anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient wpłacił pieniądze, nie odebrał przesyłki z towarem, a teraz chce zwrotu gotówki co dalej ?

iOptima
#8 Zapaleniec#

Witam,

Jak w temacie, klient wpłacił pieniądze, wysłałem towar, klient go nie odebrał towar wrócił.

Jest zapłacone za kuriera w dwie strony. Od momentu transakcji minęło 1,5 miesiąca i teraz klienta się odzywa.

Co ciekawe inpost rzeczywiście wskazuje, że klient nie odebrał przesyłki, ale ja nie przypominam sobie, żebym dostał jej zwrot.

Jak się zachować w stosunku do tego klienta ?

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

konto zamknięte
Nie dotyczy

Wszystko zależy czy jesteś firmą czy prywatnie, jeśli prywatnie to nic nie ma prawa od ciebie żądać, ty masz prawo wyegzekwować od niego opłatę za zwrot nieodbiorka do ciebie. Jeśli on chce znów tą paczkę, musi zapłacić za nieodbiorek i za wysyłkę ponownie. Innej. opcji. nje. ma.

oznacz moderatorów

iOptima
#8 Zapaleniec#

Tak jestem firmą. Ona nie chce tego przedmiotu, chce całkowity zwrot wniesionej opłaty.

Tyle tylko, że ja w tej sytuacji jestem stratny kuriera w obie strony.

Transakcja na 58 zł, kurier w obie strony 18 zł.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@iOptima Jeśli kupujący odstąpił od umowy, zwracasz mu całą jego wpłatę pomniejszoną o koszt powrotu paczki. Jeśli nie odstąpił, zwracasz mu jego wpłatę pomniejszoną o koszt wysyłki i powrotu paczki.

oznacz moderatorów

Crow_Empire
#11 Animator#

Towar wrócił, ale nie pamiętasz, żebyś dostał zwrot? Ale mimo to za niego zapłaciłeś?

Ciekawe 🙂

oznacz moderatorów

iOptima
#8 Zapaleniec#

Źle zrozumiałeś.

Ja jestem sprzedawcą, dostałem opłatę za sprzedany towar.

Wysłałem towar do klienta. Na tym koniec.

Mija półtora miesiąca ten mi piszę, żeby mu zwrócił pieniądze.

Pytam się, czy towar jest w nie naruszonym stanie.

Ten mi pisze, że nigdy go nie odebrał.

Ja jako sprzedawca sprawdziłem w systemie inpost, rzeczywiście towar nie został odebrany,

ale ja nie pamiętam, żeby ten towar do mnie wrócił. 

Tak to wygląda.

Klientce jestem w stanie zwrócić pieniądze bo to drobna kwota, ale nie czuje się zobowiązany do płacenia ze swojej kieszeni za przesyłki tylko dla tego, że jej się coś odwidziało.

Pytanie jak to wygląda od strony regulaminu allegro ?

Dodam, że w aukcja nie precyzowała dokładnie tej kwestii.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

"Jak w temacie, klient wpłacił pieniądze, wysłałem towar, klient go nie odebrał towar wrócił."

Od strony regulaminu to wygląda tak, jak w moim wcześniejszym wpisie.

oznacz moderatorów

iOptima
#8 Zapaleniec#

Ok teraz widzę, nie zauważyłem wcześniej tego wpisu. Dziękuje

oznacz moderatorów