Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam mam następujący problem z kupujacym jak i allegro , kupujący zamówił przesyłke paletowała ( półpaleta skrzynia biegów ) zgodnie z deklaracja została wysyłana , niestety kurier nie dowiózł na czas jak to ardzo często bywa , oczywiście kupujacy zgłosił dyskusje , nastepnego dnia roboczego miała byc dostarczona przesyłka , był to piatek , dostarczenie miało nastąpic w poniedziałek , niestety kupujący odmówił przyjcia przesyłki , i paleta wraca do mnie do sprzedawcy , co w tym przypadku zrobic jak z zwrotami kosztów ? czy muszę oddawać za przysłke również ? dodam że terminowo wysłałem towar , prosze o pomoc , dołączam scren .
Potrącasz za odmowę odbioru keśli ci nalicza kwotę zwrotu za nieodebrania z kasy zwracanej za zakup. Czym to wysłane było? Smart?
było wysłane firma DHL 140 zł wysyłka , i oczywiście przesyłka zwrotna ta sama kwota pls 140 czyli daje nam to 280 zł kosztów samego transportu
Samo nieodebranie przesyłki nie jest tożsame z odstąpieniem od umowy. Towar nadal jest własnością kupującego.
A co do przesyłki, to w razie odstąpienia od umowy, zwracasz kupującemu to co zapłacił, ale odliczasz kwotę za zwrot.
Ps. Za nie terminowe doręczenie (czyli powyżej gwarantowanego terminu doręczenia), przysługuje odszkodowanie.
Ps2. Jaki przewoźnik, bo DHL nie zajmuje się doręczaniem przesyłek. Paleta to może być DHL Freight, DHL Global Forwarding lub DHL Parcel (to są trzy różne firmy kurierskie).
DHL gwarantuje 2 dni robocze. Jeśli dobrze zrozumiałem Autora wątku, to przewoźnik zmiescił się w tym czasie.
DHL (w Polsce) w ogóle nie gwarantuje jakiegokolwiek terminu doręczenia. Oni nie zajmują się doręczaniem przesyłek.
A DHL Parcel ma wg regulaminu 14 dni na doręczenie przesyłki.
Niestety jako sprzedawca jesteś na straconej pozycji, jeżeli nie oddasz pełnej kwoty razem z dostawą serwis Cię do tego zmusi, tym bardziej, że kupujący otworzył dyskusję, którą z góry traktują jak odstąpienie od umowy. Przesyłkę kurier dowiózł na czas, a powiedziałbym nawet że błyskawicznie ale kupujący pewnie widział informację "jutro u ciebie" i na 100% wierzył, że tak będzie. Pewnie zarobisz przy okazji negatywa, bo jak typ nie odbiera przesyłki z tak małym opóźnieniem i zakłada dyskusję na drugi dzień to wiadomo z kim masz do czynienia (roszczeniowy Janusz). Allegro tego nie usunie bo ma on prawo do "subiektywnej" oceny. Zakładam również, że będzie również problem ze zwrotem prowizji jeżeli nie zgłosi zwrotu. Prawo prawem ale tu rządzą inne zasady. Ja osobiście współczuję.