anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

jak zwrócić klientowi mniejszą kwotę 10-15% za zwrot po otwarciu pudełka (obniżona wartości towaru)

Gonsieniczka
#7 Wielbiciel#

Klient zwrócił paczkę a w niej towar w otwartym pudełku ( co stanowi obniżenie jego wartości ) gdzie to się zgłasza ? albo w jakie opcje sprzedaży trzeba wejść skoro nie można otworzyć dyskusji z kupującym. Jak go mam o tym poinformować telefonicznie? w menu jest tylko opcja zwróć wpłatę

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

Becia51095
#9 Pomysłodawca#

Widzisz Gonsieniczka, ten klient 104371448 odkupi od ciebie towar w tej samej cenie.  art. 34 ust. 4 ale towar musi być używany, uszkodzony na tyle że powstało faktycznie obniżenie jego wartości. Skąd 10-15% co to

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Gonsieniczka sprzedajesz jako firma ?  co to za towar, bo otwarcie opakowania nie stanowi podstawy obniżenia zwrotu 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Gonsieniczka
#7 Wielbiciel#

Sprzedaje jako firma . Klocki tracą na wartości jeśli pudełko jest otwarte lub pogniecione teraz wystawiając je ponownie musze odznaczyć używane lub po zwrocie czyli automatycznie jestem stratny na przyszłej transakcji z winy tego ze ktoś kupił i sie mu nie spodobało przecież nie trzeba było rozcinać opasek i otwierać pudełka można było odesłać w nienaruszonym stanie pudełka wtedy nie pytałbym o obniżenie zwrotu ino zwróciłbym w całości tyle ile wpłacił . a co do 10-15% to tak tu wyczytałem w innych postach że można zwrócic kwotę obniżoną o jakiś procent

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

Nie bardzo rozumiem jak "profesjonalny" sprzedawca może nie znać przepisów prawa dotyczących sprzedazy na odległość 😞

Tak to jest jak sie czyta jakieś bzdury.

Jak ktoś będzie złośliwy kupi 10 zestawów otworzy/zniszczy opakowania i odeśle.

Wycofaj ze sprzedazy ten asortyment. Albo zrezygnuj w ogole.

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@Client:104371448 podobno jesteś doskonale obeznany z paragrafami, często to podkreślasz w swoich wpisach, więc nie przytoczę ci paragrafu, bo zapewne go znasz, tylko chwilowo zaćma ci na umysł padła, ale kupując w internecie można produkt obejrzeć i ocenić w takim stopniu jak w sklepie stacjonarnym, Pokaż mi sklep stacjonarny, w którym można rozpakować klocki przed zakupem.

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@Agent051: Mistrzuniu; kupując zapakowany towar mam obowiązek (i prawo) go sprawdzić czy jest kompletny i nieuszkodzony (np. szklana płyta gazowa zapakowana w styropian i zawinieta w gruba folie zgrzewaną na gorąco) albo telewizor czy nie ma porysowanej matrycy i ma np. w komplecie pilot.

Bo rozumiem, ze jak jedno albo drugie bedzie niekompletne (sprawdzenie w domu) to typowy polski sprzedawca z radością przyjmie reklamację, mało tego: uzna ją za zasadną od reki i z przyjemnościa uzupełni braki?

Mam dalej kontynuować?

Rozumiem także, że powinienem posiadać w oczach rentgen i przeswietlic zapakowane pudełko czy aby wszystkie woreczki z klockami są w komplecie?

A w ogóle to Ty se jaja robisz czy tak na powaznie?

No i nie mowimy tutaj o sprawdzeniu przez zakupem ale po zakupie.

Gdyby sprzedawcy nie lecieli sobie w człona to by takich cyrków kupujący nie robili.

Poza tym w przypadku braku klocków w zestawie sprzedawca nie wyda nowego zestawu zeby klient byl zadowolony tylko PRZYJMIE DO REKLAMACJI. Jeśli przyjmie w ogóle.

A tutaj masz link gdzie mozesz zglosic brakujace klocki i czekac na dostawe iles czasu.

https://www.lego.com/pl-pl/service/replacementparts/missing/location

A braki w zestawach się zdarzają.

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@Client:104371448 daruj sobie te elaboraty, reklamacja to nie zwrot konsumencki.

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@Agent051: przedmiotem transakcji nie bylo pudełko. I nie ma obowiązku zwracania towaru z pudełkiem.

Kolejny już raz widać jacy to "profesjonalisci" sprzedają na Allegro.

oznacz moderatorów

Gonsieniczka
#7 Wielbiciel#

Panie Janie kochany na samej górze chyba pisze WYRAŹNIE początkujący sprzedawcy a nie "fachowcy" czy "profesjonalni" . Liczyłem tu na jakąś sensowną wypowiedz w stylu można tak,  nie można tak .... taki punkt regulaminu mówi to i to .... ale jak widać....

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

@Gonsieniczka 

[edycja]

Jeśli w ofercie na zdjęciach miałeś produkt  wraz z pudełkiem to również pudełko, wchodzi w skład wartości oferty, pudełko z kolcami, nie mylić z opakowaniem transportowym.

Jeśli jakąkolwiek część oferty jest zniszczona to moim zdaniem możesz pomniejszyć zwrot o ustaloną przez siebie utratę wartości produktu.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Czy odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towarów, o której mowa w art. 14 ust. 2 dyrektywy w sprawie konsumentów, może obejmować również ich opakowania? Często opakowanie jest bardzo ważnym elementem produktu i posiada pewną wartość samą w sobie, a produkt bez oryginalnego opakowania nie ma już pełnej wartości.

Odpowiedź Europe Direct:

Prawo do odstąpienia od umowy ma na celu ochronę konsumenta w szczególnej sytuacji sprzedaży na odległość, w której nie może on faktycznie zobaczyć produktu przed zawarciem umowy. Prawo do odstąpienia od umowy ma zatem na celu zrównoważenie niekorzystnej sytuacji konsumenta wynikającej z umowy zawieranej na odległość poprzez przyznanie mu odpowiedniego terminu do namysłu, w którym będzie mógł zbadać i przetestować nabyty towar.

W tym względzie motyw 37 dyrektywy o prawach konsumentów 2011/83/UE (“CRD”) stanowi, że “konsument powinien mieć możliwość przetestowania i sprawdzenia towarów, które nabył, w zakresie niezbędnym do ustalenia charakteru, cech i sposobu działania towarów”.

Zgodnie z ogólną zasadą, konsument powinien mieć możliwość otwarcia opakowania towaru celem uzyskania do nich dostępu, jeżeli podobne towary są zazwyczaj wystawiane w sklepach w stanie niepakowanym. Konsument nie powinien bowiem co do zasady odpowiadać za szkody wyrządzone opakowaniu przez samo jego otwarcie. Jednakże wszelkie folie ochronne nałożone na przedmiot powinny być usunięte jedynie w przypadku gdy jest to niezbędne do jego przetestowania.

Zasady te winny być stosowane w konkretnych przypadkach przez właściwe organy rozstrzygające spory, organy ochrony konsumentów i sądy, z uwzględnieniem okoliczności każdego, konkretnego przypadku. Wszelkie ogólne wytyczne mają jedynie charakter orientacyjny.

Kwestia ta podlega zatem indywidualnemu stosowaniu art. 14 ust. 2 dyrektywy „CRD

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Jasno wynika z tego że opakowanie nie jest przedmiotem transakcji o ile towar w sklepie jest prezentowany na półce jako rozpakowany np pralka, laptop, buty, spodnie. Jeżeli w sklepie towar jest zapakowany na półce np puzzle, klocki, figurki typu niespodzianka, to opakowanie jest integralną częścią produktu i jego otwarcie = równa się pomniejszenie wartości produktu o różnicę między nowym a używanym np z portalu aukcyjnego jako odnośnika jesteśmy w ue i prawo ue stoi ponad krajowym a prawo krajowe dostosowano do prawa ue w przypadku wątpliwości obowiązuje nas interpretacja jak w ue.

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@Client:104371448 to, że pudełko nie jest przedmiotem sprzedaży to tylko stanowisko UOKiK, ale w sądzie taki argument nie przejdzie. Nawet „słaby” konsument nie może przedsiębiorcy narażać na straty, a zniszczenie towaru musi zapłacić. Nie bez powodu ustawa konsumencka daje przedsiębiorcy możliwość pomniejszenia kwoty zwrotu o uszkodzenia bądź zużycie towaru. Twoja bazarowa logika jest nic nie warta, art. 34 ustawy konsumenckiej prawdę ci powie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Wysyłasz do klienta przez allegro pismo o pomniejszeniu wartości towaru o kwotę x z racji tu wymieniasz argumenty i dajesz do wyboru albo bierze nazad towar odbierając bezpośrednio lub odsyłasz mu po opłaceniu wysyłki powtórnej, albo godzi się na zwrot kwoty x pomniejszonej. Pamiętaj że musisz rozsądnie udokumentować roszczenie tzn jeśli otworzył pudełko ale go nie poniszczył i wystarczy taśmą skleić to nie wal 20%  

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Gonsieniczka Poinformuj klienta maile (dostałeś zaszyfrowny od Allegro) o obniżce kwoty zwotu o XX%, poproś aby Ci podał numer konta do zwrotu.

[edycja]

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

zwracam uwagę tu piszącym, że z reguły pudełko to nie jest szary/biały karton

posiada nadrukowane informacje o produkcie np: jego parametry czy funkcje lub certyfikaty

usunięcie tych danych jest obniżeniem wartości towaru

ponadto dyrektywy unijne wyraźnie mówią, że kupujący ma zapoznawać się ze świadomością, że być może będzie musiał zwrócić towar

i przypominam o regulaminie allegro, który rozróżnia różne stany towaru i opakowania

(wg mnie wbrew przepisom ale co tam) - więc każda zmiana tego stanu obniża/zmienia wartość produktu

 

@kostas11 jak zwrócę proszek do prania w nieoryginalnym opakowaniu np: po frytkach lub w worku na śmieci to zmniejszę wartość towaru?

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@RED napisałem zapytanie 🙂 

co to za towar, bo otwarcie opakowania nie stanowi podstawy obniżenia zwrotu 

Pisałem o opakowaniu a nie o integralnej części produktu 🙂 teraz wiem że to lego i nie wyobrażam se go sprzedać w zastępczym opakowaniu jako nowe 😞

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Gonsieniczka   - niestety, racja leży po stronie kupującego. Opakowanie towaru nie jest objęte ofertą sprzedaży - musisz sobie poszukać w internecie. To był wyrok sądu - opakowanie towaru nie jest przedmiotem transakcji, dlatego kupujący może zwrócić towar bez opakowania. Takie było orzeczenie sądu. Szkoda, że nie zapisałem sobie "linku" do tego orzeczenia. Stosując się do niego - to sprzedawca może wysyłać towar w zastępczych opakowaniach i jest to zgodne z tym postanowieniem sądu. 

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

szymela54
Maestra

@maxr01  No, fajnie 🙂. To spróbuj sprzedać (albo kupić) takie (i tym podobne) klocki po zwrocie w zdewastowanym pudełku: LEGO Harry Potter Kalendarz adwentowy 76404 12636144148 - Allegro.pl
(konieczne obejrzenie wszystkich fotek)

 

oznacz moderatorów