anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupująca chce zwrotu pieniędzy za materac

marta19840
#7 Wielbiciel#

Sprzedałam nowy, oryginalnie zapakowany materac. Kupująca odebrała go 8.01 po 9 rano. Już we wtorek po 9 miałam masę wiadomości i założony spór. Z racji zepsutego telefonu, dopiero we wtorek po 17 oddzwoniłam do klientki. A ta dojść słowa nie dała tylko, że materac zepsuty. Tłumaczyłam, jej że potrzeba nawet kilku dni do całkowitego rozprężenia materacu. Później na spokojnie przejrzałam zdjęcia i ona zdjęła pokrowiec z materacu. Dziś napisała w dyskusji, że mi odeśle i chce zwrotu pieniędzy. I mam jej przyjąć zwrot? Sprzedałam jako osoba prywatna.

Poniżej zdjęcia od niej

marta19840_0-1705073689631.png

marta19840_1-1705073760043.png

 

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

az1rael
#21 Demiurg#

Odrzuc reklamacje na podstawie zdjec jesli jestes pewna ze jest ok i nie wyraz zgody na zwrot jako osoba prywatna. Jak odesle to se bedzie tego materaca u przewoznika szukac bo odbierac nie musisz. @marta19840 

oznacz moderatorów

marta19840
#7 Wielbiciel#

Jestem pewna, bo jeden już sprzedałam a jeden mam w domu. Są ok. Zastanawia mnie tylko po jakiego grzyba zdjęła ten pokrowiec. Dziękuję za odpowiedź.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Napisz jej że zwrotu nie przyjmujesz, reklamację możesz uznać albo nie!

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@marta19840  Odradzam takie teksty że zwrotu nie przyjmujesz.  Masz prawo nie zgodzić się na odstąpienie od umowy, natomiast jeśli klientka zawróci materac w ramach reklamacji to powinnaś zwrot przyjąć  chociażby po to żeby materac obejrzeć i napisać klientce że reklamacja jest nieuzasadniona. Oczywiście jeśli reklamacja bezzasadna to pieniędzy nie zwrócisz materac możesz ponownie odesłać jeśli klientka zapłaci za przesyłki.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@br. Nie musi zgadzać sie ani na zwrot a reklamacje może rozpatrzyć po zdjęciach jak widzisz ksztalt obu jest identyczny a do tego zarzut podnosi kupująca, materac profilowany wystarczy jeszcze info ze strony producenta zasiegnąć np zdjęcie ze sklepu ze wygląda identycznie i wcale nie musi odsyłać na reklamację. Zważ że to nie mała rzecz gabaryt nieporęczny i na pewno nie powinna być odesłana bez zgody sprzedawcy na reklamacje na zasadzie bo ja ci wcisnę a potem będzie krzyk bo nie odbiera po odrzuceniu reklamacji że nie wspomnę o zapakowaniu tego poza opakowaniem fabrycznym bo materac był próżniowo zafoliowany tak by sie mu cos nie stało potem w transporcie w 1 czy w 2 stronę. Typowe gorzkie żale pt bo ja myślałam że będzie wygodny a nie jest i tyle kasy w błoto trza krzykiem wymusić zwrot... do tego matwrace są produktami higienicznymi w myśl ustawy bo są hypoalergiczne w momencie doręczenia

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Czytając opisy ofert materacy to są różnie zapisy czy można zwrócić czy nie. ale tu składa reklamację więc nie ją sprzedający rozpatrzy i to jej będzie decyzja  a nie nasza o przyjęciu bądź jej odrzuceniu.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@az1rael  Jestem pełen podziwu dla twojej wiedzy i doświadczeniu w reklamacjach materacy, jak to czytam to widzę jakbyś to ty osobiście składał tą reklamację, czytasz w myślach kupującej, nie jesteś może prywatnie wróżbitą?

Ja tylko odradzam pisaniu że nie przyjmuje zwrotów,  powtarzam poprawna forma to "nie zgadzam się na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny".

Dziwię się że taki doświadczony ekspert nie dostrzega tej drobnej różnicy.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@br. Ja napisałem cyt nie wyraź zgody na zwrot jako osoba prywatna a nie nie przyjmuję zwrotów. A tu masz na allegrolokalnie wpis jaki zamieszcza allegro 

1000004210.jpg

cyt nie zwrocisz przedmiotu bez zgody sprzedającego. Termin odstąpienie od umowy bez podania przyczyny zawiera ustawa konsumencka a tu masz zakup od prywatnej osoby więc obowiązuje kodeks cywilny a nie uk więc poprawnie owszem w zakupie konsument firma a nie osoba prywatna od osoby prywatnej. Tak wiec to jest ta drobna roznica ktora dostrzegam. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@az1rael A tu masz na allegrolokalnie wpis jaki zamieszcza allegro   a skąd wiedza że to było Allegro Lokalne, nie mylisz się przypadkiem?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 sprzedająca napisała ze sprzedala jako osoba prywatna w ostatnim zdaniu więc ustawa konsumencka nie obowiązuje no chyba że sprzedała jako firma albo kupujący wykazał że sprzedaje sobie prywatnie materace a ma salon z materacami i firme na siebie.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ok rozumiem i to czytałem ale sprzedaje na zwykłym allegro, to tylko tak.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 to najgorzej jak to bylo ze smartem i zostawiła zakladkę zwroty pustą to jej allegro w domniemaniu dorobi wszystkie zapisy ustawy konsumenckiej odnosnie zwrotu. Moderacja mi kiedys napisala ze jak sie zostawi pusta to obowiazuje 14dni na zwrot jak w uk co jest jawnym zlamaniem prawa wzgledem sprzedawcy prywatnego z drugiej strony napisali tez ze mozna sobie dowolny zapis wpisac zgodny z prawem np jako osoba prywatna nie zgadzam sie na zwroty albo zwrot przyjme tylko na europalecie zapakowany w papier prezentowy w teczowe jednorozce czyli absurd zgodny z prawem 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@marta19840   "...po jakiego grzyba zdjęła ten pokrowiec"

Czy w opisie oferty była jakaś wzmianka że pokrowca nie wolno zdejmować?

Ten argument o niezdejmowaniu pokrowca wydaje sie jakiś dziwny.

Nie jestem ekspertem od materacy ale chyba normalnym byłoby gdybym zdjął jakiś  pokrowiec i założył swoją czystą poszewkę.

Ale z drugiej strony reklamacja że materac zepsuty też jakaś nieprecyzyjna. Co może się zepsuć w materacu?

 

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Nie, to nie jest normalne, bo pokrowiec to jest coś, co trzyma materac w ryzach, trzyma kształt. To to, co otacza np. piankę i jest na zamek 🙂 a na to nakładasz nakładki i dopiero własciwe prześcieradło. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Trochę wiem ale dla mnie taki złożony materac to jest słabej jakości, trochę przerabiałem ten temat i zgadzam się z Tobą "prywatnie" co do pokrowca, ale porządny materac jest przewożony "rozłożony". Oczywiście każdy ma prawo kupować co chce i na co go stać. My tu opisujemy jak wygląda zwrot, odstąpienie od umowy zakupu bez podania przyczyny oraz reklamację.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Monika__L  Rozumiem że ten pokrowiec jest ważny, dlatego zapytałem czy w opisie oferty była jakaś  informacja o tym że pokrowca nie wolno zdejmować.

Ja się na materacach nie znam i ten pokrowiec zdjąłbym na pewno i założył swoją powłoczkę, swoje prześcieradło.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@marta19840 Zwrotu nie musisz przyjmować ale zauważ że napisała że materac zepsuty   a to jest reklamacja, i teraz ważne czy zwrot bez podania przyczyny czy reklamacja, zwrot nie musisz, reklamację musisz rozpatrzyć. 

oznacz moderatorów

marta19840
#7 Wielbiciel#

Rozumiem. Ale po co zdejmowała ten pokrowiec? I na zdjęciach widać nitki. A był oryginalne zapakowany. Nawet mała dziurka w folii i zaraz strzelił by w opakowaniu.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@marta19840 kupująca złożyła reklamację i musisz ją w terminie rozpatrzyć. Możesz ją uznać lub odrzucić, jeśli ją odrzucisz powinnaś odpowiednio uargumentować taką decyzję. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów