Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Mam pytanie jako nowy sprzedawca na Allegro nie miałem jeszcze takiej sytuacji. Do klientki dotarła przesyłka, ale podczas transportu 1 z 2 butelek została rozbita. Klientka nie anulowała zakupu, nie założyła sporu i nic z tych rzeczy, nie przesłała też zdjęć rozbitej butelki jako dowodu. Jedynie napisała negatywy komentarz i dała negatywną ocenę, brzmi to jakby zaakceptowała stratę jednej butelki ? Moje pytanie jest takie, co mogę zrobić w takiej sytuacji ? Mam prosić klienta o dowód na rozbity towar i dopóki nie dostanę zdjęć paczki i rozbitej butelki jako dowodu mam nie podejmować żadnych działań ? Czy mam np. w odpowiedzi do oceny przeprosić za zaistniałą sytuację i czekać na jej dalszą reakcję ? Czy po prostu czekać ustalone 14 dni na jej reakcję?
W zależności co chcesz zrobić, rozumiem ze opinii Ci przeszkadza- kontakt z kupującym.
@Samozdrowiesyrop "Czy po prostu czekać ustalone 14 dni na jej reakcję?"
A co niby ma sie stać w ciągu tych 14 dni lub po 14 dniach? Myślę że nie będzie żadnej reakcji, klientka odżałowała tą butelkę i napisała co uważała za słuszne i logiczne.
Ty powinieneś zdecydować jak chcesz i czy chcesz rozwiązać sytuację. Albo zapomnieć i nic nie robić, albo napisać do klientki, użyć słowa "przepraszam za kłopot" i zaproponować może wysłanie butelki gratis w zamian tej potłuczonej. A potem poprosić o usunięcie komentarza.
To powinno być zrobione zaraz po odbiorze paczki, jeżeli już minęło wiele dni to chyba masz już pozamiatane.
A ja myślę, że kupująca powinna chociaż przesłać zdjęcia rozbitej butelki. Tak wszyscy robią, Przynajmniej u mnie. A z odesłaniem do reklamacji to już jest różnie. Często okazuje się, że to towar kupiony u innego sprzedawcy (ja lepię swoje plomby). Czasem odsyłają inny produkt (np. trzepaki do miksera) - kupiony niby u mnie, na 100% spakowany prawidłowy, a odsyłają inny - cóż, zwracam kasę, nie chce mi się "naciągać", nie mam na to czasu.
Kupuję często karmę dla psów/kotów - jak widzę, że puszki owinęli streczem lub wrzucili luźno do kartonu, aby się obijały o siebie w transporcie i potem dostaję rozwalone puszki.. nawet nie zakładam dyskusji. Spisuję puchę na straty, komentarz, żeby ostrzec innych, że sprzedawca nie potrafi pakować towaru.
Podobna sytuacja, zamówienie 20kg piasku i gratis łopatka do żwirku. Plastikowa łopatka przyklejona taśmą do 20kg worka, wszystko owinięte streczem. Co ja mam reklamować? Głupotę sprzedawcy chyba
Właśnie takiej reakcji się spodziewałem, że ktoś dostaje paczkę która jest uszkodzona to zgłasza taki fakt i popiera go chociaż jednym zdjęciem tej przesyłki, a nie pisze komentarz który w sumie w temacie tego problemu nie zmienia nic dla kupującego na tą chwile.
@Samozdrowiesyrop Zawsze można sobie dopisać jakąś teorię spiskową. No bo niewykluczone że to konkurencja kupiła po to żeby zaszkodzić. Albo że klientka chce wyłudzić odszkodowanie.
Ale zawsze w sytuacjach kłopotliwych, niejasnych trzeba rozmawiać, pytać, prosić o zdjęcia, pytać o zgłoszenie reklamacji przewoźnikowi itp... itd... Czekanie 14 dni na reakcję klientki na pewno niczego nie rozwiąże.
Czyli rozumiem że jest kwestia tego na ile się poczuwam do tego że to moja wina, bo źle spakowałem, biorę to na siebie. Próbuję przekonać klientkę do usunięcia negatywnej oceny i np. oddania wpłaty za tą butelkę albo ew. wysyłka drugiej w zamian za rozbitą.
A ocena została zamieszczona dziś, więc sprawa jest świeża i do rozwiązania według tego co piszesz.
@Samozdrowiesyrop Nie rób niczego "samowolnie" skontaktuj się z kupującym.
Po za wystawionym negatywnym komentarzem kupująca ma 2 lata na reklamację niezgodności zakupu z umową. Możesz czekać jeśli chcesz na jej reakcje znaczenie dłużej niż 14 dni