anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ZWROT KURIERA

Promerco
#8 Zapaleniec#

Witam, chciałem zapytać, czy klient coś ode mnie kupuje, a następnie nie odbiera zamówienia z paczkomatu, a produkt wraca do mnie. Wystawiając mu zwrot pieniędzy - KOSZTY WYSYŁKI jakie zapłacił kupujący powinny zostać zwrócone czy nie? Bo to nie moja wina, że ​​klient go nie odebrał. Wysłaliśmy przesyłkę i zapłaciliśmy za nią. Proszę o podanie prawidłowej opcji. Przykład: Klient zapłacił 50zł za produkt i 9,99 za przesyłkę. Klient nie odebrał przesyłki w terminie i żąda zwrotu. Czy powinienem zwrócić 50 zł czy 59,99 z przesyłką? Dzięki

@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

kostas11
#21 Demiurg#

@Promerco sprzedajesz jako firma ? jak klient nie odstąpił przed upływem terminu odbioru, towar należy do niego a Ty masz koszty które powinien pokryć, odstąpienie od umowy 14 dniowe w tym przypadku nie ma mocy prawnej, może zrezygnować z zamówienia ale wtedy odliczasz wszystkie swoje koszty 🙂 ale jak odstąpił przed powrotem paczki to musisz oddać mu za towar i koszty dostawy ale w najniższej kwocie jaką masz w ofercie ( nie liczymy smarta ) 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wg twojego przykładu to kupujący zawsze powinien odstąpić od umowy zakupu, sposób nieważny, a jak nie odebrał i nie ma Smarta to ponosi koszt zwrotu. Jak odstąpił to Ty wówczas zwracasz koszt zakupu i najtańszą wysyłkę w tej ofercie.

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

Cześć, @Promerco. Jeśli klient nie odstąpił jeszcze od umowy, to powinieneś najpierw dopytać o to, czy rezygnuje z zamówienia, czy oczekuje ponownej wysyłki. 
Niepodjęcie opłaconej przesyłki nie jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy. 
Jeśli klient chce odstąpić od umowy (nie oczekuje ponownej wysyłki), to powinieneś zwrócić mu koszt produktu + najtańszy koszt dostawy. 

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

To są bardzo nieprecyzyjne odpowiedzi.

1. W takim przypadku paczka idzie "na półkę", sprzedawca nie ma żadnych zobowiązań wobec kupującego. Sprzedawca wywiązał się z umowy, a kupujący nie wywiązał się z niej.

2. Dla dobra interesu sprzedawcy pasuje jednak powiadomić kupującego o zaistniałej sytuacji, łącznie z tym, że nie wywiązał się z zawartej umowy i o kosztach ponownej wysyłki (i ewentualnych kosztach zwrotu nieodebranej przesyłki). Sprzedawca nie musi pytać kupującego, czy rezygnuje z zamówienia - to kupujący składa z własnej woli takie oświadczenie.

3. "Jeśli klient chce odstąpić od umowy (nie oczekuje ponownej wysyłki), to powinieneś zwrócić mu koszt produktu + najtańszy koszt dostawy." - to nie jest prawda. Klient nie ma "chcieć", tylko ma złożyć odstąpienie od zawartej umowy. Tylko w takim przypadku takie odstąpienie od umowy jest ważne.

4. Pracownicy Allegro (ci, którzy nie znają prawa i regulaminu Allegro) - czasem piszą w dyskusjach, że zgłoszenie typu: proszę o zwrot pieniędzy za transakcję (bo kupujący nie wywiązał się z umowy i nie odebrał przesyłki) - jest jednoznaczne z odstąpieniem od zawartej umowy. Nic bardziej mylnego - ja zwrócę kasę kupującemu, a Allegro sprawia mi trudności w związku ze zwrotem pobranej prowizji. Kolejna sprawa - problem z US - jak mam zrobić korektę, skoro nie mam odstąpienia od umowy od kupującego?

5. Owszem, kupujący może odstąpić od zawartej umowy na różne sposoby - akceptowalne przez sprzedającego i w sposób umożliwiający rejestrację takiego zgłoszenia.Czyli: formularz z Allegro, wydrukowany i dołączony do zwrotu formularz, odręczne spisane oświadczenia o odstąpieniu od umowy, wysłanie takich dokumentów na e-mail, nawet wysłanie wiadomości e-mail z takimi informacjami. - To dużo opcji, wszystkie akceptowalne przez sprzedawców, można je wydrukować i dołączyć jako załączniki do US. Natomiast informacja w dyskusji, że kupujący chce zwrot kasy - nie jest żadnym akceptowalnym przez sprzedawcę odstąpieniem od zawartej umowy.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

jak nie odbierze to do momentu aż nie odstąpi od umowy to jedyne co to wystosowujesz zapytanie czy płaci kolejny raz za wysyłkę plus koszty powrotu poprzedniej jeśli naliczył przewoźnik. Jeśli odstąpił zwracasz za towar plus najtańszą opcję dostawy z oferty nie będącą odbiorem osobistym czyli dla smarta 0,00pln minus koszt powrotu naliczony przez przewoźnika @Promerco  

oznacz moderatorów