Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam Serdecznie sprzedaję produkty w dropshippingu z zagranicy, kupujący zakupił produkt z dostawą z zagranicy od 14 do 22 dni roboczych co jest jasno i czytelnie napisane w zakładce dostawa, na głównej stronie aukcji oraz przed dokonaniem płatności przy wyborze dostawy, po 4 dniach kupujący napisał " Ja produktu jeszcze nie otrzymałem, i nie mam zamiaru go odbierać, widzę na stronie, że produkt nie został jeszcze wysłany więc dlaczego mam w warunkach zwrotu odesłać coś na adres nadawcy. Produkt nie został do mnie nawet fizycznie nadany, od 26.11. a mamy już grudzień " a czas na dostawę jego przedmiotu to ok 3 tygodnie. Numer śledzenia dodany 1 dzień po złożeniu zamówienia.
@xyz96
Pokaż przepis, zgodnie z którym konsument ma obowiązek odebrać towar po tym, jak odstąpił od umowy przed dostawą.
Przypomnę więc po raz kolejny:
Jest przepis nakazujący Kupującemu zwrot rzeczy do Sprzedawcy po odstąpieniu od Umowy przez Kupującego (Art. 34 p.1 Ustawy o Prawach Konsumenta).
Obowiązek zwrotu nie jest uzależniony od momentu odstąpienia (przed- czy po- otrzymaniu zamówionej przesyłki).
Nie można zwrócić rzeczy w posiadanie której się nie weszło.
Wniosek:
(w przypadku gdy rzecz będąca przedmiotem odstąpienia od Umowy jest dostarczana Kupującemu przesyłką) :
aby spełnić ustawowy obowiązek wynikający z Art. 34 p.1 Ustawy o Prawach Konsumenta - przesyłkę zawierającą tą rzecz najpierw należy odebrać.
@A3dam Przepisu na obowiązek odbioru towaru po odstąpieniu od umowy nie pokazałeś i nie pokażesz, a Twoje interpretacje mnie nie interesują. UOKiK ma odpowiednie kompetencje do interpretowania.