anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący zgłasza problem: dostał uszkodzony towar i chce 100% odszkodowania ale nie chce go zwracać

artbib
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, proszę o pomoc. Kupujący otworzył dyskusję, powód otwarcia: produkt i paczka uszkodzona (w transporcie). Poprosiliśmy o potwierdzenie zgłoszenia szkody i wtedy okazuje się, że karton bez uszkodzeń, a sama zawartość uszkodzona. Zdjęć całego kartonu nie ma. To jest Zestaw walentynkowy, chyli miś z róż w pudełku oraz box-serce - one są całe, uszkodzone jest tylko przezroczyste pudełko i nie ma dowodów na to, że jest to nasza wina. Kupujący chce o 100% zwrot pieniędzy. Poprosiliśmy o zwrot całego zamówienia, na co dostaliśmy odpowiedź: "Myślicie że ja mam czas to odsyłać??"
Co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji? Z góry dziękuję za odpowiedź

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

mdrogeria
#21 Demiurg#

@artbib wydałeś decyzję więc  ją podtrzymuj .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Odrzuć reklamację powod opakowanie produktu nie jest jego integralną częścią i jego uszkodzenie nie uprawnia do uzyskania rekompensaty skoro zawartość opakowania jest cała. Opakowanie sluży wylącznie zapewnieniu doręczenia towaru w stanie niezmienionym bez uszkodzeń w tym przypadku spełniło swoją nadrzędną funkcję zabezpieczając zawartość. Na użytek allegro napisz że kupujaca nie zgłasza uszkodzenia zawartości opakowania a samo opakowanie w takim przypadku owszem przyjmiesz zgodnie z prawem zwrot w terminie 14dni po odesłaniu towaru na adres do zwrotów. Reklamację odrzucasz.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@az1rael tu chodzi o zestaw walentynkowy 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria wiem sam taki kupowałem z 2 lata temu ale albo odsyła i wymieniasz / oddajesz kasę albo figa 100% zwrotu bo ma wgniecenie pudełka... chyba komuś ten zestaw na głowę upadł i głowa ucierpiała bardziej niż opakowanie, że takie roszczenia

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#18 Luminarz#

@mdrogeria A to zestawy walentynkowe podlegają innym przepisom ? 😎

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@TomBanknoter stan opakowania jest istotny 

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#18 Luminarz#

@mdrogeria Z tym się można nawet zgodzić, ale gdyby mu na tym zależało, to kupujący powinien zwyczajnie odesłać, pewnie bez problemu dostałby drugi w zamian

oznacz moderatorów

Client:35386082
#14 Krzewiciel#

Skoro nie możesz ocenić zasadności reklamacji z powodu braku towaru, który masz ocenić, to odrzuć reklamację z powodu braku zwrotu towaru do reklamacji.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@artbib  Kupujący skalda reklamację a Ty chcesz żeby Poprosiliśmy o zwrot całego zamówienia  sam odbierz jak chcesz sprawdzić w celu reklamacji.

oznacz moderatorów

artbib
#7 Wielbiciel#

Kupujący chce 100% zwrotu wpłaty bez zwrotu towaru

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@artbib 


@artbib  napisał(a):

Kupujący chce 100% zwrotu wpłaty bez zwrotu towaru


a gdzie to przeczytałeś, tu jest napisane że Poprosiliśmy o zwrot całego zamówienia,  na co dostaliśmy odpowiedź: "Myślicie że ja mam czas to odsyłać??" a dlaczego ma odsyłać jak reklamacja, wg prawa ma udostępnić,a wówczas sprzedajacy powinien go sobie odebrać.

oznacz moderatorów

Monika__L
#17 Koryfeusz#

A ty się znowu czepiasz slowek

jesli sprzedawca mu podeśle kuriera w granatowym uniformie z kapeluszem to co ma zrobić kupujący? Nadal odesłać!! To ta sama czynność 

A tego nie chce 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@LEW433 gdzie wg prawa, jest napisane, że sprzedawca ma odebrać udostępniony produkt?

działasz antykonsumencko - konsument ma prawo udostępnić produkt o godzinie 25tej minut 77 w zamkniętym sejfie do którego nie posiada szyfru i klucza - każde ograniczanie woli konsumenta jest abuzywne

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Czyli wg Ciebie realne jest wówczas ze wg prawa skutecznie nadał, masz rację nigdy nie odbierze i wówczas uzna że nie musi zwracać środków, a to działanie sprzedającego jest w myśl czego- nieodebranie zwrotu!

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@LEW433 wiem, że lubisz traktować konsumentów jak thedebili - jak konsument źle wpisze adres to będzie wtedy nieodebranie zwrotu i oczywiście wina sprzedawcy

oznacz moderatorów