Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Dzień dobry, zwracam się z prośbą o pomoc, w rozwiązaniu mojej sprawy. W grudniu wystawiliśmy na sprzedaż fabrycznie nowy telefon za kwotę ponad 3000zł., po około 3 miesiącach sprzedający otworzył dyskusję w której poinformował, że telefon został zablokowany przez operatora co jest niemożliwe, wstawiając zrzut ekranu z normalnie działającego telefonu, został przeze mnie poproszony o wstawienie zdjęcia w dyskusji jak twierdził zablokowanego urządzenia (w którą zresztą ingerował pracownik allegro, ponieważ byłem na urlopie i nie zareagowałem w ciągu 24h), oczywiście zdjęcia nie wstawił twierdząc, że jest na wyjeździe, wówczas został poproszony o odesłanie do nas urządzenia celem zwrotu pieniędzy jeżeli faktycznie urządzenie jest zablokowane, w związku z tym, że telefon nie był i nie jest zablokowany, sprzedający zamiast skorzystać z prawa zwrotu, reklamacji czy czegokolwiek, złożył wniosek POK, wyłudzając zwrot, a pracownik serwisu bez żadnej weryfikacji natychmiast wypłacił mu pieniądze, które zostały doliczone do mojego salda. Kontakt ze sprzedającym się urwał i na tą chwile niedojrz, że zostaliśmy bez urządzenia za ponad 3000zł to serwis sobie zażyczył żebyśmy drugie tyle im zapłacili. Oczywiście pisałem maile w tej sprawie, zadajac wielokrotnie pytanie, kto zweryfikował ten produkt przed wypłatą kupującemu pieniędzy, czy kupujący złożył zawiadomienie na policję skoro czuje się przez nas oszukany, niestety cały czas sprawa jest bagatelizowana, a ja zbywany gdzie w pewnym momencie puściły nerwy, bo rozumiem, że jest jakiś regulamin, ale gdzie są obowiązujące nas przepisy? Nie znalazłem zapisu, mówiącego, że za brak odpowiedzi na wiadomość w ciągu 24h stracę towar, a za to, że go straciłem będę musiał zapłacić jeszcze równowartość do allegro. Za wszelkie odpowedzi i sugestie będę bardzo wdzięczny i liczę na to, że tutejsi Moderatorzy wykażą się odrobinę większą empatią i zrozumieniem niż ci od maili i pomogą mi w rozwiązaniu problemu. Pozdrawiam.
6. Oferta nie była zgodna z Regulaminem Allegro A TEN PUNKT DO CZEGO SIE ODNOSI ? SLUCHAM. Banda oszustów i tyle mam do powiedzenia. Allegro dno
@ko_alka to jeżeli towar posiadał wadę prawną, to tym samym jego sprzedaż była niezgodna z regulaminem pok.
Część II. Wyłączenia z Programu Ochrony Kupujących
Program Ochrony Kupujących nie obejmuje sytuacji, gdy:
6. Oferta nie była zgodna z Regulaminem Allegro, w szczególności Towar nie był dopuszczony do obrotu na Allegro z uwagi na wykaz towarów zakazanych i dopuszczonych warunkowo, wskazanych w Regulaminie Allegro.
Zakończmy już tą dyskusję, bo to faktycznie nie ma sensu, fajnie, że umiesz pisać, czytać, ale ze zrozumieniem tego co czytasz nie jest dobrze, ale nie chciałbym Ci zrobić w żaden sposób przykrości, na pocieszenie powiem, że ci poprzedni z którymi miałem wątpliwą przyjemność wymienić kilka argumentów w mailu nie różnią się bardzo od Ciebie, ale chociaż cieszę się, że wraz z wieloma użytkownikami obnażyłem tą samowolkę, żebractwo i dziadostwo, które ma miejsce na tym pseudo portalu, sprawić, żeby tą dyskusję, to jak funkcjonujecie jakie stosujecie praktyki oraz to jak nieudolnie próbujecie z tego wybrnąć wymyślając jakieś argumenty na poziomie, którego nie będę komentował obejrzało jak najwięcej ludzi w całym kraju, a motywację do tego mam ogromną, oraz screeny całej dyskusji. Jeśli twierdzicie, że kupujący został wprowadzony w błąd, przelaliście mu pieniądze, proszę mi oddać urządzenie, bo składając wniosek przeniósł na Was wszelkie roszczenia. To by było na tyle, a personalnie nic do Ciebie nie mam, ale mam dla Ciebie radę, zmień pracę chyba, że lubisz być frontalną twarzą czegoś i tutaj nie chciałbym napisać na co wiele ludzi pluje, ale na pewno czym gardzi. W tym miejscu kończy się moja przygoda z allegro i wierzę, że dużo osób wyciągnie z tego wnioski i kilka razy się zastanowi zanim coś sprzeda za pośrednictwem tego czegoś, bo niedojrz, że straci towar to obciążą go jego równowartością. Nara
@ko_alka sugerujecie, że sprzedałem telefon niezgodnie z regulaminem, w momencie gdy co drugi wystawiony na aukcjach jest niespłacony?
@ko_alka To, że telefon posiadał wadę prawną to jedna kwestia i tu nie ma dyskusji nad statusem prawnym ale przecież sprzedający prosił kupującego o odesłanie telefonu - jak inaczej miał to załatwić czy też "wyjaśnić"?
"Rozumiem, że się z tym nie zgadzasz, jednak nie przedstawiłeś żadnych dowodów, które wskazywałyby, że telefon był wolny od wad. Nie przesłałeś również potwierdzenia płatności za wszystkie raty za to urządzenie."
O jakich dowodach ma być mowa skoro sprzedający na żadnym etapie nie ukrywał tego, że sprzęt pochodzi z sieci i jest jej własnością? Prosił o odesłanie telefonu aby móc oddać pieniądze bądź wymienić telefon na inny.
Jak to jest, że pozwalacie kupującemu zostać z telefonem i pieniędzmi a sprzedający zostaje z przysłowiowym "niczym"?
Czy nie jest prawidłowym postępowaniem wskazanie kupującemu w dyskusji aby urządzenie odesłał i wtedy jeśli nie otrzyma zwrotu pieniędzy można działać z POK?
@komis-bell
sprzedający na żadnym etapie nie ukrywał tego, że sprzęt pochodzi z sieci i jest jej własnością?
W którym miejscu sprzedawca poinformował kupującego, że oferowany produkt nie jest jego własnością (i nie ma on prawa do sprzedawania go) a ewentualna oferta kupna złożona przez kupującego nie przeniesie prawa własności rzeczy na Kupującego, a jedynie nastąpi wydanie kupującemu do używania cudzej własności ?
@A3dam Faktycznie masz rację nie było w ofercie stwierdzenia stricte, że "telefon jest własnością sieci Plus".
Była jedynie informacja o braku blokady i pisemnej gwarancji na wypadek powstania takiej blokady. Fakt - dla osoby nie będącej w temacie taka informacja może nic nie mówić.
@komis-bell ale kupujący został o tym poinformowany przed zakupem oraz zapewniony zarówno słownie jak i pisemnie, że żadna blokada mu nie grozi.
@komtel_f-mobile
Na początku troszkę inaczej widziałem tą sprawę ale screeny z dyskusji rzucają nieco innego światła na sytuację.
W odpowiedzi na żądania kupującego napisałeś "...w przypadku blokady wymienimy produkt lub zwrócimy pieniądze." - zabrzmiało to jak uwarunkowanie uznania reklamacji nie tyle samym odesłaniem telefonu co obecnością blokady (najpewniej tak zostało to odebrane przez pracownika allegro), gdzie w takiej sytuacji niestety ale ciąży na Tobie obowiązek uznania reklamacji bez stawiania jakichkolwiek warunków - musisz przyjąć zwrot, oddać pieniądze i koniec tematu.
Gdyby pierwsza Twoja wiadomość w dyskusji była prośbą o odesłanie urządzenia (niezależnie od jakiejkolwiek blokady lub jej braku) i zapewnienie o pełnym zwrocie kosztów cała ta sytuacja nie miałaby miejsca.
Wracając natomiast do tematu - przeproś kupującego, wyraź skruchę z powodu zaistniałej sytuacji i ładnie poproś go o zwrot urządzenia.
Na chwilę obecną raczej nic więcej nie zrobisz...
@komtel_f-mobile nie zdajesz sobie sprawy co mówią przepisy o takiej sprzedaży
@A3dam ma 100% racji
jesteś w myśl prawa paserem, sprzedajesz przedmioty, które nie są Twoją własnością
czy wiesz że za takie działanie może grozić Ci odpowiedzialność karna?
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
chcesz odzyskac produkt?
pisz do kupującego, że zamierzasz go zwrócić właścicielowi
jak odmówi, zgłosisz go z w/w przepisów na policję
@ko_alka ale jak to może być jak sprzedawca nie miał szansy na reakcje, gdzie rekalamacja lub zwrot na jakiej podstawie sprzedawca został podwójnie okradziony raz z telefonu dwa przez was nie mogąc sam podjąć decyzjii, zrozumiałe jest jakby zwrócił telefon a sprzedawca nie oddał by kupujacemu przedmiotu wtedy tak pok i wtedy odszkodowanie POK.Tutaj sprzedawca został kompletnie ominiety jak dla mnie komtel_f-mobile to sprawa o wyłudzenie , moim zdaniem powineś sobie roscić teraz prawo do odszkodowanie od Allegro i myślę że wygrasz , nie dano ci szansy rozwiązć smamemu tego problemu.W twoim imieniu podjęło to Allegro bez twojej wiedzy i wymusiło od ciebie haracz;))
Coś nie tak z towarem? Zwrot towaru po czym następuje zwrot pieniędzy.
To co wypisujesz świadczy tylko o braku kontaktu z rzeczywistością i tym że najprawdopodobniej nigdy w życiu nie handlowałaś w internecie.
Wasze regulaminy są ponad polskim prawem? Nie i nie będą. Sprawa jest do wygrania w sądzie na 100% chcesz sprawdzić?
Dlaczego kupujący nie odesłał wadliwego towaru do sprzedającego ? I później starać się o wniosek z POK.
Kupujący ma teraz telefon i pieniądze. DRAMAT WAM POWIEM
To jest naprawdę przerażające...
O jest tragedia. Coś jest nie tak klient zwraca telefon zwracane są środki..
szczerze współczuje juz poruszałem wontek obłsugi pomocy Allegro- czasami mam wrażenie że to boty podejmują decyzjeziomek nie daj sie i pisz gdzie się da z Policją włacznie bo według mn ie to recydywa podwójne złodziejstwo
Miło, że to rozumiesz, ja też widzę tu wiele niespójności, ale już naprawdę nie wiem gdzie zapukać żeby to jakoś załatwić..
Jeżeli masz imei telefonu to sprawdź na stronie plusa czy rzeczywiście posiada blokadę z plusGSM . Jeżeli takowej nie posiada to zgłoś zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa (oszustwo ) Jeżeli posiada to zgłoś bezprawne przywłaszczenie towaru .
Allegro ma regulamin pro konsumencki i niektórzy kupujący wykorzystują go do przekrętów . Natomiast żaden regulamin nie stoi ponad prawem wiec kupujący będzie miał przykrą niespodziankę jak zapukają do niego panowie w niebieskich uniformach.
#Allegro jak to jest z Wami, sprzedający sprzedał i nawet nie otrzymał towaru jeśli kupujący zgłosił problem. Kupujący otrzymał wypłatę z POK bo zgłosił problem z blokada.
Telefon używał i nagle mu się przypomniało, ze telefon posiada blokadę ?
Dlaczego nie zgłosił problemu wcześniej ?
To jest wielki dramat co robicie. Sprzedający został bez telefonu i z saldem minusowym.
Dokładnie jak kolega pisze niżej. Skontaktuj się z salonem gdzie był brany, niech pokażą czy faktycznie taka blokada jest założona na nr IMEI. Jak się okaże, ze telefon jest czysty to niech napiszą na twoją prośbę i zeby to udowodnili na Allegro.