Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam Serdecznie sprzedaję produkty w dropshippingu z zagranicy, kupujący zakupił produkt z dostawą z zagranicy od 14 do 22 dni roboczych co jest jasno i czytelnie napisane w zakładce dostawa, na głównej stronie aukcji oraz przed dokonaniem płatności przy wyborze dostawy, po 4 dniach kupujący napisał " Ja produktu jeszcze nie otrzymałem, i nie mam zamiaru go odbierać, widzę na stronie, że produkt nie został jeszcze wysłany więc dlaczego mam w warunkach zwrotu odesłać coś na adres nadawcy. Produkt nie został do mnie nawet fizycznie nadany, od 26.11. a mamy już grudzień " a czas na dostawę jego przedmiotu to ok 3 tygodnie. Numer śledzenia dodany 1 dzień po złożeniu zamówienia.
Nic nie poradzisz ,sprzedawca ma zawsze wiatr w plecy a klient może zrezygnować bez podawania przyczyny i nic mu allegro nie zrobi bo takie jego prawo.
#kolekcjoner608 zgadza się jednak kupujący po 4 dniach dokonał zwrotu na allegro , piszę świadomie że towaru nie odbierze, pytanie czy wie w takim razie czy wie w ogóle jak działa procedura zwrotu towaru , 1. odbiera towar 2. moze zwrocic bez podania przyczyny 3. odsyła towar. 4. zwracam pieniądze. Strasznie denerwuje mnie to że ludzie kompletnie nie czytają informacji zawartej na aukcji .
Jak ci otworzył spór to możesz go podpytać czy zna regulamin i czy wie jak wyglądają procedury przy takiej rezygnacji.
Dzięki ok
@MultiDrop365 Dobra rada: jak cię "strasznie denerwuje" to daj se spokój, szkoda zdrowia. Albo wyluzuj. Życzę zdrowia.
Ty tak robisz? 🙂 pomaga 🙂 ?
@MultiDrop365 Tak, dzisiaj klient otworzył dyskusję że nie dostał jeszcze listu nierejestrowanego Poczty Polskiej za 5 PLN nadanego wczoraj. Nieźle się ubawiliśmy.
Jakiś ciężki dzień dzisiaj był, dostałem negatywa po godzinie od zakupu, bo klientowi naliczyło oplate choć ma Smarta, błąd Allegro jak się później okazało, ale wiadomo że winny sprzedawca i do pary to jeszcze dyskusja za rzekomą niezgodność towaru z opisem.
@MultiDrop365
Kupujący deklarując chęć zwrotu zakupionej rzeczy - poprzez wypełnienie formularza zwrotu na Allegro - spowodował sporządzenie i złożenie oświadczenia Sprzedającemu o odstąpieniu od Umowy (z Art. 27 UoPK).
Kupujący ma prawo wysłać takie oświadczenie również przed otrzymaniem towaru.
Kupujący (po złożeniu ww oświadczenia) ma obowiązek zwrócić zakupioną rzecz do Sprzedawcy (Art. 34 p.1). i ma na to 14 dni od momentu złożenia oświadczenia.
Składając oświadczenie przed odbiorem przesyłki, której czas dostawy wynosi 2-3 tygodnie - już bardzo sobie skomplikował swoją sytuację. Jeżeli zrealizuje swój zamiar wbrew swojej deklaracji (tzn. przesyłki nie odbierze zamiast odebrać i odesłać na adres do zwrotów) to w sytuacji gdy wysyłasz z Chin, a adres do zwrotów jest w Londynie sytuacja Kupującego będzie fatalna.
W mojej opinii warto go poinformować o problemach w które może popaść bezrefleksyjnie korzystając z udostępnianych przez Allegro narzędzi .
Dziękuję Serdecznie za odpowiedź. Pozdrawiam
@MultiDrop365 Nie czytają, to widać na tym forum. No ale nie można za dużo wymagać od kupujących, bo coraz mniej tych, którzy posiadłszy umiejętność czytania, nie zawahają się jej użyć 🙂
szymela54 to mi poprawiłeś humor . Dzięki wielkie pozdrawiam 🙂
Trochę Ci niestety popsuję humor
sprytny model na biznes firma zarejestrowana poza unią, a wysyłka z Chin - to nie przejdzie na dłuższą metę na allegro
Sprzedajesz w Polsce i obowiązują Cię nasze przepisy
Na twoich stronach z regulaminem aukcji nie ma wielu informacji, które wg mnie powinny się tam znaleźć
np: o tym, że robisz z kupującego importera, który odpowiada za sprowadzany towar
podam przykład
https://allegro.pl/oferta/minecraft-domek-na-drzewie-klocki-zestaw-4-figurki-11372619709
jak służba celna stwierdzi, że to podróbka kto będzie miał problemy i będzie musiał składać wyjaśnienia pod groźbą postępowania karno-skarbowego? (kto jest wtedy wprowadzającym towar na rynek?)
jak doliczą kupującemu vat i cło to zapłacisz go za niego? (kto jest importerem?)
kosument musi znać wszystkie koszta jakie poniesie w związku z realizacją umowy - ty podajesz ceny brutto czy netto?
W regulaminie allegro nie ma czegoś takiego jak dropshoping czyli pośrednictwo w realizacji usług
Tak na prawdę twoje oferty powinny się znaleźć w dziale z usługami , a nie z towarami
Spodziewaj się więcej takich dyskusji i zwrotów wpłat przez pok.
tak jak napisał @szymela54 kupujący nie czytają regulaminów
jak sobie przejrzysz dział bliźniaczy na tym forum to zobaczysz z czym mają ludzie problemy
oczywista oczywistość jest oczywistym problemem nie do przejścia 🙂
Jeżeli chodzi o aukcję https://allegro.pl/oferta/minecraft-domek-na-drzewie-klocki-zestaw-4-figurki-11372619709 nie ma tam mowy o tym że to klocki LEGO , nie są to klocki LEGO i jest o tym informacja : Marka to Sembo Block tak więc myślę że służba celna nie zatrzyma tych klocków, jeżeli chodzi o regulamin to oczywiście zawrę odpowiednie informację , obecnie konsultuję tę sprawę z radcą prawnym , a jeśli chodzi o VAT to też muszę cię zmartwić opłacam go za kupującego ponieważ jest wliczony w cenę towaru już wysyłanego z magazynu za granicą podobnie z Vat.
Swoją drogą RED też chciałbym ci bardzo podziękować jestem początkującym sprzedawcą na allegro i faktycznie tak jak piszesz z regulaminem muszę takie informacje jak podałeś koniecznie zawrzeć, jestem w kontakcie z radcą prawnym i już niedługo będzie regulamin. Pozdrawiam
@MultiDrop365 Kupujący poinformował Cię o rezygnacji z towaru przed dostawą, czyli odstąpił od umowy. Nie musi go więc już odbierać nawet wtedy, gdybyś go wysłał. Musisz mu zwrócić całą wpłatę.
W warunkach zwrotu jest napisane o metodzie odesłania, ale w takiej sytuacji on nie musi odbierać i odsyłać.
I nie słuchaj głosów, że sytuacja kupującego jest fatalna, to nieprawda. On skorzystał ze swojego prawa. Nawet UOKiK pisze, że kupujący może zrezygnować przed dostawą i nie odbierać przesyłki. Jeśli sprzedawca już ją nadał przed rezygnacją, kupujący będzie zobowiązany tylko ponieść koszt jej powrotu w takiej kwocie, jaką by zapłacił za odesłanie po jej odebraniu. To jest prosta sprawa, tu nie trzeba filozofować.
Według mnie kupujacy jak najbardziej może złożyc oświadczenie i zrezygnować z zakupu przed momentem dostawy.
Niemniej widze jeden problem: kupujacy nie bedzie w stanie dostarczyc dowodu nadania przesyłki zwrotnej wiec niestety bedzie musiał czekac aż przesyłka wóci do nadawcy - w Chinach - czyli 3-8 tygodni może wiecej.
Kolejnym problemem bedzie jeśli adres nadania i adres podany do zwrotów są różne. Wówczas przesyłka ( zwrot) w ogóle nie zostanie doręczony pod prawidłowy adres.
No i jeszcze koszt powrotu...
Nie wiem jak dla mnie mnóstwo komplikacji.
Prowadząc biznes należy wziąć pod uwagę obowiązujące prawo, a także bilans strat i zysków z tym związanych. Też zajmuję się importem produktów, nie z Chin, ale też równie dalekich krajów i nie wyobrażam sobie działać w dropshippingu, może to dobra oferta dla osób z dostępem do krajowych hurtowni i po połączeniu systemem stanów magazynowych z szybkimi wysyłkami, ale import ? - jeszcze dla produktów o niewielkiej wartości - raczej nie widzą szans na rozwój.