Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam Serdecznie sprzedaję produkty w dropshippingu z zagranicy, kupujący zakupił produkt z dostawą z zagranicy od 14 do 22 dni roboczych co jest jasno i czytelnie napisane w zakładce dostawa, na głównej stronie aukcji oraz przed dokonaniem płatności przy wyborze dostawy, po 4 dniach kupujący napisał " Ja produktu jeszcze nie otrzymałem, i nie mam zamiaru go odbierać, widzę na stronie, że produkt nie został jeszcze wysłany więc dlaczego mam w warunkach zwrotu odesłać coś na adres nadawcy. Produkt nie został do mnie nawet fizycznie nadany, od 26.11. a mamy już grudzień " a czas na dostawę jego przedmiotu to ok 3 tygodnie. Numer śledzenia dodany 1 dzień po złożeniu zamówienia.
Czytam internet i z podziwu wyjśc nie mogę. Chodzi mi o takowe jak REZYGNACJA Z ZAKUPU BEZ PODANIA PRZYCZYNY w trakcie REALZACJI zamówienia. Przykład:
Delikwent kupuje towar u sprzedawcy, który zaznacza sobie czas na dostawę 14-21dni bo... sprowadza towar np. z Chin. Klient wpłaca za przedmiot, pieniądze docierają, machina OBSŁUGOWA rusza zatem pieniądze wędrują do Chin. Tymczasem, mija 3-4dni i kupujący rezygnuje z zakupu (jest taki temat na Gadanym...).
I co wtedy?
Pieniążki poszły, Chińczyk jeszcze ich nie ma, dostanie pewnie za 2,3 dni ale... zanim je odeśle po rezygnacji ZAMAWIAJĄCEGO miną kolejne dni. Przelewy międzynarodowe nie są za friko, są to % od kwoty, dodatkowo koszty prowizji za aukcję i tak dalej i dalej.
Moim zdaniem, za rezygnację z zakupu bez powodu kupujący powinien ponosić tego koszty, serio.
@xyz96
Prawo do odstąpienia od Umowy (nawet przed odbiorem przesyłki) zapisane w Art.27 UoPK w żaden sposób nie zwalnia Kupującego z obowiązków zapisanych w pozostałych przepisach.
Ponieważ po złożeniu odstąpienia od Umowy Kupujący ma obowiązek zwrotu rzeczy Sprzedającemu (Art. 34 p.1 UoPK), a nie można zwrócić rzeczy w posiadanie której się nie weszło, to (w przypadku gdy rzecz będąca przedmiotem odstąpienia od Umowy jest dostarczana Kupującemu przesyłką) :
aby spełnić ustawowy obowiązek wynikający z Art. 34 p.1 Ustawy o Prawach Konsumenta - przesyłkę zawierającą tą rzecz najpierw należy odebrać.
@A3dam duralex 🙂
To nieprawda, można odstąpić od umowy przed dostawą i nie odbierać przesyłki.
@xyz96
Ja podałem podstawy prawne swojej tezy. Zarzucając mi nieprawdę: podaj podstawy.
Najlepiej - ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji gdy nieodebrana przesyłka nie trafi do Sprzedawcy pod wskazany przez Niego adres do zwrotu.
@A3dam Kupujący po odstąpieniu od umowy przed dostawą nie ma obowiązku odbierać przesyłki i jej odsyłać. Nie ma przepisu nakazującego konsumentowi odebranie przesyłki po tym, jak odstąpił od umowy przed jej dostarczeniem.
@A3dam oczywiście masz rację bezpośrednio interpretując przepisy - ale tu jest Polska i każdy ma je gdzieś, w tym instytucje i sądy - w Polsce liczą się interpretacje przepisów
i
@xyz96 podaje interpretacje przepisów przyjętych przez uokik, z którym zgodziły się sądy w niejednej już sprawie, ustalając wspólną i jednolitą linie orzeczniczą.
Pamiętaj, że ustawa konsumencka stoi wyżej od innych przepisów, w tym kodeksu cywilnego i prawa przewozowego. Uokik twierdzi, że nie można ograniczać praw konsumenta w temacie prawa odstąpienia od umowy - a to robią przepisy, na które się powołujesz
Gdybyś napisał coś takiego w swoim regulaminie aby spełnić ustawowy obowiązek wynikający z Art. 34 p.1 Ustawy o Prawach Konsumenta - przesyłkę zawierającą tą rzecz najpierw należy odebrać. to by była klauzula abuzywna
to tak, jak w poprzedniej wersji ustawy konsumenckiej (obecnie to naprawiono dopisując odpowiednie paragrafy) wymyślono sobie, że przy dostąpieniu do umowy, należy zwracać kupującemu koszta wysyłki - nie było o tym mowy w przepisach a i tak uokik to wymuszał
(a allegro pobieranych dopłat do smarta nie zwraca po odstąpieniach od umowy- mimo, że część wysyłek dotyczy konsumentów - i co zrobisz serwisowi?)
@RED
Pamiętaj, że ustawa konsumencka stoi wyżej od innych przepisów, w tym kodeksu cywilnego i prawa przewozowego. Uokik twierdzi, że nie można ograniczać praw konsumenta w temacie prawa odstąpienia od umowy - a to robią przepisy, na które się powołujesz.
Zachęcam do uważniejszego czytania:
1. Powołuję się na Ustawę o Prawach Konsumenta. Rozstrzygnięcie problemu czy UoPK "stoi wyżej" od samej siebie - pozostawiam Tobie.
2. Żadna z moich wypowiedzi nie wskazuje na jakąkolwiek choćby próbę ograniczania konsumenckiego prawa. Staram się jednak zauważać (aby Konsumenci nie wpadali w pułapki prawne), że w w UoPK poza prawami są wskazane również obowiązki wynikające z realizacji tych praw.
@xyz96
Przeczytaj to co napisałem ze zrozumieniem.
Jest przepis nakazujący Kupującemu zwrot rzeczy do Sprzedawcy po odstąpieniu od Umowy przez Kupującego (Art. 34 p.1 Ustawy o Prawach Konsumenta).
Obowiązek zwrotu nie jest uzależniony od momentu odstąpienia (przed- czy po- otrzymaniu zamówionej przesyłki).
Nie można zwrócić rzeczy w posiadanie której się nie weszło.
Wniosek:
(w przypadku gdy rzecz będąca przedmiotem odstąpienia od Umowy jest dostarczana Kupującemu przesyłką) :
aby spełnić ustawowy obowiązek wynikający z Art. 34 p.1 Ustawy o Prawach Konsumenta - przesyłkę zawierającą tą rzecz najpierw należy odebrać.
@A3dam Głupoty wypisujesz, komplikujesz proste sprawy, nie bierzesz pod uwagę interpretacji UOKiK, które są ponad Twoimi. Nie ma przepisu, który NAKAZUJE kupującemu ODEBRAĆ i ODESŁAĆ towar wtedy, gdy odstąpił od umowy PRZED DOSTAWĄ.
@xyz96 Nie ma przepisu, który NAKAZUJE kupującemu ODESŁAĆ towar wtedy, gdy odstąpił od umowy PRZED DOSTAWĄ
Jest:
Art. 34 p.1 Ustawy o Prawach Konsumenta
@A3dam Bzdura, tam nigdzie nie jest napisane, że kupujący musi ODEBRAĆ towar, gdy odstąpił od umowy przed dostawą. Natomiast UOKiK potwierdza, że nie ma takiego obowiązku.
@xyz96
Po złożeniu odstąpienia od Umowy Kupujący ma obowiązek zwrotu rzeczy Sprzedającemu (Art. 34 p.1 UoPK), a nie można (nie da się) zwrócić rzeczy w posiadanie której się nie weszło.
Nie odbierając przesyłki Kupujący nie będzie dysponował nawet dowodem nadania przesyłki ze zwrotem (o dowodzie odesłania - nie wspominając).
W sytuacji, gdy Sprzedawca podał inny adres do zwrotów - sytuację Kupującego nieodbierającego przesyłki oceniam jako bardzo złą.
@A3dam Kolejna bzdura, kupujący nie ma obowiązku odebrania towaru, gdy odstąpił od umowy przed jego dostarczeniem. Ma obowiązek zwrotu, gdy odebrał.
@A3dam Tak, podam interpretację UOKiK, która jest ważniejsza od Twojej.
@A3dam Ty tu masz czas na bzdury, bo skupiasz się nad jednym wątkiem w tygodniu, a ja nad setką wątków dziennie. Chcesz nadal utrudniać, to utrudniaj i dziel włos na ośmioro, co zazwyczaj tu robisz. Teraz podam Ci podstawę, ale Ty ją znowu podważysz, bo uważasz, że wiesz lepiej, więc nie pisz już do mnie, tylko do UOKiK i wklej tu odpowiedź. Niech oni się z Tobą męczą, nie ja.
Tak, konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy również przed otrzymaniem towaru. W takiej jednak sytuacji przedsiębiorca – jeżeli wysłał już zamówiony przez klienta produkt – ma możliwość obciążenia go kosztami , które konsument zobowiązany byłby ponieść, w sytuacji odstąpienia od umowy po odbiorze towaru (odstąpienie od umowy)
Po odbiorze, czyli może odstąpić i nie musi odbierać. Zrozumiałeś? Bardzo, bardzo wątpię, bo Ty lubisz wszystko komplikować.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-odpowiedzi/odstapienie-od-umowy-zawartej-na-odleglosc/
@xyz96
bo skupiasz się nad jednym wątkiem w tygodniu, a ja nad setką wątków dziennie.
Jak widać: ilość jest co najmniej odwrotnie proporcjonalna do jakości.
UOKiK w przywołanym przez Ciebie cytacie odpowiedział na pytanie:
"Czy w przypadku zakupów na odległość można odstąpić od umowy zanim towar zostanie dostarczony konsumentowi? "
Poza potwierdzeniem, że Konsument ma prawo odstąpić od Umowy także przed otrzymaniem towaru - potwierdził również, że zobowiązania Kupującego co do konieczności poniesienia kosztów określonych w Ustawie nie ulegają zmianie (są takie same w przypadku odstąpienia przed otrzymaniem przesyłki jak i po jej otrzymaniu).
Nie ma nawet słowa o zwolnieniu Kupującego z jakichkolwiek obowiązków wynikających ze skorzystania przez niego z prawa do odstąpienia.
Przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w przypadku odstąpienia przez Kupującego od Umowy - stosuje się więc odpowiednio: bez względu na moment odstąpienia.
"Fizycznie" kupujący ma możliwość (i takie sytuacje się zdarzają) nie odebrać przesyłki (nie tylko celowo: np. poprzez odmowę, ale np. wskutek roztargnienia, etc.). Ustawa wskazuje jednak (a UOKiK temu nie zaprzecza) na obowiązki Kupującego oraz jego odpowiedzialność (w tym finansową) za ich niedopełnienie.
@A3dam Ja się skupiam na tym, na czym chcę i głupio nie utrudniam. Nie można udowodnić czegoś, do czego nie ma się obowiązku, ale można udowodnić taki obowiązek. Pokaż przepis, zgodnie z którym konsument ma obowiązek odebrać towar po tym, jak odstąpił od umowy przed dostawą. Nie pokażesz? No więc nie zawracaj już mi głowy.