Klient chce wymiany towaru

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Klient rząda wymiany towaru (niszczarka) , bez odsyłania zepsutego. Od zakupu minęło już ponad rok. Jakie prawa mam ja i obowiązki, jako sprzedający, jaki jest czas na reklamację , rękojmię?
Pozdrawiam
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@dobreprzeceny masz firmę ?
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Bez odsyłania zepsutego ?
Takie rzeczy tylko na Allegro. Współczuję.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@dobreprzeceny Jeśli od zakupu minęło ponad rok to oznacza jeszcze zakup na strych zasadach. Po roku od zakupu to kupujący musi wykazać, że wada tkwiła w produkcie od początku.
Druga sprawa - wygląda to na reklamację. Musisz ją rozpatrzyć (uznać / odrzucić) w ciągu 14 dni od dnia jej zgłoszenia. Czas ten liczy się od północy dnia następującego po dniu w którym została złożona.
Masz prawo oczekiwać odesłania towaru w celu rozpatrzenia reklamacji.
Jeśli kupujący tego nie zrobi to masz prawo taką reklamację odrzucić - musisz to zrobić ostatniego dnia przed upływem terminu.
Jeśli nie wydasz decyzji reklamacyjnej w ciągu tych 14 dni to z automatu zostaje ona uznana na korzyść kupującego.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mam 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji? Dopóki nie zobaczę towaru , nie mogę wydać opini.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@dobreprzeceny Na wydanie decyzji masz 14 dni od zgłoszenia reklamacji (liczone od północy dnia następującego).
Masz prawo oczekiwać odesłania towaru na reklamację - napisz więc kupującemu, że prosisz o odesłanie towaru w celu zapoznania się z towarem i rozpatrzenia reklamacji - to ważne abyś to zrobił.
Jeśli kupujący nie odeśle towaru to 14 dnia napisz wiadomość, że reklamację odrzucasz z powodu nie odesłania towaru.
Formalności zostaną dochowane i nikt Ci nic nie zarzuci 🙂

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dziękuję

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A jeżeli z tytułu rękojmi? To jak jest wtedy?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@dobreprzeceny To właśnie dotyczy rękojmi.
Chyba, że kupujący składa reklamację z tytułu gwarancji (o ile jej udzieliłeś) - wtedy jej warunki powinny być ustalone w karcie gwarancyjnej.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ok. Dzięki
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@dobreprzeceny rękojmia obowiązuje dla zakupów sprzed 1 stycznia 2023 r. potem jest braku zgodności towaru z umową 🙂
Poczytaj bo są zmiany, co byś nie pytał, bo to powinieneś znać jako firma 🙂
a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@dobreprzeceny Masz 14dni na odniesienie się do reklamacji, możesz uznać albo nie, żądasz odesłania a kupujacy nie odeśle to odrzuć reklamację z tego powodu.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzięki bardzo.