Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący zakupił w usłudze smart szybę motocyklowa, następnie ją zwrócił korzystając z darmowego zwrotu, szyba przyjechała pozbawiona oznaczeń producenta wraz ze śladami kontaktu/użytkowania.
Klient nie skontaktował się ze sklepem natomiast domaga się zwrotu poprzez Allegro dyskusję.
Co powinien zrobić sklep ? Czy istnieje program ochrony sprzedających ? Prosimy o komentarze.
jeśli ma prawo zwrotu, to mu zwróć kasę, pomniejszoną o wartość zmian (po kontakcie z producentem) 🙂
@moto-factory: Czy istnieje program ochrony sprzedających ?
niestety nie, ale powinien 😐 do zgłaszania zachowania, kombinacji i krętactwa kupujących..
Konsument ma prawo do zwrotu i nie musi się kontaktować. Wysyła oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub korzysta z formularza zwrotu na Allegro. Zwracaną kwotę możesz odpowiednio pomniejszyć, jeśli faktycznie doszło do zmniejszenia wartości towaru, ale nie możesz nie oddać pieniędzy.
chcesz powiedzieć ze kupujący przez internet może kupić produkt A nowy, a zwrócić produkt B używany i sprzedający musi to przyjąć ?????
@moto-factory Owszem. Takie są zapisy ustawy i nic na to nie poradzisz. Jeśli zużył/pozbawił wartości - masz za to prawo do odliczenia tychże strat i zwrotu kwoty pomniejszonej o w/w.
jasne, rozumiem i tak zrobimy, ale zaskoczony jestem podejściem ochrony kupujących.. wprowadzamy iście złodziejskie regulacje
piszecie tak jakby kupujący mógł kupić nowe buty i odesłać swoje stare i proszę mu cokolwiek zwrócić bo nie można odmówić zwrotu..
@moto-factory Jestem na All prawie od początku jego istnienia. I o ile kiedyś kupujący miał jakąkolwiek ochronę, to dziś Allegro go jej skutecznie pozbawiło. Tutaj liczy się wyłącznie kupujący i ma on status nietykalnego, sprzedawca zaś ma się podporządkować, co często oznacza wchodzenie kupującym w de, albo szukać sobie innego kanału sprzedaży. I jak piszę od zawsze - jest to wina braku realnej konkurencji i faktycznego monopolu. Na Twoje miejsce przyjdzie tu dziesięciu innych; allegro nie przejmuje się losem jednostkowych sprzedających i patrzy globalnie. Co oznacza, że nic dla nich nie znaczysz.
prawda my jako sprzedajacy jestesmy zerem
Tak. Widać, że nie znasz przepisów.
a gdzie są przepisy które pozwalają odsyłać inne produkty niż zakupiłeś ?
może faktycznie nie znam przepisów jak wyłudzać nowe produkty od sprzedających
kierował ktoś sprawę do sądu przeciwko takim zagrywką
w firmie proces pakowania oraz wysyłka jest monitorowana, to co przychodzi również, widać czarno na białym ze klient odesłał coś innego niż dostał, ile trwa zabawa z takimi wyłudzaczami ?
Skieruj sprawę do sądu, to oprócz kosztu przedmiotu zwracanego kupującemu poniesiesz jeszcze koszty sądowe.
@xyz96 Zauważ że tu piszą takie rzeczy że kupujący kupuje towar a oddaje inny !!!Raczej to nie jest możliwe !
Ustawa konsumencka i Kodeks cywilny. Poczytaj też o odstąpieniach od umowy na stronie UOKiK. Nie ma co tego kwestionować, powinieneś to wiedzieć prowadząc firmę.
Jeśli to inny towar - po prostu poinformuj kupującego, że zgłaszasz wyłudzenie, a potem - choćby dla zasady - idź na Policję i to zrób.
@moto-factory przepisy nie pozwalają odsyłać innych produktów niż zakupione, ale pozwalają konsumentowi użyć przedmiotu, bezpłatnie lub za wynagrodzeniem.
Bezpłatnie klient może zapoznać się z produktem w takim stopniu w jakim mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
dzięki, zamykamy temat, klient przyznał się ze coś "pomylił"
przykre jest to ze są nawet na tej stornie osoby które uważają ze prawo pozwala na złodziejstwo i wyłudzenia..
domyślam ze niektóre opinie to kupujący.. ale dlaczego prawo i taki portal allegro miałoby wspierać takie patologie..
Dziś wszystko trzeba nagrywać 🙂
@moto-factory, trzeba nagrywać, tak samo na ulicy, bo ludzie kłamią byle uzyskać coś za darmo, bo wiedzą, że nich im nie da oklepu za to, a takim się należy, tak by wiedzieli że są karani, skoro prawo pozwala na krętactwa a przy słowo przeciwko słowu staną po stronie klienta-kłamcy. A dzieciom w tych czasach pozwala się na darcie ryjów, bo to tylko dzieci, zamiast uczyć ich od małego jak powinny się zachowywać.
Kupujący usunął oryginalne oznaczenia producenta, a szyba nosi ślady użytkowania. Takiej szyby @moto-factory może już nie sprzedać, nawet, gdy potrąci od kupującego konkretną kwotę. Ogólnie śliski temat, bo ustawodawca nie precyzuje, co jest "badaniem", a co "eksploatowaniem" danego przedmiotu.
@moto-factory Nie dziwię się, że robisz problem ze zwrotem, gdy spojrzeć w Twoje warunki zwrotów, to widać, że łamiesz prawo albo świadomie, albo z niewiedzy. Taka "firma" i co mamy?
.1. Następnie w terminie 14dni od powiadomienia o zwrocie towar musi zostać dostarczony do sklepu.
Przesyłki można nadawać za pośrednictwem dowolnego przewoźnika w tym Poczty Polskiej na adres:
MotoFactory ul. Piłsudskiego 8, 05-805 Otrębusy
Przesyłki nadawane za pobraniem pieniężnym nie będą przyjmowane !
1.2. Zwrot towaru dotyczy wyłącznie towarów nowych, nie używanych, w oryginalnych nienaruszonych opakowaniach, w przypadku odzieży/kasków dochodzi warunek niezerwanych metek, foli ochronnych itp.
- Weryfikacja przyjęcia jest bardzo dokładna i surowa, aby zapewnić państwu 100% pewności że sprzedawany towar jest zawsze nowy i nieużywany.
1.3. Zwrotom nie podlegają towary realizowane i sprowadzane na zamówienie klienta
1.4. Odsyłany towar powinien być zabezpieczony przed uszkodzeniem podczas transportu wraz z dołączonym rachunkiem/paragonem zakupu lub kopią faktury. ZA USZKODZENIA W TRANSPORCIE ODPOWIADA JEJ NADAWCA !
1.5. Zwrotom nie podlegają:
- Artykuły elektryczne:
(żarówki, akumulatory, przewody zapłonowe, cewki, regulatory napięcia, ładowarki akumulatorów)
- Przewody paliwowe których długość jest realizowana zgodnie z zamówieniem
- Przewody hamulcowe wykonane według preferencji klienta
- Bielizna termoaktywna
- Rury nośne amortyzatorów
- Normalia (śruby,podkładki,uszczelki gumowe oraz papierowe)