Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć,
Szybkie pytanie: jak dokładnie działa wyliczanie % terminowych odpowiedzi na wiadomości klientów? Na służbowym koncie miałem tam jakiś średni wynik, odpowiedziałem na parę wiadomości w minionym tygodniu odrazu jak je dostawałem. Dzisiaj sprawdzam i wynik 0,00%. Jakim cudem? Mam odpowiedzi wysłane z 3 września więc powinien jakiś wynik tam być.
@plackowski1 pełną ściągawkę na ten temat znajdziesz w naszej pomocy, są tam opisane wszystkie elementy jakości sprzedaży, natomiast jeśli idzie o czas odpowiedzi, poniżej wrzucam ściągę:
Procent wiadomości, w których klient otrzymał od Ciebie odpowiedź w ciągu 24 godzin. Bierzemy pod uwagę wiadomości z ostatnich 30 dni. Odpowiedzi powinny zostać udzielone mailowo lub przez Centrum Wiadomości.
Czasu odpowiedzi na wiadomości nie liczymy w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy.
Klientom zależy, aby otrzymywać odpowiedzi jak najszybciej - dlatego mogą być zawiedzeni, jeśli muszą na nie czekać ponad dobę. Terminowe odpowiedzi na ich wiadomości to świadectwo zaangażowania i profesjonalizmu sprzedawcy.
Progi
Wymagany próg
|
Wynik
|
---|---|
100%
|
Super
|
97%
|
Dobry
|
95%
|
Neutralny
|
80%
|
Wymaga poprawy
|
poniżej 80%
|
Nieakceptowalny
|
Jak obliczamy punkty za Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów
Punkty zdobędziesz, jeśli odpowiesz na ponad 95% wiadomości klientów w regulaminowym czasie:
Przykłady:
@cloudcloud "Czasu odpowiedzi na wiadomości nie liczymy w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy." - a czy liczycie godziny nocne w dni powszednie? Np. ktoś zadaje pytanie o godz 0.35, a ja odpowiadam jak człowiek, gdzieś między 8 a 9 rano, to już mam wliczone, że odpowiedziałem po 7-8 godzinach?
@TomBanknoter z tego co kojarzę to tak, wliczają godziny nocne.
Już dawno wnioskowałem do Allegro, że skoro sprzedawca na stronie "o sprzedającym" wypełnia swoje godziny pracy (oczywiście to i tak teoria, bo ja np. pracuję w zasadzie od 8 rano do 22) to tylko z odpowiedzi w tych godzinach powinien być rozliczany.
To jest jak najbardziej do zrobienia. Tym bardziej, że Allegro wiele różnych zmian już wprowadziło. Sklep powinien być rozliczany tylko i wyłącznie z dni i godzin kiedy pracuje. Tak samo ja np. bym chciał aby wprowadzono możliwość na przykład zrobienia sobie 1-2 dni oficjalnie wolnych, w tygodniu. Teraz są bowiem sytuacje, że klienci kupujący w niedzielę, nawet późnym wieczorem, oczekują, że już w poniedziałek będą mieli nadaną przesyłkę. A tak, ustawiamy sobie sobotę, niedzielę wolną i jak ludzie, możemy się poświęcić rodzinie czy po prostu odpoczynkowi. Dodatkowo powinna wyskakiwać kupującym informacja, czy to przy zakupie w taki dzień, czy np. w trakcie ustawionego urlopu, w stylu "ten sprzedawca ma dzisiaj wolne, najbliższy termin wysyłki jaki deklaruje nastąpi w dniu ....". No i byłoby zaj...e. Sprzedawca miałby czas na odpoczynek, a klient świadomie by dokonywał zakupu. Jak ktoś chce poczekać, poczeka, a jak nie, kupi gdzieś indziej.
@cloudcloud na ile takie mniej więcej zmiany są możliwe do wprowadzenia? Przy założeniu, że np. byłby pozytywny odzew wśród sprzedawców.
No dobra ale to w ogóle nie odnosi się do mojego pytania. Jeśli statystyka jest wyliczana z ostatnich 30 dni, a ja mam wysłane odpowiedzi na pytania klientów z ostatnich 5 dni to jakim cudem mam 0,00%?
@plackowski1 masz 0,00 bo cię allegro ma za zero
odwróć sytuacje i zadaj serię pytań allegro
i sprawdź ile dostaniesz odpowiedzi w terminie takim jakim podała @cloudcloud
oczywiście nie liczmy autorespondera
a co jeżeli ja pracuję od 8-16 godziny jak to liczycie po tym czasie ?
@CKKRAKOW liczymy w taki sam sposób bez względu na Twój czas pracy. Jeśli ktoś napiszę wiadomość o 16:01 a Ty odpiszesz o 8:00 to czas odpowiedzi wyniesie 16h będzie to wciąż terminowa odpowiedź, wpłynie natomiast na Twój średni czas odpowiedzi na pytania klientów. Opisaliśmy to szczegółowo w tym artykule.