Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedałam nowy, oryginalnie zapakowany materac. Kupująca odebrała go 8.01 po 9 rano. Już we wtorek po 9 miałam masę wiadomości i założony spór. Z racji zepsutego telefonu, dopiero we wtorek po 17 oddzwoniłam do klientki. A ta dojść słowa nie dała tylko, że materac zepsuty. Tłumaczyłam, jej że potrzeba nawet kilku dni do całkowitego rozprężenia materacu. Później na spokojnie przejrzałam zdjęcia i ona zdjęła pokrowiec z materacu. Dziś napisała w dyskusji, że mi odeśle i chce zwrotu pieniędzy. I mam jej przyjąć zwrot? Sprzedałam jako osoba prywatna.
Poniżej zdjęcia od niej
Odrzuc reklamacje na podstawie zdjec jesli jestes pewna ze jest ok i nie wyraz zgody na zwrot jako osoba prywatna. Jak odesle to se bedzie tego materaca u przewoznika szukac bo odbierac nie musisz. @marta19840
Jestem pewna, bo jeden już sprzedałam a jeden mam w domu. Są ok. Zastanawia mnie tylko po jakiego grzyba zdjęła ten pokrowiec. Dziękuję za odpowiedź.
Napisz jej że zwrotu nie przyjmujesz, reklamację możesz uznać albo nie!
@marta19840 Odradzam takie teksty że zwrotu nie przyjmujesz. Masz prawo nie zgodzić się na odstąpienie od umowy, natomiast jeśli klientka zawróci materac w ramach reklamacji to powinnaś zwrot przyjąć chociażby po to żeby materac obejrzeć i napisać klientce że reklamacja jest nieuzasadniona. Oczywiście jeśli reklamacja bezzasadna to pieniędzy nie zwrócisz materac możesz ponownie odesłać jeśli klientka zapłaci za przesyłki.
@br. Nie musi zgadzać sie ani na zwrot a reklamacje może rozpatrzyć po zdjęciach jak widzisz ksztalt obu jest identyczny a do tego zarzut podnosi kupująca, materac profilowany wystarczy jeszcze info ze strony producenta zasiegnąć np zdjęcie ze sklepu ze wygląda identycznie i wcale nie musi odsyłać na reklamację. Zważ że to nie mała rzecz gabaryt nieporęczny i na pewno nie powinna być odesłana bez zgody sprzedawcy na reklamacje na zasadzie bo ja ci wcisnę a potem będzie krzyk bo nie odbiera po odrzuceniu reklamacji że nie wspomnę o zapakowaniu tego poza opakowaniem fabrycznym bo materac był próżniowo zafoliowany tak by sie mu cos nie stało potem w transporcie w 1 czy w 2 stronę. Typowe gorzkie żale pt bo ja myślałam że będzie wygodny a nie jest i tyle kasy w błoto trza krzykiem wymusić zwrot... do tego matwrace są produktami higienicznymi w myśl ustawy bo są hypoalergiczne w momencie doręczenia
Czytając opisy ofert materacy to są różnie zapisy czy można zwrócić czy nie. ale tu składa reklamację więc nie ją sprzedający rozpatrzy i to jej będzie decyzja a nie nasza o przyjęciu bądź jej odrzuceniu.
@az1rael Jestem pełen podziwu dla twojej wiedzy i doświadczeniu w reklamacjach materacy, jak to czytam to widzę jakbyś to ty osobiście składał tą reklamację, czytasz w myślach kupującej, nie jesteś może prywatnie wróżbitą?
Ja tylko odradzam pisaniu że nie przyjmuje zwrotów, powtarzam poprawna forma to "nie zgadzam się na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny".
Dziwię się że taki doświadczony ekspert nie dostrzega tej drobnej różnicy.
@br. Ja napisałem cyt nie wyraź zgody na zwrot jako osoba prywatna a nie nie przyjmuję zwrotów. A tu masz na allegrolokalnie wpis jaki zamieszcza allegro
cyt nie zwrocisz przedmiotu bez zgody sprzedającego. Termin odstąpienie od umowy bez podania przyczyny zawiera ustawa konsumencka a tu masz zakup od prywatnej osoby więc obowiązuje kodeks cywilny a nie uk więc poprawnie owszem w zakupie konsument firma a nie osoba prywatna od osoby prywatnej. Tak wiec to jest ta drobna roznica ktora dostrzegam.
@az1rael A tu masz na allegrolokalnie wpis jaki zamieszcza allegro a skąd wiedza że to było Allegro Lokalne, nie mylisz się przypadkiem?
@LEW433 sprzedająca napisała ze sprzedala jako osoba prywatna w ostatnim zdaniu więc ustawa konsumencka nie obowiązuje no chyba że sprzedała jako firma albo kupujący wykazał że sprzedaje sobie prywatnie materace a ma salon z materacami i firme na siebie.
Ok rozumiem i to czytałem ale sprzedaje na zwykłym allegro, to tylko tak.
@LEW433 to najgorzej jak to bylo ze smartem i zostawiła zakladkę zwroty pustą to jej allegro w domniemaniu dorobi wszystkie zapisy ustawy konsumenckiej odnosnie zwrotu. Moderacja mi kiedys napisala ze jak sie zostawi pusta to obowiazuje 14dni na zwrot jak w uk co jest jawnym zlamaniem prawa wzgledem sprzedawcy prywatnego z drugiej strony napisali tez ze mozna sobie dowolny zapis wpisac zgodny z prawem np jako osoba prywatna nie zgadzam sie na zwroty albo zwrot przyjme tylko na europalecie zapakowany w papier prezentowy w teczowe jednorozce czyli absurd zgodny z prawem
@marta19840 "...po jakiego grzyba zdjęła ten pokrowiec"
Czy w opisie oferty była jakaś wzmianka że pokrowca nie wolno zdejmować?
Ten argument o niezdejmowaniu pokrowca wydaje sie jakiś dziwny.
Nie jestem ekspertem od materacy ale chyba normalnym byłoby gdybym zdjął jakiś pokrowiec i założył swoją czystą poszewkę.
Ale z drugiej strony reklamacja że materac zepsuty też jakaś nieprecyzyjna. Co może się zepsuć w materacu?
Nie, to nie jest normalne, bo pokrowiec to jest coś, co trzyma materac w ryzach, trzyma kształt. To to, co otacza np. piankę i jest na zamek 🙂 a na to nakładasz nakładki i dopiero własciwe prześcieradło.
Trochę wiem ale dla mnie taki złożony materac to jest słabej jakości, trochę przerabiałem ten temat i zgadzam się z Tobą "prywatnie" co do pokrowca, ale porządny materac jest przewożony "rozłożony". Oczywiście każdy ma prawo kupować co chce i na co go stać. My tu opisujemy jak wygląda zwrot, odstąpienie od umowy zakupu bez podania przyczyny oraz reklamację.
@Monika__L Rozumiem że ten pokrowiec jest ważny, dlatego zapytałem czy w opisie oferty była jakaś informacja o tym że pokrowca nie wolno zdejmować.
Ja się na materacach nie znam i ten pokrowiec zdjąłbym na pewno i założył swoją powłoczkę, swoje prześcieradło.
@marta19840 Zwrotu nie musisz przyjmować ale zauważ że napisała że materac zepsuty a to jest reklamacja, i teraz ważne czy zwrot bez podania przyczyny czy reklamacja, zwrot nie musisz, reklamację musisz rozpatrzyć.
Rozumiem. Ale po co zdejmowała ten pokrowiec? I na zdjęciach widać nitki. A był oryginalne zapakowany. Nawet mała dziurka w folii i zaraz strzelił by w opakowaniu.
@marta19840 kupująca złożyła reklamację i musisz ją w terminie rozpatrzyć. Możesz ją uznać lub odrzucić, jeśli ją odrzucisz powinnaś odpowiednio uargumentować taką decyzję.