anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient odebrał karcher, który w trakcie dostawy został uszkodzony

allecoolombard4
#2 Obserwator#

Cześć,

klient odebrał karcher, który w trakcie dostawy został uszkodzony. Przy wystawianiu ogłoszenia, wpisana została kwota ubezpieczenia równa kwocie karchera. W tej sytuacji mogę ubiegać się o jakieś odszkodowanie, czy jakie mam możliwości? Na zdjęciach aukcji widać, że część, która przy transporcie uległa naruszeniu, jest sprawna.

Dzięki, pozdrawiam

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

az1rael
#21 Demiurg#

sprzedałeś jako firma czy prywatny i na allegro czy allegro lokalnie?

oznacz moderatorów

allecoolombard4
#2 Obserwator#

allegro lokalnie, jako firma

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@allecoolombard4 to do boju ty składasz reklamację u przewoźnika a kupujący ma ci albo dać wypełniony protokół szkody albo materiał dowodowy do tego protokołu macie 7 dni od momentu odebrania paczki potem wam przewoźnik z automatu odrzuci

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Akurat żądanie od klienta wypełnienia protokołu szkody u kuriera w celu rozpatrzenia reklamacji to klauzula niedozwolona (UOKiK, a potem SOKiK uznał, że narusza to prawa konsumenta).

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Akurat ost czytalem na necie że uokik zaleca klientowi wypełnienie protokołu szkody z celu zwiększenia szansy na pozytywne rozpatrzenie reklamacji, a jak sobie wyobrażasz wypełnienie protokolu przez sprzedawcę bez paczki lub bez zdjęć paczki zawartości paragonu etc co sprzedawca wróżka?

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Wysłałeś z opcją sprawdzenia towaru przez klienta przy odbiorze? 

oznacz moderatorów

allecoolombard4
#2 Obserwator#

nie zawarłem nigdzie takiej sugestii w ogłoszeniu

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

poczta polska udostępnia taką usługę za opłatą

oznacz moderatorów

allecoolombard4
#2 Obserwator#

było to realizowane przez kuriera dpd

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ty składasz reklamację u przewoźnika  a z kupującym musisz dojść do porozumienia>oczywiście i to szybko.

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Już o tym pisałem w innym poście.

Klient składa reklamację tobie, a ty u przewoźnika (jak to była przesyłka Smart, to dołączasz pełnomocnictwo). Możesz też dodatkowo zgłosić szkodę do ubezpieczyciela (ubezpieczycielem DPD jest Uniqa), czasem to przyśpiesza sprawę.

Ważne, Nie możesz uzależniać rozpatrzenia reklamacji od spisania protokołu szkody (możesz o to poprosić klienta, ale nie ma on obowiązku jego spisania z kurierem).

Na odpowiedź na reklamację klienta masz 14 dni i w tym czasie musisz odpowiedzieć klientowi (inaczej reklamacja zostanie z automatu uznana). Za to operator pocztowy (a DPD jest operatorem pocztowym) ma 30 dni na odpowiedź na twoją reklamację.

__PRESENT

oznacz moderatorów