anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kradzież zawartości przesyłki

sir_dawid
#7 Wielbiciel#

Dzień Dobry

Pierwszy raz w życiu zdarzył mi się taki przypadek więc nie wiem jakie są procedury.

Licytujący wygrał aukcję którego przedmiotem była bransoletka (za kwotę 35 zł) . Kupujący wybrał opcję dostawy listem poleconym pocztą polską. Przedmiot wysłałem. Kilka dni później dostałem informację od kupującego że przesyłka była w skrzynce ale otwarta i bez zawartości. Pytanie co mam zrobić?

Przesyłkę mógł otworzyć kupujący. złodziej wyjąć z skrzynki lub ukradł ktoś na poczcie.

Nie mam pojęcie jakie kroki poczynić

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

kostas11
#21 Demiurg#

@sir_dawid Reklamacja na poczcie polecony nie powinien znaleźć się w skrzynce bo nie ma podpisu doręczenia. 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@kostas11W czasie pandemii tego wirusa listonosz nie ma obowiązku dostarczania do rąk własnych może zostawić w skrzynce bez podpisu odbiorcy tak przynajmniej mój kiedyś tłumaczył.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Oddaj kupującemu wszystkie koszty, chyba że otrzymasz z poczty potwierdzenie odbioru przesyłki z podpisem kupującego.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

sir_dawid przesyłka polecona w skrzynce ?, to wygląda / podkreślam wygląda / na manipulację odbiorcy . Żądaj od poczty potwierdzenia odbioru , wyjaśni się wszystko . A jak sprawa wygląda w monitoringu przesyłki ?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@sir_dawid Najpierw piszę ta osoba że oddaj kasę a za chwilę pod innym nickiem że manipulacja.Więc jak to jest?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

lew433 NAJWYRAŹNIEJ COŚ DZISIAJ BRAŁEŚ , TYLKO NIE PRZEDAWKÓJ sealed

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@mdrogeria Codziennie bierze. Najczęściej chodzi po wątkach i powtarza odpowiedzi po innych, a jak już coś napisze pierwszy, to jak kulą w płot 🙂

oznacz moderatorów

sir_dawid
#7 Wielbiciel#

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

sir_dawid musi być podpis odbiorcy . Składaj reklamację z żądaniem dostarczenia skanu podpisu odbiorcy . Dokładnie w reklamacji opisz sytuację ,klienta poinformuj o fakcie wraz z jej numerem .Na tej podstawie możesz wydlużyć czas zwrotu środków do momentu rozpatrzenia reklamacji .Poczta taym przypadku będzie się kontaktować z odbiorcą .

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@mdrogeria Przez tę całą zakichaną pandemię listonosze nie mają obowiązku zbierania podpisów i często polecone wrzucają do skrzynki (a czasem nawet tego im się nie chce i lecą z awizo).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Knowhere, musi musi, ostatnio gadałem z listonoszem i mówił, że zwykle jest jeden podpis na jego liście, drugi na tablecie a czasem trzeci na zwrotce 🙂

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@konto zamknięte To chyba oczywiste, iż chodziło mi o to, że nie musi być to podpis odbiorcy😉

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

a tak 😛 wtedy trzeba podejść do tego kto odebrał 😛

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@sir_dawid Kiedyś gdzieś czytałem o przypadku kolesia, który handlował na allegro niedrogą biżuterią. Niestety często ginęły mu przesyłki na poczcie (bo ktoś, kto to kradł, myślał ze kradnie coś drogiego). W końcu rzeczony koleś zaczął ubezpieczać przesyłki warte kilkadziesiąt zł na kilkaset. Po zaginięciu kilku takich paczek proceder znienacka się zakończył, bo chyba komuś przestało się to opłacać (albo kogoś innego z poczty zaczęło to interesować)😂

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

jedenras
#8 Zapaleniec#

Napisz kupującemu że zgłaszasz sprawę na policję i że mogą się z nim w tej sprawie kontaktować i czekaj na jego rekcję.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

jedenras Niestety nie jest to aktualnie taka prosta sprawa . To co pisalem wcześniej niestety muszę odwolać . Rozmawialem ze znajomą z poczty podczas nadawania przesylek i okazało się ,że z racji COVID aktualnie listonosze nie są zobowiązani do zbierania podpisów i mogą przesyłkę poleconą umieścić w skrzynce. Reklamacja jednak przysluguje , ale jest tak jak z opóźnieniami , Poczta zaslania się przepisami związanymi z pandemiom i wszystkie reklamacje dotyczące opóźnień są odrzyucane .Próbować trzeba , decyzja z poczty będzie podstawą do odrzucenia roszczeń kupującego . Trzeba się liczyć jednak z negatywną oceną .

oznacz moderatorów