Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Jestem osobą prywatną. Kupujący kupił ode mnie laptopa za 448,99 zł i po kilku dniach odesłał twierdząc, że jest dla niego za wolny. Laptop przyszedł zapakowany w cieniutką folię i jakąś starą, brudną poduszkę. W folii najprawdopodobniej podczas transportu zrobiła się dziura i normalnie można było zajrzeć do środka paczki i wyciągnąć laptopa. Klient twierdzi, że to InPost przepakował paczkę a on zabezpieczył ją odpowiednio. Klient żąda ode mnie zwrotu pieniędzy a ja mam uszkodzonego laptopa, który był sprawny. Laptop w ogóle nie reaguje na przycisk power, jest ubrudzony jakimś piaskiem/pyłem a jak przyszedł to był cały mokry/wilgotny bo w nocy były niskie temperatury. Klient wydzwania i pisze do mnie kilka razy dziennie grożąc mi policją. Co w takiej sytuacji mam zrobić?
@AlphaCentauri69 spisałeś protokół przy odbiorze czy odebrałeś bez uwag paczkę ( w razie co masz 7 dni od odebrania paczki ) i niech nadawca składa reklamację on odpowiada za poprawne zabezpieczenie 🙂
Kurier był świadkiem tego jak paczka była zapakowana, mam nawet numer do kuriera. Jak zobaczyłem paczkę to natychmiast mu powiedziałem że chcę spisać protokół szkody. On odpowiedział, że dobrze, tylko że ze względu na cov... nie robią tego już papierowo tylko mam samemu w ciągu kilku dni na stronie spisać protokół. Natychmiast po odebraniu paczki złożyłem reklamację oraz spisałem protokół szkody do InPost, ale mają DO 30 dni na odpowiedź co w praktyce oznacza, że odpiszą po 25-29 a kupujący straszy mnie policją i żąda natychmiast przelewu.
@AlphaCentauri69 Nie wiadomo, co miałby do powiedzenia w tej sprawie kupujący. Wiadomo jednak, że może on założyć Dyskusję i poprosić o pomoc Allegro. Wiadomo też, że już po 14 dniach może zamoknąć Dyskusję jako nierozwiązaną i wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a jeśli ją otrzyma, Allegro może, w zależności od przebiegu Dyskusji i dowodów, wymagać od Ciebie zwrotu środków, a jeśli odmówisz, może zablokować Ci konto.
Zadzwoniłem do kupującego i powiedział, że on zapakował dobrze paczkę w karton i że to InPost przepakował paczkę, ciężko mi w to uwierzyć. Mam tylko kuriera jako świadka jak paczka była zapakowana oraz zdjęcia i filmik po odebraniu paczki oraz spisany protokół szkody i reklamację, która zostanie rozpatrzona jakoś za 25 dni.
@AlphaCentauri69 hmm zdaje sie że w Twoim przypadku nadawca paczki jest kupujący i to on powinien pisac reklamacje do Inpostu(Twoja raczej nie bedzie rozpatrywana).
Cóż jesli miałbym dowody w jakim stanie przyszła paczka to bym czekał. Niezależnie od wszystkiego nawet jeśłi przyjmiesz zwrot masz prawo pomniejszyć kwote zwrotu o utraconą wartość. Czyli de facto w tym momencie reklamacja i wyjasnienie sprawy jest raczej w interesie kupującego niz Twoim
Jełsi sprawa sie nie wyjasni możesz pomniejszyć zwrott o dużą kwotę (oczywiście odpowiednio wyliczoną) o tyle ile laptop stracił na wartości.
Moższ np pójśc do serwisu i wycenić koszt naprawy i o taką kwote pomniejszyć zwrot. Jelsi bedzie to powyżej 499 zł możesz wziąc wycene i oddać kupującemu zlotówke. Tylko MUSISZ MIEĆ NA TO WIARYGODNY DOKUMENT
Mam nawet zdjęcia i filmik od razu po odebraniu paczki.
@AlphaCentauri69 to poprawnie, Ty spisujesz protokół a reklamacje musi złożyć nadawca Tobie odrzucą już to przerabiałem 😞
Poinformuj kupca i spytaj się czy uszkodzony laptop masz mu odesłać czy czekacie na rozpatrzenie reklamacji ?
Policji się reklamacjami nie zajmuje więc bez obaw, wszystko na papierze w celach dowodowych, jesteś osobą prywatną więc żadne ustawy i terminy o zwrotach Cię nie dotyczą 🙂
@AlphaCentauri69 co cię to obchodzi
za przesyłkę i zabezpieczenie komputera odpowiada odsyłający
niech sobie jak pisze @kostas11 składa reklamacje
udokumentuj jak pisze @_Likos_ stan przesyłki opakowania i towaru
i oceń szkodę
w kodeksie cywilnym są na to paragrafy
jeżeli jesteś osoba prywatną nie firmą ustawa konsumencka Ciebie nie dotyczy
Dzięki wielkie za wiele spojrzeń z innej perspektywy potwierdzających to co myślałem, że powinienem zrobić i zrobiłem. Reklamację i formularz szkody zrobiłem, nagranie i zdjęcia paczki mam, numer do kuriera świadka również mam. Tylko jedyne co mnie martwi to to, że kupujący zapewne wystawi mi negatywa i stracę przez to Smarta i spadnie mi sprzedaż, obecnie jestem w 1-2% najlepszych sprzedających a po negatywie pewnie nawet w 20% nie będę.
@AlphaCentauri69, skonsultowałam sprawę przepakowania paczki, o której wspomniałeś. Według przewoźnika taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Postąpiłeś prawidłowo - sporządziłeś protokół szkody i wysłałeś reklamację, która będzie weryfikowana. Mam nadzieję, że sprawę uda się pomyślnie wyjaśnić.
Również dzwoniłem w tej sprawie do InPostu i powiedziano mi, że takie sytuacje nie mają miejsca po za jakimiś na prawdę wyjątkowymi. Poprosiłem kupującego żeby zamiast dzwonić do mnie i pisać smsy kilka razy dziennie z groźbami policją otworzył dyskusję na Allegro i tam wszystko pisał i staram się mu wytłumaczyć jak sprawa wygląda i jak może odzyskać pieniądze bo sam kilka lat temu robiłem reklamację u InPost i niestety trwało to jakoś 3-5 miesięcy.
@AlphaCentauri69, rozumiem. Dodam tylko, że czas na rozpatrzenie reklamacji przez InPost to 30 dni.
Dokładnie to DO 30 dni 🙂
Co w praktyce oznacza, że odpowiedź przychodzi najczęściej 25-29 dnia. A gdy brakuje jakiejś informacji lub coś trzeba dosłać to znów trzeba czekać te 25-29 dni i tak kółko się zamyka i robi się kilka miesięcy, ale cóż, nie mamy na to wpływu 🙂
@AlphaCentauri69 w inpoście jest tak że 29 dnia piszą maila że im czegoś brakuje
i cytując prawo transportowe odwlekają reklamację aż to coś im sie dostarczy
Też się z tym spotkałem 🙂 3 razy prosili mnie o 3 inne rzeczy i zawsze pod sam koniec czasu.