anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jakość mojej sprzedaży. Terminowe odpowiedzi na wiadmości

plackowski1
#7 Wielbiciel#

Cześć,

Szybkie pytanie: jak dokładnie działa wyliczanie % terminowych odpowiedzi na wiadomości klientów? Na służbowym koncie miałem tam jakiś średni wynik, odpowiedziałem na parę wiadomości w minionym tygodniu odrazu jak je dostawałem. Dzisiaj sprawdzam i wynik 0,00%. Jakim cudem? Mam odpowiedzi wysłane z 3 września więc powinien jakiś wynik tam być.

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@plackowski1 pełną ściągawkę na ten temat znajdziesz w naszej pomocy, są tam opisane wszystkie elementy jakości sprzedaży, natomiast jeśli idzie o czas odpowiedzi, poniżej wrzucam ściągę:

Procent wiadomości, w których klient otrzymał od Ciebie odpowiedź w ciągu 24 godzin. Bierzemy pod uwagę wiadomości z ostatnich 30 dni. Odpowiedzi powinny zostać udzielone mailowo lub przez Centrum Wiadomości.

Czasu odpowiedzi na wiadomości nie liczymy w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy.

Klientom zależy, aby otrzymywać odpowiedzi jak najszybciej - dlatego mogą być zawiedzeni, jeśli muszą na nie czekać ponad dobę. Terminowe odpowiedzi na ich wiadomości to świadectwo zaangażowania i profesjonalizmu sprzedawcy.

Progi

Wymagany próg
Wynik
100%
Super
97%
Dobry
95%
Neutralny
80%
Wymaga poprawy
poniżej 80%
Nieakceptowalny

Jak obliczamy punkty za Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów

Punkty zdobędziesz, jeśli odpowiesz na ponad 95% wiadomości klientów w regulaminowym czasie:

  • za 100% terminowych odpowiedzi otrzymasz 20 punktów
  • za każdy 1% w przedziale 96% do 99% otrzymasz 4 punkty
  • za 95% terminowych odpowiedzi nie otrzymasz punktów
  • za każdy wynik poniżej 95% odejmiemy punkty: poniżej 95% będzie to -10 punktów, poniżej 94% -20 punktów itd.

Przykłady:

  • 97% terminowych odpowiedzi - uzyskasz 8 punktów
  • 91% terminowych odpowiedzi - odejmiemy 40 punktów.
   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@cloudcloud "Czasu odpowiedzi na wiadomości nie liczymy w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy." - a czy liczycie godziny nocne w dni powszednie? Np. ktoś zadaje pytanie o godz 0.35, a ja odpowiadam jak człowiek, gdzieś między 8 a 9 rano, to już mam wliczone, że odpowiedziałem po 7-8 godzinach?

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@TomBanknoter z tego co kojarzę to tak, wliczają godziny nocne.

Już dawno wnioskowałem do Allegro, że skoro sprzedawca na stronie "o sprzedającym" wypełnia swoje godziny pracy (oczywiście to i tak teoria, bo ja np. pracuję w zasadzie od 8 rano do 22) to tylko z odpowiedzi w tych godzinach powinien być rozliczany.

To jest jak najbardziej do zrobienia. Tym bardziej, że Allegro wiele różnych zmian już wprowadziło. Sklep powinien być rozliczany tylko i wyłącznie z dni i godzin kiedy pracuje. Tak samo ja np. bym chciał aby wprowadzono możliwość na przykład zrobienia sobie 1-2 dni oficjalnie wolnych, w tygodniu. Teraz są bowiem sytuacje, że klienci kupujący w niedzielę, nawet późnym wieczorem, oczekują, że już w poniedziałek będą mieli nadaną przesyłkę. A tak, ustawiamy sobie sobotę, niedzielę wolną i jak ludzie, możemy się poświęcić rodzinie czy po prostu odpoczynkowi. Dodatkowo powinna wyskakiwać kupującym informacja, czy to przy zakupie w taki dzień, czy np. w trakcie ustawionego urlopu, w stylu "ten sprzedawca ma dzisiaj wolne, najbliższy termin wysyłki jaki deklaruje nastąpi w dniu ....". No i byłoby zaj...e. Sprzedawca miałby czas na odpoczynek, a klient świadomie by dokonywał zakupu. Jak ktoś chce poczekać, poczeka, a jak nie, kupi gdzieś indziej.

@cloudcloud na ile takie mniej więcej zmiany są możliwe do wprowadzenia? Przy założeniu, że np. byłby pozytywny odzew wśród sprzedawców.

oznacz moderatorów

plackowski1
#7 Wielbiciel#

No dobra ale to w ogóle nie odnosi się do mojego pytania. Jeśli statystyka jest wyliczana z ostatnich 30 dni, a ja mam wysłane odpowiedzi na pytania klientów z ostatnich 5 dni to jakim cudem mam 0,00%?

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@plackowski1 masz 0,00 bo cię allegro ma za zero

odwróć sytuacje i zadaj serię pytań allegro

i sprawdź ile dostaniesz odpowiedzi w terminie takim jakim podała @cloudcloud

oczywiście nie liczmy autorespondera

oznacz moderatorów

CKKRAKOW
#8 Zapaleniec#

a co jeżeli ja pracuję od 8-16 godziny jak to liczycie po tym czasie ? 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@CKKRAKOW liczymy w taki sam sposób bez względu na Twój czas pracy. Jeśli ktoś napiszę wiadomość o 16:01 a Ty odpiszesz o 8:00 to czas odpowiedzi wyniesie 16h będzie to wciąż terminowa odpowiedź, wpłynie natomiast na Twój średni czas odpowiedzi na pytania klientów. Opisaliśmy to szczegółowo w tym artykule

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów