anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący zwrócił towar mimo odmowy

thinkrefurb
#7 Wielbiciel#

Witam, sprzedałem w licytacji kupującemu laptopa, on go opłacił, ja wysłałem i zgłosił zwrot "nie pasuje mi". Ja od razu kliknąłem w odmowę a on mimo to nadał paczkę. Mam ją odebrać czy nie?

oznacz moderatorów
34 ODPOWIEDZI 34

Egzoguz
#8 Zapaleniec#

Regulamin musi być zgodny z prawem, prawo zwalnia prywatnego sprzedającego z obowiązku przyjęcia zwrotu "nie pasuje mi", skoro regulamin serwisu narzuca taki wymóg, by skorzystać w tym przypadku ze SMART to ten zapis jest prawnie nieskuteczny. Gdyby doszło do sprawy sądowej, to sędzia nie będzie patrzył na regulamin allegro tylko na przepisy prawa, które zwalniają prywatnego sprzedającego z obowiązku przyjęcia zwrotu.

Oczywiście można to rozpatrywać z innej strony, skoro użytkownik zgodził się na regulamin, który wymusza coś z czego prawo zwalnia powinien się dostosować, ale nadal jest to w kwestii autorki, jeżeli nie przyjmie zwrotu prawo jest po jej stronie.

oznacz moderatorów

ZumiSklep-Outlet
#9 Pomysłodawca#

Zwalnia, ale nie zabrania. Sprzedający przyjmujący zwrot nadal działa w ramach obowiązującego prawa.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@ZumiSklep-Outlet Otóż to. Prawo nie zabrania ale zwalnia z obowiązku.
Sprzedający deklarujący w ofercie, że zwrot przyjmie musi się ze swojej deklaracji wywiązać.

oznacz moderatorów

kinpia
#9 Pomysłodawca#

Ale ja nie deklaruje w ofercie że przyjmę zwrot, przeciwnie informuje że tego nie zrobię. Allegro mimo usługi zwrotów w Smart ani razu tego nie zakwestionowało w moim przypadku w przypadku dyskusji i to chyba jest najlepszy dowód na to że jesteś w błędzie, nie sądzisz?

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@kinpia 

Rozczuliła mnie historyjka z pracownikiem US robiącym zakupy u Ciebie 😂

Jednak nie wypisałaś się z naszego syfu 👍👍

 

_____________
Kama
oznacz moderatorów

kinpia
#9 Pomysłodawca#

To akurat nie historyjka, tylko autentyczna historia. Osoba która przed pół rokiem zrobiła u mnie zakup, niezadowolona z rozstrzygnięcia pracownika allegro w prywatnej wiadomości przedstawiła się jako urzędnik urzędu skarbowego. Trudno się wypisać jak widzę wypisywane farmazony

 

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@kinpia ale ty bzdury pleciesz 😂 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Egzoguz tu nikt nic nie wymusza , masz tylko wybór .

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Egzoguz  nie zgodze sie

Przepisy prawa określają pewne normy które powinny byc przestrzegane.

Akty prawne maja swoją hierarchie : kostytucja, ustawa, uchwała , zarządzenie itp. Akt niższej rangi powinien być zgodny z aktem wyższej rangi - fakt

Prawo określa że sprzedając prywatnie - sprzedający nie musi przyjmować konsumenckiego odstąpienia od umowy - co wcale nie oznacza że nie może tego zrobić . Bo może jeśli ma taką wole.

Sprzedając prywatnie nie musi udostępniac usługi smart. Udostępnienie przez sprzedającego usługi smart której regulamin twierdzi że jest darmowy zwrot jest według mnie jednożnaczene z oświadczeniem woli sprzedającego : nie musze przyjmować zwrotów jednak zrobie to z dobrej woli.

Jako sąd własnei tak bym rozumował.

Oznaczenie smart jest dla kupującego także pewną informacją. Jeśli sprzedajacy z własnej woli korzysta z usługi smart akceptując jej regulamin - jest to jednocześnie informacja o udostepnieniu możliwości zwrotu ( z wlasnej woli)

Nie przyjęcie potem takiego zwrotu to złamanie zawartej umowy sprzedaży.

oznacz moderatorów

x-lander
#8 Zapaleniec#

aha- czyli jak na początku dyskusji- kupujący ma zawsze rację 😄 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@x-lander Nie zawsze ale w sytuacji gdzie sprzedający udostępnia możliwość zwrotu a kupujący z niej korzysta to tak - klient ma rację.

oznacz moderatorów

kinpia
#9 Pomysłodawca#

Nie ma, nie wprowadzaj w błąd powtarzam to po raz enty. Lepiej już się nie wypowiadaj bo mnie było by wstyd wypowiadać się na tematy o których nie mam pojęcia, w sytuacji mojego błędnego toku rozumowania

oznacz moderatorów

kinpia
#9 Pomysłodawca#

Ja nie mam logicznego uzasadnienia? A cóż jest bardziej logiczne od obowiązującego prawa? Twoja logika, to że Ty coś by chciała? Swoimi wypowiedziami potwierdzasz że wy kupujący święte krowy kierujecie się logika że wszystko się wam należy. Ja uczciwie informuje na profilu że nie przyjmuję zwrotów i jeśli kupujący się z tym nie zgadza to niech nie kupuje, no to o co chodzi? Ja jestem nieuczciwa czy Ty i twój sposób myślenia który chcesz narzucić innym mimo że nie masz racji?

oznacz moderatorów

Barzy_TPI
#13 Ambasador#

Trochę jałowa to dyskusja. Jeden z warunków uzyskania SMARTa w ofertach to "utwórz warunki zwrotu przedmiotu i dodaj je w ofertach". Samo utworzenie takich warunków i dodanie ich w ofertach nie zobowiązuje automatycznie sprzedającego do przyjmowania zwrotów - jeśli w warunkach zwrotu zamieścił informację o tym, że nie przyjmuje zwrotów, to sprawa jest jasna - nie musi przyjmować i koniec, kropka. Jednak, gdy sprzedający zamieścił w warunkach zwrotu informację o możliwości zwrotu, a zwrot spełnia warunki zawarte w owej informacji, to sprzedający powinien przyjąć zwrot, gdyż możliwość zwrotu (dobrowolna zgoda sprzedającego na przyjęcie ew. zwrotu) była częścią umowy sprzedaży. Toż to przecież czysta logika.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Toż to przecież czysta logika, nie koniecznie dla wszystkich.😊

oznacz moderatorów