anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący wyłudza dodatki za skasowanie oceny

avomoda_pl
#8 Zapaleniec#

Witam.

Witam.
Mam problem z klientką, która chce nie zgodnie z jakimikolwiek regulaminem, wyłudzić dla siebie jakieś rzeczy, ponieważ na początku wystawiła pozytywną opinie, która była ładnie opisana, że sprzedawca jest w porządku, tylko miała zastrzeżenia co do jakości towaru, następnie klientka nagle zmieniła zdanie i edytowała na negatywną opinię, po czym napisała do nas wiadomość, że ocenę może skasować, jeśli wyślemy jej jakiś "coś" za usunięcie opinii.  Czy klient ma prawo wyłudzać od sprzedawców ?

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

mwmonety
#21 Demiurg#

Klientka nie ma prawa nic wyłudzać ale może zmienić swoją opinię zgodnie z regulaminem allegro.

oznacz moderatorów

krejzole
#14 Krzewiciel#

Nic jej nie wysyłaj, jak ulegniesz to bardziej się nakręca. To patologia handlu.

oznacz moderatorów

avomoda_pl
#8 Zapaleniec#

Zmienić może, ale to jak szantaż ze strony kupującego, a według mnie taki klient powinien zostać zablokowany w serwisie, a jak pisałem w tej sprawie przez formularz kontaktowy allegro to nie mają nic do zarzucenia. Wychodzi na to, ze kupujący może nawet wyłudzać.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@avomoda_pl hm.. wyłudzenie podchodzi pod paragraf  ,zachowaj wiadomość i zaczekamy na wypowiedź moderatorów . @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@avomoda_pl, czy możesz wysłać zrzut ekranu z wiadomością od kupującej na spolecznosc@allegro.pl? Przyjrzymy się jej.  

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

avomoda_pl
#8 Zapaleniec#

Zrzut ekranu 2022-05-20 133432.png

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@avomoda_pl, dziękuję. 🙂 Obraz ukryłam, ponieważ zawierał dane Kupującej. Poprosiłam o zweryfikowanie tej sytuacji. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@avomoda_pl, niestety w tym przypadku nie mamy podstaw do podjęcia bezpośrednich działań - to pierwsza taka sytuacja u kupującej. Została jednak odnotowana.  

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

sisa3
#10 Popularyzator#

Czyli teraz kupująca rozpuści wici że na allegro raz można coś wyłudzić (zapewne śledzi to forum) potem zastraszy kolejnych sprzedawców którzy jej "coś wyślą" ale do Was nie napiszą o tym...

Potem kolega Janek, Zenek i koleżanka Zosia to powtórzą...Sprzedawca przed obawą o gwiazdki i pozycjonowanie oczywiście im wyśle "Coś"

Stworzyliście chory system oceny który zachęca ludzi do oszustwa.

Komentarze powinny być, ale niech nie wpływają na pozycjonowanie itp.

Kupujący który szuka opinii, po treści i stylu komentarzy (kupującego i sprzedającego) zorientuje się z kim ma  do czynienia.

Ingerowanie Wasze tylko w obranie kupujących sprzyja oszustom i pieniaczom którym się wydaje że wszystko mogą.

Od dawna każdy wie że sprzedawcę ( szczególnie małego) można na allegro zastraszyć, bo jeżeli kupujący wystawi tylko negatywną ocenę to pół biedy ale gwiazdki...

Te same gwiazdki które doprowadzają do rozpaczy wielu sprzedawców za koszt wysyłki.

Czemu one służą nie wiem.

Mając  koszt wysyłki który płacę tylko za przesyłkę ( sama płacę za opakowania) pobieracie jeszcze prowizję od kosztów wysyłki i kupujący obcina mi gwiazdki za przesyłkę.

Wasza rada jest taka,  skontaktować się z klientem 😞 a jak ktoś wysyła maile do klienta to dostaje ostrzeżenia. Tak wyczytałam na forum.

Ja osobiście dzwoniłam kilka razy i klienci, tak mi się wydawało, też traktowali mnie jak telemarketera albo osobę która im głowę zawraca duperelami.

A najczęściej jak pytałam o gwiazdki to klienci mówili że wystawiali 5, coś chyba nie tak się zapisało.

Może też warto dodać do oceny( jeżeli klient wystawi mniejszą ocenę niż 5) uzasadnienie, komentarz... wtedy kupujący zorientuje się że coś nie tak kliknął.

Kolejna sprawa czasy wysyłki...

Pisałam ja, i wielu innych w tym temacie wiele razy.

Pokazujcie nie nasz czas wysyłki  a Wasz, algorytmy.

W  listopadzie mieliśmy niespodziewaną liczbę zamówień więc zmieniliśmy czas wysyłki na 3 dni,  tak aby kupujący był świadomy że wysyłka za trzy dni, a Wy i tak pokazaliście kupującemu czas naszych poprzednich wysyłek.

Było masę nerwów, zapytań, telefonów bo klient chce wysyłkę teraz. Nawet negatywa za to dostaliśmy. Dziękuję za usunięcie go.

Teraz  sytuacja podobna.

W środę w nocy zmieniam czas wysyłki na 3 dni a w piątek zaczynają się telefony, maile, dyskusje bo kupujący widzi inny czas wysyłki.

Przez to zamieszanie, przekładanie zamówień na pilne, bo potrzeba na już,  coś gdzieś pomyliliśmy.

Oczywiście klientka obniżyła nam ocenę o 6 gwiazdek za pomyłkę koloru spodni.

Klient wie gdzie uderzyć  w sprzedawcę, obniżyć gwiazdki.

Pisałam że wymienimy spodnie,  przepraszałam za pomyłkę, wysyłka na nasz koszt, ale klientce się śpieszyło, zamówienie na ostatnia chwilę, gwiazdek nie zmienia.

Kolejna klienta która dostała zły rozmiar koszulki i żądała wysłania nowej natychmiast , bez zwrotu bo ona na 100% odeśle.

 Zaproponowałam jej odesłanie tej i wymianę , odeślemy natychmiast odpowiedni rozmiar,  albo jak pilne niech kupi koleją a my zwrócimy za koszulkę i koszty wysyłki.

Co nam Pani odpowiedziała?

Nie będę płacić  dwa razy, ja już Was ocenię.

No oczywiście jak  nas oceni to Wy nie zareagujecie, a to Wy nam pracę utrudniliście i namieszaliście po raz kolejny.

My rzetelnie klienta informowaliśmy że czas wysyłki 3 dni.

 

Wracając do tematu, skoro klient przeczyta że może nawet wyłudzić coś na allegro to jest Panem sytuacji bo sprzedawca mu wyśle " Coś"

 

 

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów

sisa3
#10 Popularyzator#

Jeszcze jedno, kradzież moich zdjęć i wykorzystanie ich na allegro.

Pół miesiąca z Wami pisałam w tej sprawie, Wasz prawnik nie uznał ich jako moją własność,  mimo iż wysłałam oryginały zdjęć,  jako producent zapewniłam też że nikt nie może sprzedawać tego towaru na allegro.

Dostałam odpowiedź że Wy nie możecie w tej sprawie nic zrobić.

 Po co jest wasz program ochrony intelektualnej i jak on działa? I kogo zatrudniacie w tym dziale?

Prawnik do której się zwróciłam potraktowała to odpowiednio i zdjęcia zostały usunięte a nawet dostałam odszkodowanie za wykorzystanie moich zdjęć.

Od Was nie dostałam żadnej pomocy mimo iż mieliście wszystko na tacy.

 

 

 

oznacz moderatorów

avomoda_pl
#8 Zapaleniec#

Mam rozumieć, że kupujący może szantażować i wyłudzać od sprzedający bez żadnych konsekwencji ? Proszę odpowiedzieć na to pytanie.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@mr_oma ??? a może blokada na 3 miesiące, po sprzedawcach jeździcie, blokujecie za brak odpowiedzi a kupującego wyłudzacza nic mu nie zrobicie ??? Czyli każdy kupujący może raz wyłudzić nienależyte świadczenia i to jest ok 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@mr_oma macie podstawy i możliwości do podjęcia działań ale nic nie robicie

odpowiedz mi proszę gdzie w regulaminie allegro jest podana liczba działań po której podejmiecie działania?

ile razy trzeba szantażować Sprzedawców by serwis zareagował?

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

To jest oświadczenie co do obowiązujących tu zasad:
nie mamy podstaw do podjęcia bezpośrednich działań - to pierwsza taka sytuacja u kupującej

Czyli każdy pierwszy (a być może i kolejne) czyn o charakterze przestępstwa np.: oszustwo, zniesławienie, złożenie fałszywego oświadczenia, wyłudzenie, szantaż, etc. - są zgodne (co potwierdzono powyżej) z tzw. "zasadami Allegro".

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Czyli raz można "wyłudzać"?🤔

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@avomoda_pl Skoro i tak dostałeś negatyw to wyślij mailem podziękowania za super podejście do zakupu oraz sprzedawcy i koniecznie wpisz w treści maila > COŚ zgodnie z życzeniem

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

I koniecznie dopisz, że jej e-mail przekazałeś do odpowiedniego działu allegro, żeby sie ustosunkowało do niego. Niech wie, że nic w przyrodzie nie ginie.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Dokłaqdnie.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@megadeath tu masz kolejny przykład działań kupujących, które pozostaną bez reakcji allegro

oznacz moderatorów