Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Czy zdarzyło się komuś, żeby kurier nie chciał odebrać przesyłek niestandardowych? Wysyłamy paczki o kształcie owalnym, które pakujemy w folię. Wcześniej nie było problemu, teraz DPD wymaga od nas pakowania tych przesyłek w kartony. Czy w ogóle jest to zgodne z regulaminem, żeby przewoźnik wymagał od nas takiego sposobu pakowania? Ewidentnie problem leży po stronnie oddziału, który nas obsługuje, potwierdził to również kurier. Konsultacja z DPD to śmiech na sali, jednocześnie próba zwalenia winy na kuriera, a konkretów brak.
Temat jest tym bardziej ciekawy, że w zasadzie z dnia na dzień zostaliśmy o tym poinformowani, tłumaczymy, że paczki są nadawane przez allegro i zależy nam, żeby klienci otrzymali przesyłki. Może ktoś z Allegro jest w stanie coś zaradzić?
@ELEKTROFUKS Czy w ogóle jest to zgodne z regulaminem, żeby przewoźnik wymagał od nas takiego sposobu pakowania?
Oczywiście że jest zgodne, nawet lepiej w karton bo nie dowalą opłaty za owal 🙂
Może ktoś z Allegro jest w stanie coś zaradzić?
Ja rozumiem, gdybyśmy to nadawali jako standard, ale dlatego, że ciężko w ogóle coś takiego spakować w karton nadajemy jako niestandard. Jakoś wcześniej nie było problemu, nie ma również problemu u innych przewoźników, tylko DPD ma problem. Ewidentnie ktoś w oddziale nas nie lubi, bo paczki, które mają dotrzeć do nas też często są przesuwane na inny termin, bez naszej wiedzy.
@ELEKTROFUKS Kurier nie ma obowiązku odbierania przesyłki niezgodnie oznaczonej względem dla niej określonej formy opisanej w regulaminie lub zalecanego transportu. Wymiary tej niestandardowej przesyłki mogły się kwalifikować do transportu większym pojazdem, tym co wozi palety.
Jeśli stwierdził, ze przesyłka jest niestandardowa i jej nie zabrał a była wysyłana jako standardowa, to zrobił Ci przysługę, bo dodatkowy koszt na sortowni mógłby Cię kosztować nawet kilkaset PLN.
Kurier nie musi również odbierać źle zapakowanej przesyłki jak i niewłaściwie oznaczonej.
Podaj więcej informacji nt Twojej przesyłki, wymiary, w co i jak była spakowana?
No właśnie w tym problem, że nadajemy jako niestandardowe, wszystko mieści się w widełkach na allegro, spakowane wg wytycznych podanych na allegro. Gdyby się kwalifikowała jako większy gabaryt to zapewne przyjechałby inny kurier, a cały czas odbierał te paczki ten sam kurier. Po prostu DPD stwierdziło sobie po miesiącu, że paczki nie mogą być tak nadawane i tyle. Zero wytłumaczenia, dlaczego? Jedyne, co usłyszeliśmy, że tak sobie życzy oddział. Do oddziału nie mogą podać telefonu, kurier dostał tylko taką informację i też nie może nic zrobić. Inni przewoźnicy nie widzą problemu w odbiorze takiej paczki.
@ELEKTROFUKS Dla mnie to proste, sugerujesz się wytycznymi allegro a DPD pracuje według własnych wytycznych (regulaminy). Chyba, ze DPD ma z allegro jakieś specjalne regulaminy zawierające inne wymiary niż samo DPD w swoich???.
Jednak skoro robisz wszystko według tego co allegro wskazuje to złóż reklamacje do allegro i niech oni problem rozwiązują. Pamiętaj ze możesz się domagać w tej reklamacji zwrotu wszystkich poniesionych kosztów/szkód związanych z tą reklamacją jeśli zostanie uznana.
Kurierów DPD zapewne nie interesuje z kim masz umowę podpisaną, czy allegro czy ktokolwiek, wązne aby było wszystko z wytycznymi jakie oni otrzymują od DPD (bo kurierzy to ich firmy podwykonawcze)
Ja tutaj akurat najmniej winię kuriera, bo wiem, że gdyby mógł wziąć to by to wziął, ale pewnie nie chce mieć problemów z oddziałem, który wymyśla jakieś bzdury. Jeśli chodzi o przesyłki niestandardowe to w regulaminie DPD jest dokładnie taki sam zapis, jak na allegro. Rozumiem, że mogliby się jeszcze przyczepić, że źle owinięte stretchem, ale nie, żeby od razu kazać nam to nadawać w kartonach, bo inaczej nie odbiorą. W rozmowie telefonicznej zlewka totalna, tak sobie życzy oddział to tak ma być. Pytam się, co mam powiedzieć w takim razie klientom, którzy czekają na paczkę, a paczki nadane jeszcze w weekend? Mają to gdzieś. Więc może allegro zainteresuje się przewoźnikiem, który z nim współpracuje i odwala takie sytuacje.
@ELEKTROFUKS No ja niestety składałem kartony 😄 ;)Tego nie unikniesz, bo nie żaden oddział sobie to wymyślił tylko tak jest. Dokładnie są opisane paczki jak i jaka powinna być zapakowana. Mi też się udawało czasem przepchnąć ponad gabaryt jako zwykła itp. Do czasu aż się okazało ze jednak nie ma sensu ze względu na problem z klientami którzy czekają potem na przesyłkę.
Pisałeś, ze robisz wszystko zgodnie z tym jak allegro opisuje, to złóż reklamacje.
Jeśli jednak stwierdzisz, ze to co dla Ciebie jest wystarczające, może nawet lepsze, ale jednak sprzeczne z wytycznymi DPD, to daruj sobie tę walkę z wiatrakami bo nie wygrasz w tej kwestii i albo sami zaczniecie produkcje opakowań kartonowych lub możecie je zakupić w DPD o wiele drożej niż własny wyrób 😉
W DPD "niestandardowe" posiada również swoje wymagania co do zapakowania.
Też niektóre rzeczy są śmieszne, gdy np duży parasol teoretycznie powinien być według ich wzoru umieszczony na palecie 😄
No właśnie nie! Informacja wyszła z oddziału, który obsługuje nasze paczki. To w takim razie regulamin sobie, a praktyka przewoźnika sobie. Tylko to nawet nie jest ponad gabaryt. Szkoda słów na ich działania. Sytuacja jest o tyle zabawna, że przez miesiąc ani razu nie mieliśmy od nich żadnego zgłoszenia o problemie, a teraz nagle sobie coś wymyślili. Mogliby chociaż powiedzieć wcześniej, że jest taka i taka sytuacja, a nie stwierdzić sobie, że przesyłek po prostu nie odbiorą jednego dnia.
@ELEKTROFUKS O jakim regulaminie piszesz? regulamin allegro? DPD? możesz linka wkleić? Bo o ile się nie zmieniło to regulamin DPD podaje wymiary dokładne i jak ma być zapakowana przesyłka. Jeśli nawet DPD odmawia przyjęcia przesyłki to musi podać na jakiej podstawie. Napisz i zapytaj ich o tą sytuacje i Ci wyślą informacje dlaczego. Inaczej to takie błądzenie w "ciemności" a odnoszę wrażenie że wszystko się dzieje na słowa bez jakichkolwiek potwierdzeń dowodowych typy na piśmie, co, kto, kiedy i dlaczego.
Może kurierowi się nie chciało przekładać paczek na pace i Ci tylko tak powiedział bo się spieszył?
Masz cokolwiek na piśmie z tego zdarzenia?
Sprawdzaliśmy regulamin na stronie DPD. Można go pobrać w formacie PDF na ich stronie. Pytam o tę sytuację, to jedyne, co słyszę, że tak ma być spakowane i koniec tematu, żadnego wyjaśnienia takiej sytuacji, zwalanie winy na kuriera, że to on tak zaznaczył, żeby nie poniszczyć przesyłek, kurier mówi, że decyzja wyszła z oddziału. Zwalanie winy na siebie nawzajem, pytam się w takim przypadku pana na infolinii, jak mam wytłumaczyć klientom, że ich paczka nie dojedzie, bo przewoźnik z dnia na dzień zmienił sobie zdanie. Ich to nie obchodzi.
@ELEKTROFUKS Infolinia, heh 🤣 Mogą sobie mówić co chcą, zero odpowiedzialności i nigdy Ci nie dadzą kopi rozmów, jedynie są skłonni na wniosek sądu, prokuratury czy policji 😄
Tylko na piśmie, nic z nikim na słowa nie wyjaśnisz. Przeprowadź teraz cały "wywiad" na piśmie w ramach reklamacji, aby nie czekać wieczność na odpowiedzi. Nagle się okażą zupełnie inne fakty lub że cała sytuacja nie istniała, nie ma i nikt nic nie wie 😄
Właśnie to robię, bo widzę, że zupełnie nic do nich nie dociera. Liczę jeszcze ewentualnie na jakąś pomoc allegro.
@ELEKTROFUKS No brawo! Daj znać jaki postęp w sprawie i co się dalej dzieje.
@ELEKTROFUKS my również wysłaliśmy wiadomość w tej sprawie do DPD, otrzymaliśmy taką odpowiedź:
"informujemy, iż zastrzegamy sobie możliwość odmówienia realizacji usługi na każdym jej etapie. Jeśli przesyłka nie jest prawidłowo zapakowana i zabezpieczona do transportu kurier może nie odebrać przesyłki. W celu weryfikacji sytuacji z oddziałem prosimy o podanie numeru zlecenia".
W tej sytuacji najlpiej żebyś pisemnie skontaktował się z DPD podając numery zleceń, mam nadzieję, że to pozwoli wyjaśnić sprawę.
Próbowaliśmy najpierw telefonicznie, teraz poszła reklamacja i jeszcze dodatkowo prośba bezpośrednio do allegro, o wyjaśnienie sprawy. Kurier dzisiaj odebrał przesyłki, powiedział, że w taki sam sposób są pakowane inne towary, które odbiera i nie ma problemu i sam się dziwi, że oddział ma jakieś problemy.