anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kiedy będzie ochrona sprzedających?

DHFR
#9 Pomysłodawca#

Witam 

Pierwszy raz musiałem płacić prowizję od sprzedaży w przypadku gdy kupujący wybrał "odbiór osobisty - zapłata gotówką" a oczywiście się nie zjawił - allegro nic nie może zrobić? !

Drugi przypadek wysyłka za pobraniem przez allegro, typ nie odebrał przesyłki, w plecy kilkadziesiąt złotych za przesyłki kurierskie i miesiąc czasu bez przedmiotu - allegro nic nie może zrobić? !

Wczoraj po nie dodawaniu już żadnych ofert za pobraniem, typ kupił przez "kup teraz" rozpoczął zakup, ale nie zakończył płatności, oczywiście podał już dane paczkomatu do wysyłki - może liczy na pomyłkę z mojej strony że wyślę bez pieniędzy, kontaktu oczywiście brak, jak w każdym z przypadków, teraz oczekiwanie 7 dni i wniosek o zwrot prowizji i ponowne wystawienie.

Czy allegro planuje jakąś ochronę sprzedających a nie tylko kupujących?
Dlaczego kupujący są całkowicie bezkarni, próbując robić przekręty umyśle czy nie, nie wiem.

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Sprzedawcy muszą się sami bronić a w tym przypadku najlepszą ochroną jest zlikwidowanie takich form dostawy.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak planuje, wszystko zgodnie z prawem, a ty nie udostępniaj pobrań.🙄

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@DHFR 

7 dni - to termin po upływie którego nieopłacone zamówienie będzie anulowane przez Allegro (upływ terminu na zapłatę zastrzeżonego przez Allegro) i automatycznie przyzna zwrot prowizji (nie musisz wypełniać wówczas żadnych wniosków).
Możesz jednak w swoich ofertach (w zakładce o Sprzedającym - powiązanej z ofertą) zastrzec termin na zapłatę krótszy niż 7 dni (np. 3 dni), Po tym okresie gdy zamówienie jest nadal nieopłacone możesz wezwać Kupującego do zapłaty wyznaczając mu dowolny termin dodatkowy (nawet 1h), a po bezskutecznym upływie tego terminu odstąpić od Umowy (z powodu uchybienia obowiązkowi zapłaty przez Kupującego w zastrzeżonym terminie).
Wniosek o zwrot prowizji trzeba wówczas wypełnić ręcznie.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

WiolkaButik
#9 Pomysłodawca#

Już to dawno nie raz się wspominało, Allegro tylko pomaga kupującym i wymusza czasami razem z kupującymi pod groźbami zwrot po czasie co przyjąć mam choć minęło 3 tygodnie od zakupu. Albo bielizna co nie wolno zakładać była przymierzana bo Allegro to jedyna przymierzalnia bielizny w Polsce każdego rodzaju z możliwością zwrotu. Stacjonarne nawet nie przyjmują zapakowanych nie otwartych a nawet nie wymieniają taki jest regulamin o przyczynach higienicznych. A oni z kupującym ma być zwrot bo muszę bo Smart i wszystko wolno kupującemu. Straszą w dyskusjach  zawieszają konta jak się zwrotu wpłaty szybko nie robi dają z programu a nam konto blokują i każą opłacić kary. Takie teksty w dyskusji i straszenie pobiciami to tylko dla Allegro poniosło kupującego lekko 😂 Tak napisali i dali mu jeszcze kasę z programu a mężowi zawiesili konto a, zwrot robił on prawie po miesiącu bo paczka była na magazynie i nie chciało mu się załatwiać tego z Inpost, czekał łaskawie jeszcze jak kupującemu, załatwi zwrot sprzedawca i napisze za niego gdzie paczkę ma odesłać. 

 

emocje tylko, taka opowiedźna kupującego komentarz z obrazami i groźbami potem.jpg

 

Tak mogą kupujący a MY nic 😡

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

My to możemy tylko liczyć straty.

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@WiolkaButik, zasady zwrotu w sklepie stacjonarnym oraz internetowym, różnią się między sobą.

Natomiast sprzedający na Allegro może odmówić przyjęcia zwrotu niektórych przedmiotów - są to m.in. rzeczy dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu (np. bielizna osobista). Musisz jednak poinformować o wyłączeniu odstąpienia od umowy w zakładce Zwroty.

Zrzut ekranu 2022-02-7 o 11.42.40.png

Natomiast nie ma naszej zgody na wymianę zdań o tak wulgarnym charakterze. Czy mogę Cię prosić o przesłanie zrzutu ekranu, na którym widać całą wymianę zdań na spolecznosc@allegro.pl? 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów