Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiony stół na Allegro, kurier dostarcza uszkodzony . Nie zostaje to zgłoszone kurierowi , po czym kupujący zgłasza zwrot towaru, oraz zakłada dyskusję w której żąda zwrotu na koszt spradawy . Gdzie na aukcji w zakładce zwroty mamy podane, że zwrot jest na koszt kupującego. Po odpisaniu przez nas, że zwrot jest na koszt kupującego i że ta informacja jest podana na aukcji , proponuje bezzwłoczną wymianę bez kosztów , ale kupujący nie przyjmę tego do wiadomości i straszy nas, że jak nie odbierzemy towaru na nasz koszt, to wystawi odpowiednią ocenę czyli negatyw. Po czyjej stronie jest stronie jest racja ? Czy może ja żle podchodzę do tematu i w każdym przypadku, jak jest taka sytuacja czy uszkodzenie kurierskie czy wada produktu, zawsze powinien być zwrot na koszt sprzedającego ? Ps. Czy zawsze musi wisieć to widmo otrzymania negatywu przez kupującego, nie z naszej winy tylko z winy np. kuriera, czy może kiedyś Allegro będzie bardziej przychylne i zacznie rozpatrywać wnioski o usunięcie negatywu na korzyść sprzedającego ?
@Rad-Stol kupujący powinien spisać protokół szkody i Ty wtedy powinieneś złożyć reklamację, może też zwrócić uszkodzony ale pomniejszysz o koszt uszkodzeń a jak reklamuje to odrzuć z powodu braku protokołu, a z negatywem czy dyskusją nie wygrasz 😞 takie życie na allegro i nijak ma się do prawa 🙂
@Rad-Stol Klient zapłacil tyle ile chciałeś natomiast Twoim obowiązkiem było dostarczenie w/w produktu zgodnego z opisem , tak się ne stało czyli wszystko gra i buczy .
Klient otrzymał towar zgodny z opisem , wie z mojej strony wszystko było OK.
@Rad-Stol jesteś przedsiębiorcą i odpowiadasz za towar również w transporcie , nie wyrokuję ,ale uszkodzenie mogło być możliwe do zweryfikowania dopiero po rozpakowaniu , a bywa ,że kurierzy porzucają paczkę na posesji nie czakając na odbiorcę .
ale czemu mu zarzucasz że nie wysłał całego towaru? nie wiadomo czy uszkodził kurier czy kupujący sam nie uszkodził? skoro kupujący był na tyle głupi że przyjmuje paczkę bez zastrzeżeń to jego obowiązkiem jest udowodnić że sam nie rozwalił towaru inaczej dostaje kasę pomniejszoną o ubytek wartości towaru i wszystko w temacie
@az1rael nie wspomniałem o zarzutach w stosunku do autora wątku ,uszkodzenie najwyraźniej powstało w transporcie niemniej paczka nie musiała nosić śladów uszkodzenia ,a kurier w takim przypadku nie zezwoli na weryfikację zawartości jeśli taka usługa nie została opłacona
@mdrogeria ale kupujący ma prawo i obowiązek sporządzić protokół szkody w terminie 7 dni by uratować swoje dupsko od zarzutu przyjęcia paczki bez zastrzeżeń, pomijając fakt 30 dniowej reklamacji u przewoźnika co moim zdaniem jest kuriozum skoro mamy po 14 dni to kupujący i tak wygra bo albo kurier stwierdzi że sam uszkodził paczkę i odda kasę albo napisze sprzedawco zjebałeś pakowanie i leci z kwitem do sprzedawcy. No chyba że sam robił zwrot ale to już pretensje do siebie może mieć
@az1rael protokół szkody może sporządzić i nadawca i odbiorca ,w tym wypadku klient złożył reklamację sprzedawcy i do niego należy podjęcie odpowiednich kroków .
@mdrogeria protokół szkody powinien według uokiku sporządzić odbiorca i to z bardzo prostego powodu bo on ma paczkę i widzi co i jak zostało uszkodzone, sprzedawca może mu w tym pomóc np podać linki do strony z protokołem pomóc wypełnić protokół etc ale sprzedawca nie wiem wszystkich okoliczności odbioru paczki bo nie było go przy tym powinien na życzenie kupującemu udzielić mu pomocy ale nie powinien za niego tego robić z powodów wyżej wymienionych, uokik tez jest zdania że reklamację składa odbiorca widziałeś odpowiedź na moje zapytanie. Oczywiście kupujący może przy okazji złożyć reklamację do sprzedawcy i założyć dyskusję co często czyni ale jak konsultant widzi że sprzedawca / kupujący złożył reklamację to dyskusja jest zawsze zawieszona do momentu otrzymania odpowiedzi przewoźnika więc kupujący jedyne co ugra to nerwicę, a potem po piśmie zwrotnym od przewoźnika wszystko wiadomo przerabiałem to wielokrotnie ost z pocztą polską gdzie poczta stwierdziła że nadawca źle spakował zwrot i kazała mu na drzewo spadać a allegro bez obciążania mnie kosztami i tak zrobiło prezent pokrzywdzonemu kupującemu
@az1rael Jakiś czas temu zamówiłam dla ojca urządzenie do pomiaru krzepliwości krwi. Mieszkam w domku jednorodzinnym i gdy zadzwonił kurier byłam na piętrze. Zeszłam prędko, by pokwitować odbiór, sprawdzić przesyłkę. Co się okazało kurier GLS wrzucił mi ją za płot na trawę i odjechał. Przesyłka miała wgniecenia, więc wróciłam po telefon i zrobiłam zdjęcia, po czym napisałam do firmy od której kupiłam urządzenie. Obiecali i rozprawili się z firmą kurierską, przynajmniej tak mi w mailu napisali.
Tak więc nie zawsze winien jest sprzedawca. Na własne oczy widziałam, jak kurierzy DPD "żonglowali" przesyłkami i sssrrruuu jeden wrzucił sztuka po sztuce do samochodu.
Na dwoje babka wróżyła, bo Ty możesz bardzo dobrze zapakować, ale nie masz gwarancji, że paczki nikt nie uszkodzi i może być odwrotnie, że otwierając sami uszkodzimy pojedynczy element, zadrapiemy nożem...
@Wioletta2701 masz rację dlatego ja zawsze jak kupuję coś droższego to odpakowuję nagrywając filmik żeby się potem z koniem nie kopać; druga rzecz jak coś jest fabrycznie zapakowane i ma plomby to tłumaczenie przewoźnika pt źle spakowano paczkę to jest śmieszne bo co w sejfie trza by ją wysłać bo może kurier rzuci na paczkę lodówkę? a to bardzo często dziady tak robią sru przez płot miałem przypadek że mi **piiip**ali 2 kaski narciarskie za 1000pln bo przejechali po nich autem
Konsument składający reklamację z tytułu gwarancji jest zobowiązany dostarczyć wadliwy przedmiot na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub miejsca wydania towaru.
Jeżeli jednak z okoliczności (np. duże rozmiary rzeczy lub skomplikowany sposób montażu) wynika, że wada powinna zostać usunięta na miejscu, konsument jest zobowiązany udostępnić towar gwarantowi (np. pralka w domu).
Podstawa prawna: art. 580 § 1 Kodeksu cywilnego
https://lexlege.pl/kc/dzial-iii-gwarancja-przy-sprzedazy/8915/
@Client:109314332 ale klient chce zwrócić kupujący zgłasza zwrot towaru oraz nie ma nic o żadnej gwarancji 😞
Nic nowego, to wszytko ogólnie wiadomo . Zaproponowałem wymianę na nowy, ale kupujący żąda zwrotu na koszt sprzedającego gdzie na aukcji jest podane że koszt zwrotu ponosi kupujący . Temat wraca ciągle i pytania wracają , czy zwracać z automatu na nasz koszt i mieć głowę spokojną czy boksować się z klientem i zastanawiać się czy wystawi negatyw ? Wysyłamy dziennie kilkadziesiąt paczek powyżej 31 kg , więc taki zwrot nie jest tani i w miesiącu uzbiera się kilka lub kilkanaście . Jest to jakieś obciążenie dla firmy . Klient robi zwrot i rzadko spakuje tak jak było fabrycznie i wtedy produkt ulega dalszemu czy ponownemu uszkodzeniu .
@Client:109314332 wszystko się mniej więcej zgadza, poza podaną podstawą prawną. Reklamacje konsumenckie nie obejmuje już k.c. z rozdziałem dotyczącym rękojmi. Towar sprzedany po 1.01.2023 podlega pod ustawę o prawach konsumenta i niezgodność towaru z umową.
@Rad-Stol odpowiedz Kupującemu, że zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, jedyne czego może żądać przy niezgodności towaru z umową to naprawa lub wymiana (podstawa prawna art. 43d ust. 1 UoPK) i zgodnie z art.43d ust.2 UoPK, tak naprawdę, to sprzedawca decyduje o sposobie załatwienia reklamacji.
Odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny, w przypadku niezgodności towaru z umową, konsument może jedynie po spełnieniu przesłanek wymienionych w art.43e ust. 1 UoPK.
@medalik_2009 przyjął paczkę bez zastrzeżeń czyli albo składa reklamację sam do kuriera albo dostaje zwrot pomniejszony o uszkodzenie towaru skoro nie składa reklamacji u kuriera tzn że sam uszkodził. Wyżej wklejałem odpowiedź uokiku na taki przypadek
Nie myl gwarancji (która jest dobrowolna) z niezgodnością towaru z umową (czyli potocznie rękojmią). Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń w transporcie (chyba że warunki gwarancji tak stanowią). A i w przypadku gwarancji obowiązuje swoboda zawierania umów ( a to oznacza, że w warunkach gwarancji można wpisać praktycznie wszystko, bo klient nie ma obowiązku korzystać z gwarancji, tylko ma wybór).
Konsument składając reklamację, w pierwszej kolejności będzie mógł domagać się przywrócenia zgodności towaru z umową poprzez jego naprawę lub wymianę, a dopiero później, jeśli naprawa lub wymiana okażą się np. nieopłacalne, będzie mógł złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy. Gdy jednak wada produktu okaże się istotna, konsument od razu będzie mógł odstąpić od umowy.
Napisz czy to zwrot czy reklamacja, wg uszkodzeń reklamacja ale co pisze kupujący.
Kupujący domaga się zwrotu na koszt sprzedającego, a Ja proponuje wymianę na nowy w ramach gwarancji.