Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie, mam taki przypadek, kupujący zakupił na jednej z moich aukcji przedmiot 20 grudnia o 09:19 (InPost przesyłka płatna 9,99 zł), paczkę nadano w paczkomacie o 12:32, a już o 12:41 została wyjęta przez kuriera i wyruszyła do kupującego. I tu nagle kupujący w dniu 21 grudnia o godz. 13:57 zgłasza zwrot towaru, który tak naprawdę jest jeszcze w drodze do niego, a jako powód zwrotu wpisuje "nie dotarł na czas". Dziwne byłoby jakby dotarł, ale to inna kwestia. Chodzi mi o decyzję zwrotową, wiadomo że zwrócę kupującemu koszt zakupionych przedmiotów, ale co z kosztami przesyłki? Pozdrawiam
Zwracasz koszt towaru i najniższy koszt dostawy w danej ofercie.
Dzięki za odpowiedź, próbuję odnaleźć w moich rozliczeniach ile Allegro naliczyło mi opłat do tej transakcji, sama kwota sprzedanego przedmiotu niewielka, bo 16,60 zł + kupujący opłacił wysyłkę InPost za 9,99 zł, ale nie wiem jakie koszty ja w związku z tym poniosłem, bo nie mogę znaleźć, czy ta przesyłka mnie coś kosztowała, czy naliczono mi tylko prowizję od sprzedaży.
Gdy nieodebrania paczka rozpocznie podróż powrotną zwracasz konsumentowi 26,59 zł. Inne koszty, które poniosłeś, konsumenta nie obchodzą.
Kupujący generalnie sam się wkopał
bo zgłosił, że będzie odsyłał towar
więc masz pełne prawo poczekać, aż go odeśle
i wtedy zwrócić wpłatę
czyli musi opłacić ponowną wysyłkę towaru ty go wyślesz an go zwróci
nie jest twoją winą, że kupujący wybrał taką pokrętną drogę odstąpienia od umowy
@RED mhm zdziebko nie ogarniam skoro zgłosił zwrot paczki co do niego nie dotarła a miała iść do paczkomatu to jeśli dobrze kminię nie odbierze jej z paczkomatu to wróci do sprzedającego? to w takim razie co kupujący ma nadawać drugi raz na swój koszt?
nieodebranie przesyłki (niewykonanie zawartej umowy)
a zgłoszenie odesłania przesyłki przez allegro to dwie różne czynności (odesłanie towaru po jego otrzymaniu)
no ok to w takim razie paczka wróci z paczkomatu do sprzedającego i wtedy kupujący zgłosi odstąpienie i co wtedy? kwota zwrotu pomniejszona o koszt dostawy? czyli jaka?
@az1rael co mnie obchodzi, że Kupujący mogący przepisowo odstąpić od umowy , składa za pośrednictwem allegro jakieś dziwne deklaracje
serwis nowomową i beznadziejnymi opcjami powoduje konflikty między stronami
te opcje są specjalnie rozmyte bo boją się reakcji uokik, a tak mogą stwierdzić, że nie naruszają przepisów bo konsument sobie może to i tamto (wg uokik u konsumenta, nic nie może powodować wątpliwości ,że jego prawa zapisane w ustawie konsumenckiej są w jaki sposób umniejszane)
dwa przykłady z dzisiaj u nas
- konto męża, zakup na firmę żony - odstąpienie od umowy przez męża. Jest to skuteczne z art 38a ustawy konsumenckiej czy nie?
- kupujący zgłasza uwagi do towaru i po naszym uznaniu reklamacji zwraca towar, a następnie stwierdza w dyskusji, ze go nie chce - skutecznie zareklamował towar czy odstąpił od umowy?
na takie numery pozwalają tzw zwroty allegro
@RED jak zgłasza reklamację i odstąpienie to logiczne że rozpatruje reklamację, bo ja nie wiem co mi wróci i w jakim stanie a ryzykował nie będę że wuśle rozwalony towar na odstąpieniu, bo na reklamacji to dalej jego towar. Ja się konkretnie pytam do zaistniałego przypadku ile miałby auto wątku oddać za zwrot z tytułu odstąpienia od umowy od zadu strony poprzez nie wywiązanie się z tej umowy przez nieodebranie paczki żebym wiedział jak u siebie tępić to dziadostwo jak do roboty wrócę.
Niestety zdarzają się kupujący, którym ktoś "doradził", że najlepszy sposób na odstąpienie od umowy, to nieodbieranie paczki. Miałem już kilka takich przypadków. Najgorzej jest jak ktoś nie odbierze i nie odstąpi od umowy, bo wtedy w świetle przepisów towar jest nadal jego. Ale załóżmy sytuację, że odmawia przyjęcia i zaznacza zwrot, a paczka wraca do nas. Kwota zwrotu uzależniona jest od cennika w danej ofercie. Ja mam zazwyczaj 6,99zł allegro polecony. Jeśli gość wybierze np. pocztex i odmówi przyjęcia, to koszt zwrotnej paczki z tego co pamiętam wynosi 11,99zł. Wtedy delikwent otrzymuje ode mnie wartość towaru + 6,99zł - 11,99. Niektórym się wydaje, że jak nie odbiorą to nie poniosą żadnych dodatkowych opłat. Jeden nawet w dyskusji popropsił allegro o interpreatcję i portal jasno stwierdził, że koszty zwrotu nieodebranej paczki go obciążą, to tak jakby ją odesłał na swój koszt, który przerzucił na sprzedawcę. w związku z tym my mamy prawo odliczyć ten koszt od zwrotu.
Zdarzają się nawet gamionie, którzy kupili w smarie i mając darmowy zwrot nie korzystają z niego, tylko odmawiają przyjęcia. Akurat w przypadku poczty, czy przesyłek kurierskich takie zwroty zawsze są płatne.
@RED przypadek 1 konto męża wspóldzelone z współmałżonką na którą poszła faktura odstąpienie nieważne bo faktura na firmę na żonę chyba że chlop ma upoważnienie notarialne od żony do wykonywania w jej imieniu czynności prawnych
Przykład 2 zgłosił reklamację jeśli minęło 14dni od zakupu odstąpienie nie ważne i se może nie chcieć ty możesz rozpatrzyć reklamację jak ci wygodnie a kasę byś musiał zwrócić po 2 reklamacji z tej samej przyczyny
Faktura na firmę niż oznacza braku mozliwosci zwrotu bo firma może byc w niektórych przypadkach w roli konsumenta. Jeśli sprzedajesz komputery a firma kupiła myszkę na swoje potrzeby biurowe to może ja zwrócić jeśli nie handluje komputerami i to nie był jej towar handlowy
@Monika__L powtarzasz bzdury z mediów
w ustawie nie ma mowy o towarze handlowym, tylko do działalności gospodarczej
już widzę jak piszesz oświadczenie o odstąpieniu od umowy argumentując, że towar zakupiony na firmę nie był zakupiony do działalności gospodarczej
Otóż klucz brzmi w słowie BEZPOŚREDNIO
Od 1 stycznia 2021 roku również przedsiębiorcy mogą odstępować od umów zawieranych na odległość. Dzieje się to na zasadach zbliżonych do tych, wedle których od zobowiązań odstępują konsumenci. Mimo to jest pewien warunek: dane zobowiązanie nie może mieć charakteru zawodowego. W efekcie każda osoba prowadząca działalność gospodarczą nie może odstąpić od umowy, jeśli kontrakt dotyczył bezpośrednio branży i specjalizacji w której działa.
@Monika__L douczyłaś się
Przepisy dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
a teraz pytanie
prawnik pracuje bezpośrednio na dokumentach papierowych
czy może zwrócić papier zakupiony do działalności?
wg mnie nie