomogą mi w rozwiązaniu problemu. Pozdrawiam.
@komtel_f-mobile Cześć. Konsultuję tę sprawę z odpowiednim zespołem i wrócę do Ciebie z odpowiedzią.
Dziękuję 🙂
@komtel_f-mobile Cześć. Cała sprawa została powtórnie przeanalizowana, ale niestety nie możemy anulować POK, ponieważ w tej sprawie kupujący jest rzeczywiście pokrzywdzony. W opisie Twojej oferty nie było wzmianki o tym, że telefon został zakupiony na raty, a zaproponowane przez Ciebie pomijanie wciąż pojawiających się powiadomień o zaległości, to nie jest rozwiązanie problemu. Nie przedstawiłeś nam też dokumentów potwierdzających, że raty są opłacone. Jak najbardziej możesz odzyskać urządzenie - skontaktuj się w tej sprawie z kupującym.
To jest jedna strona medalu. A czy nie martwi Was to, że Klient kupujący ma zarówno telefon jak i kasę ? Nie ma w tym naprawdę nic nielogicznego ? Nie powinien zwrócić Sprzedającemu zgłoszonego jako wadliwy produktu ?
@terazauto
Formalnie - kupujący nie odstąpił od Umowy.
Można sobie wyobrazić, że jeżeli kupujący zażądałby w reklamacji obniżenia ceny (np. o 100%) to mógłby mieć zarówno wadliwą rzecz jak i uzyskaną kwotę obniżki.
Sytuacja komplikuje się gdyby sprzedawca wziął pieniądze za rzecz niebędącą jego własnością (np. należącą do operatora) lub pochodzącą z innego przestępstwa - bo wówczas kupujący powziąwszy taką informację sam powinien zgłosić to np. na Policji.
No właśnie tak myślałem. I teraz pytam - kto jest de facto właścicielem przedmiotu ? Skoro Allegro uregulowało płatność w formie POK, to stali się właścicielem ? Właścicielem jest osoba znajdująca się w posiadaniu, czy Sprzedający który nie ma nic, oprócz - prawdopodobnie - obciążenia wynikającego z POK ? To nie jest ani proste, ani dokładnie uregulowane. Klient używał towaru (którego wadę prawną już znamy) i nawet jeśli jest zastrzeżenie - powinien komuś (?) produkt zwrócić. Może to zrekompensowałoby stratę jaka poniesie (lub już ponióśł Sprzedawca)
Jeśli kupię w salonie trefny wóz - to nie mam ani kasy ani auta. A tutaj Klient ma wszystko 🙂 Żyć, nie umierać !
I teraz pytam - kto jest de facto właścicielem przedmiotu ?
Zapytajmy Autora wątku:
@komtel_f-mobile
Kto jest prawnym właścicielem (nie posiadaczem) telefonu kupionego na raty w Plusie?
Polkomtel ?
Coś mi się zdaje, że już dyskutowaliśmy na ten temat - wtedy stanowisko serwisu było jednoznaczne. Nawet mi się słusznie oberwało - chyba nawet od Ciebie - odnośnie prawa własności.
Jedno pamiętam na pewno - na Allegro nie wolno wystawiać telefonów wziętych na raty, jeśli te raty nie zostały spłacone. Czyżby coś się zmieniło?
Jedno pamiętam na pewno - na Allegro nie wolno wystawiać telefonów wziętych na raty, jeśli te raty nie zostały spłacone. Czyżby coś się zmieniło?
@Kasiulki2 a na podstawie jakiego punktu regulaminu?
Sugerujesz, że Allegro przyznałoby zwrot z POK wbrew regulaminowi POK? 🤔🙄
Część II. Wyłączenia z Programu Ochrony Kupujących
Program Ochrony Kupujących nie obejmuje sytuacji, gdy:
6. Oferta nie była zgodna z Regulaminem Allegro, w szczególności Towar nie był dopuszczony do obrotu na Allegro z uwagi na wykaz towarów zakazanych i dopuszczonych warunkowo, wskazanych w Regulaminie Allegro.
W regulaminie Plusa jest tak: „Polkomtel zastrzega sobie prawo własności przedmiotu sprzedaży aż do uiszczenia ceny w całości.”
A w Regulaminie Allegro, punkt 4.1: "Sprzedający zobowiązują się do niewystawiania na Transakcji Towarów, którymi obrót narusza obowiązujące przepisy prawa (z uwzględnieniem przepisów każdego obcego prawa, które może mieć zastosowanie w danym przypadku) lub uprawnienia osób trzecich"
O ile wiem, nie wolno dysponować czyjąś rzeczą jak własną (w tym sprzedawać tej rzeczy) bez wiedzy i wyraźnej zgody właściciela.
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_@Kasiulki2 a czy wolno taką rzecz sobie przywłaszczyć jak zrobił to kupujący lub allegro, bo do końca nie wiem gdzie produkt się obecnie znajduje i do tego kazać zapłacić sobie drugie tyle?
A jak już idziemy w paragrafy, to skoro wystawiony przeze mnie produkt był niezgodny z regulaminem to napiszcie mi proszę jakim prawem objęli go programem ochrony kupujących?
Część II. Wyłączenia z Programu Ochrony Kupujących
Program Ochrony Kupujących nie obejmuje sytuacji, gdy:
6. Oferta nie była zgodna z Regulaminem Allegro, w szczególności Towar nie był dopuszczony do obrotu na Allegro z uwagi na wykaz towarów zakazanych i dopuszczonych warunkowo, wskazanych w Regulaminie Allegro.
Biorę popcorn, colę i czekam aż szanowni moderatorzy mi udzielą konkretnej odpowiedzi na to pytanie, obstawiam, że jak większość niewygodnych pytań oleją, ewentualnie wymijająco napiszą cokolwiek, aby tylko napisać.
Kwestia własności urządzenia nie podlega tu dyskusji - prawnym właścicielem jest operator.
Fakt - zgodnie z regulaminem ten telefon nie powinien się znaleźć na aukcji.
Bądźmy jednak realistami - wszyscy dobrze wiemy, że operatorowi w najmniejszym nawet stopniu nie zależy na tym telefonie w sensie fizycznym - zależy mu jedynie na tym aby raty zostały spłacone przez pierwotnego użytkownika.
Ani Allegro ani sprzedający nie otrzymali żadnego dowodu na jakąkolwiek blokadę czy też zaległość w ratach.
Należy mieć na uwadze, że w tym wypadku mamy do czynienia z uczciwym sprzedawcą który w żadnym wypadku nie ukrywał skąd pochodzi urządzenie oraz pisemnie za nie poręczył.
Allegro bezrefleksyjnie wypłaciło kupującemu pieniądze z POK w sytuacji kiedy sprzedawca kilkukrotnie prosił o odesłanie telefonu i wtedy sam zwróciłby mu te pieniądze co jasno zadeklarował.
Sprzedający nie otrzymał szansy na załatwienie sprawy i w tym jest cały problem.
Zostaje pytanie co z kupującym - ma pieniądze i ma telefon który jest w pełni sprawny oraz funkcjonalny.
Co ma sprzedający? Brak pieniędzy, brak telefonu i zablokowane konto.
Allegro oficjalnie popiera takie działania?
Kto w tym wszystkim postępuje nieuczciwie?
Uważam, że powinno to być inaczej rozwiązane. Sprzedający powinien dostać możliwość rozwiązania całej tej sytuacji samodzielnie a POK i blokada konta to ostateczność szczególnie, że czarno na białym wykazał chęć załatwienia sprawy.
Takim sposobem jedna patologia rodzi kolejną, problem pozostaje nierozwiązany a jedyną osobą która na tym zyskała jest "oszukany" klient.
@Kasiulki2
W takich przypadkach (telefon wzięty na raty u Operatora) istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo (bliskie pewności), że warunki umowy Abonenta z Operatorem zawierają klauzulę określającą na telefonie własność Operatora (przynajmniej do czasu spłaty ostatniej raty).
Jeżeli w tym przypadku przedmiot transakcji na Allegro - zawieranej pomiędzy sprzedawcą, a kupującym - był własnością podmiotu trzeciego to mogło dojść do przestępstwa.
Sytuację sprzedającego dodatkowo może komplikować fakt, że (jak sam oświadczył): takim procederem (handel telefonami wziętymi na raty u Operatora) zajmuje się od wielu lat.
W przypadku np. gdy Nabywca takiego telefonu złożył zapytanie: https://www.plus.pl/formularze/formularz-imei i otrzymał w odpowiedzi informację, że to urządzenie jest własnością operatora, a użytkownik nie ma prawa go sprzedać - trudno o inne wnioski w takiej sprawie.
Pani Aleksandro, gdy już się Pani odezwała nabrałem nadziei, że zrozumie Pani tę sprawę.. Pozwoli Pani, że wypunktuje Pani aspekty, które za pośrednictwem maila były ze strony serwisu totalnie zlewane, teraz chociaż mam świadomość, że rozmawiam z człowiekiem, bo wcześniej jak kolega wyżej napisał odnosiłem wrażenie, że odpowiedzi generowane są przez bota na zasadzie kopiuj/wklej..
- "kupujący jest rzeczywiście pokrzywdzony" jak może być pokrzywdzony, skoro po raz kolejny tłumaczę Państwu, że telefon działa normalnie i to jest głównym problemem, że kupujący składając wniosek POK wpisał nieprawdziwe informacje, a pracownik serwisu w żaden sposób tego nie zweryfikował tylko po chwili na podstawie screena o zbliżającym się terminie płatności wypłacił mu środki dopisując je do mojego rachunku.
1. "W opisie Twojej oferty nie było wzmianki o tym, że telefon został zakupiony na raty", kupujący przed zakupem został poinformowany, że telefon zakupiony jest w systemie ratalnym i został zapewniony zarówno słownie jak i pisemnie o braku ewentualnej blokady. Poniżej zamieszczam treść aukcji:
2. "Fabrycznie nowy, Samsung Galaxy S21 Plus 5G G996B/DS wersja 256Gb/8Gb w kolorze Phantom Black. Zestaw nieotwierany, telefon niewłączany, fabrycznie zaplombowane pudełko. Polska dystrybucja, 24 miesiące gwarancji producenta. Telefon pochodzi z sieci Plus, kupiony z pewnego i legalnego źródła, dajemy pisemną gwarancję braku ewentualnej blokady (informacja o gwarancji będzie zawarta na fakturze)."
3. "zaproponowane przez Ciebie pomijanie wciąż pojawiających się powiadomień o zaległości, to nie jest rozwiązanie problemu", to jest akurat ostatnia wiadomość do kupującego, który i mi i Wam próbował wcisnąć, że telefon jest zablokowany (gdyby telefon był faktycznie zablokowany nie miałby możliwości wciśnięcia czegokolwiek), dlaczego nikt nie wziął pod uwagę tego, że kupujący nawet nie skorzystał z prawa reklamacji, prosiłem go w dyskusji wielokrotnie, żeby ten telefon nam odesłał, ale wiedząc, że telefon normalnie działa nie zrobił tego, tylko wyciągnął od Was pieniądze bez żadnej weryfikacji, poniżej fragmenty dyskusji z godziną i datą:
17 lutego 2022 10:41 "Jeżeli po sprawdzeniu okaże się, że telefon faktycznie jest zablokowany, oczywiście wymienimy Panu produkt, a w przypadku niedostępności zwrócimy Panu pieniądze, co zresztą było napisane w treści aukcji, a dodatkowo dopisane w polu "uwagi" na fakturze, którą Pan otrzymał."
25 lutego 2022 14:24 "Szanowny Panie xxxxxx , w którym momencie zostało napisane przez nas, że nie chcemy zwrócić pieniędzy, powyżej znajduje się cała nasza konwersacja, wręcz przeciwnie, sami napisaliśmy, że w przypadku blokady wymienimy produkt lub zwrócimy pieniądze. Dodatkowo w opisie aukcji wyraźnie było napisane, że telefon pochodzi z sieci Plus co za tym idzie powiadomienia od operatora nie są niczym nadzwyczajnym, z tego co ustaliłem telefon nie jest zablokowany i działa prawidłowo."
1 marca 2022 13:26 "prosiłem o zdjęcie pulpitu telefonu, jeżeli jest zablokowany (co jest niemożliwe) to nie powinno to być problemem dla Kupującego, aby dołączyć screena do dyskusji, wówczas tak jak napisaliśmy zarówno w aukcji jak i na fakturze produkt zostanie wymieniony lub zwrot pieniędzy."
1 marca 2022 13:58 "Kolejny raz powtarzam, jeżeli telefon faktycznie jest zablokowany, wymienimy produkt lub zwrócimy pieniądze. Proszę tylko o zdjęcie, ponieważ u mnie figuruje, że jest bez żadnych blokad."
A tutaj ostatnia wiadomość, która tak bardzo poruszyła Was odnośnie tego powiadomienia:
1 marca 2022 15:34 "Otrzymany od Pana screen to jedynie powiadomienie o terminie płatności, który załączył Pan 14 lutego, zakładając dyskusję. Należy nacisnąć "OK" aby móc w pełni korzystać z telefonu, dodatkowo powiadomienie to można wyłączyć w menu telefonu jeśli nie chce Pan ich otrzymywać."
Pani Aleksandro, bardzo proszę raz jeszcze na chłodno i tak po ludzku przeanalizować całą dyskusję z kupującym, jeśli uda mi się spróbuję ją wstawić tutaj lub jakiś link, żebyście wszyscy Państwo mogli ocenić kto tutaj kogo wprowadza w błąd proszę mieć na uwadze najważniejsze kwestie:
- klient był poinformowany, że telefon jest w systemie ratalnym, dodatkowo klient dostał pisemną gwarancję braku blokady na fakturze.
- telefon nie jest zablokowany i jest w pełni sprawny
- nie skorzystał wcześniej z prawa reklamacji, zwrotu ani żadnego innego, które mogłoby zweryfikować czy to co pisze jest prawdą, bo gdyby go nam odesłał wówczas mielibyśmy dowód na to, że pisze nieprawdę, do dzisiaj nikt z Was tego telefonu nie widział, a zostały wypłacone mu pieniądze, dodatkowo wszystkie screeny, które zamieszczał w dyskusji były zamieszczone z normalnie działającego telefonu, gdzie widać było ostatnie połączenia (ostatnie połączenie wykonane 2 minuty przed zrobieniem screena), pełny zasięg itp. Tak wg. tego fachowca co przyznał mu zwrot zachowuje się zablokowany telefon?
Jest tutaj jeszcze kilka innych drobniejszych błędów popełnionych przez serwis, za które ja muszę zapłacić, ale nie chcę w tym momencie nikogo osądzać, raz jeszcze bardzo Was proszę o anulowanie tego wniosku, bo nawet ciężko to komentować.
Liczę na pozytywne rozpatrzenie mojej prośby i na marginesie dodam, że od ponad 14 lat na Allegro kupuję i sprzedaję różne rzeczy włącznie z telefonami w systemie ratalnym, ale tak pomysłowego kupującego mam po raz pierwszy. Nigdy nawet nie dostałem żadnej negatywnej opinii i teraz miałbym za 3000zł to wszystko zaprzepaścić, dodatkowo stracić tyle pieniędzy i mieć zablokowane konto? Naprawdę tak uważacie?
Pozamiatane. Brawo @komtel_f-mobile.
@komtel_f-mobile @ko_alka
"zaproponowane przez Ciebie pomijanie wciąż pojawiających się powiadomień o zaległości, to nie jest rozwiązanie problemu"
Należy uściślić, że pokazujące się na telefonie powiadomienia nie są informacją o ZALEGŁOŚCI tylko PRZYPOMNIENIEM o racie do zapłaty.
Zupełnie na tej samej zasadzie jak serwis allegro godzinę po wystawieniu faktury wysyła maila z przypomnieniem, że "...zbliża się termin Twojej płatności. Nie czekaj i ureguluj swój rachunek na Allegro."
@komtel_f-mobile Informacja o tym, że urządzenie jest na raty powinna być w opisie aukcji. Ciężko zweryfikować patrząc z perspektywy mojej czy innych użytkowników, czy faktycznie klient został poinformowany o ratach, czy jednak została mu przedstawiona jedynie gwarancja braku blokady. Patrząc po samej aukcji, klient kupował telefon niebędący obciążony przez raty.
@komtel_f-mobile Podasz link do oferty?