anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kurier allegro DPD - kurier nie może odebrać przesyłek niestandardowych

ELEKTROFUKS
#9 Pomysłodawca#

Witam. Czy zdarzyło się komuś, żeby kurier nie chciał odebrać przesyłek niestandardowych? Wysyłamy paczki o kształcie owalnym, które pakujemy w folię. Wcześniej nie było problemu, teraz DPD wymaga od nas pakowania tych przesyłek w kartony. Czy w ogóle jest to zgodne z regulaminem, żeby przewoźnik wymagał od nas takiego sposobu pakowania? Ewidentnie problem leży po stronnie oddziału, który nas obsługuje, potwierdził to również kurier. Konsultacja z DPD to śmiech na sali, jednocześnie próba zwalenia winy na kuriera, a konkretów brak.

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

ELEKTROFUKS
#9 Pomysłodawca#

Temat jest tym bardziej ciekawy, że w zasadzie z dnia na dzień zostaliśmy o tym poinformowani, tłumaczymy, że paczki są nadawane przez allegro i zależy nam, żeby klienci otrzymali przesyłki. Może ktoś z Allegro jest w stanie coś zaradzić?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ELEKTROFUKS Czy w ogóle jest to zgodne z regulaminem, żeby przewoźnik wymagał od nas takiego sposobu pakowania? 

Oczywiście że jest zgodne, nawet lepiej w karton bo nie dowalą opłaty za owal 🙂

Może ktoś z Allegro jest w stanie coś zaradzić?

@_HolaOla_ @mr_oma @la_nika 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ELEKTROFUKS
#9 Pomysłodawca#

Ja rozumiem, gdybyśmy to nadawali jako standard, ale dlatego, że ciężko w ogóle coś takiego spakować w karton nadajemy jako niestandard. Jakoś wcześniej nie było problemu, nie ma również problemu u innych przewoźników, tylko DPD ma problem. Ewidentnie ktoś w oddziale nas nie lubi, bo paczki, które mają dotrzeć do nas też często są przesuwane na inny termin, bez naszej wiedzy.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@ELEKTROFUKS Kurier nie ma obowiązku odbierania przesyłki niezgodnie oznaczonej względem dla niej określonej formy opisanej w regulaminie lub zalecanego transportu. Wymiary tej niestandardowej przesyłki mogły się kwalifikować do transportu większym pojazdem, tym co wozi palety.

Jeśli stwierdził, ze przesyłka jest niestandardowa i jej nie zabrał a była wysyłana jako standardowa, to zrobił Ci przysługę, bo dodatkowy koszt na sortowni mógłby Cię kosztować nawet kilkaset PLN.

Kurier nie musi również odbierać źle zapakowanej przesyłki jak i niewłaściwie oznaczonej.

Podaj więcej informacji nt Twojej przesyłki, wymiary, w co i jak była spakowana?

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

ELEKTROFUKS
#9 Pomysłodawca#

No właśnie w tym problem, że nadajemy jako niestandardowe, wszystko mieści się w widełkach na allegro, spakowane wg wytycznych podanych na allegro. Gdyby się kwalifikowała jako większy gabaryt to zapewne przyjechałby inny kurier, a cały czas odbierał te paczki ten sam kurier. Po prostu DPD stwierdziło sobie po miesiącu, że paczki nie mogą być tak nadawane i tyle. Zero wytłumaczenia, dlaczego? Jedyne, co usłyszeliśmy, że tak sobie życzy oddział. Do oddziału nie mogą podać telefonu, kurier dostał tylko taką informację i też nie może nic zrobić. Inni przewoźnicy nie widzą problemu w odbiorze takiej paczki. 

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@ELEKTROFUKS Dla mnie to proste, sugerujesz się wytycznymi allegro a DPD pracuje według własnych wytycznych (regulaminy). Chyba, ze DPD ma z allegro jakieś specjalne regulaminy zawierające inne wymiary niż samo DPD w swoich???.

Jednak skoro robisz wszystko według tego co allegro wskazuje to złóż reklamacje do allegro i niech oni problem rozwiązują. Pamiętaj ze możesz się domagać w tej reklamacji zwrotu wszystkich poniesionych kosztów/szkód związanych z tą reklamacją jeśli zostanie uznana.

Kurierów DPD zapewne nie interesuje z kim masz umowę podpisaną, czy allegro czy ktokolwiek, wązne aby było wszystko z wytycznymi jakie oni otrzymują od DPD (bo kurierzy to ich firmy podwykonawcze)

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

ELEKTROFUKS
#9 Pomysłodawca#

Ja tutaj akurat najmniej winię kuriera, bo wiem, że gdyby mógł wziąć to by to wziął, ale pewnie nie chce mieć problemów z oddziałem, który wymyśla jakieś bzdury. Jeśli chodzi o przesyłki niestandardowe to w regulaminie DPD jest dokładnie taki sam zapis, jak na allegro. Rozumiem, że mogliby się jeszcze przyczepić, że źle owinięte stretchem, ale nie, żeby od razu kazać nam to nadawać w kartonach, bo inaczej nie odbiorą. W rozmowie telefonicznej zlewka totalna, tak sobie życzy oddział to tak ma być. Pytam się, co mam powiedzieć w takim razie klientom, którzy czekają na paczkę, a paczki nadane jeszcze w weekend? Mają to gdzieś. Więc może allegro zainteresuje się przewoźnikiem, który z nim współpracuje i odwala takie sytuacje.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@ELEKTROFUKS No ja niestety składałem kartony 😄 ;)Tego nie unikniesz, bo nie żaden oddział sobie to wymyślił tylko tak jest. Dokładnie są opisane paczki jak i jaka powinna być zapakowana. Mi też się udawało czasem przepchnąć ponad gabaryt jako zwykła itp. Do czasu aż się okazało ze jednak nie ma sensu ze względu na problem z klientami którzy czekają potem na przesyłkę.

Pisałeś, ze robisz wszystko zgodnie z tym jak allegro opisuje, to złóż reklamacje.

Jeśli jednak stwierdzisz, ze to co dla Ciebie jest wystarczające, może nawet lepsze, ale jednak sprzeczne z wytycznymi DPD, to daruj sobie tę walkę z wiatrakami bo nie wygrasz w tej kwestii i albo sami zaczniecie produkcje opakowań kartonowych lub możecie je zakupić w DPD o wiele drożej niż własny wyrób 😉

W DPD "niestandardowe" posiada również swoje wymagania co do zapakowania.

Też niektóre rzeczy są śmieszne, gdy np duży parasol teoretycznie powinien być według ich wzoru umieszczony na palecie 😄

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

ELEKTROFUKS
#9 Pomysłodawca#

No właśnie nie! Informacja wyszła z oddziału, który obsługuje nasze paczki. To w takim razie regulamin sobie, a praktyka przewoźnika sobie. Tylko to nawet nie jest ponad gabaryt. Szkoda słów na ich działania. Sytuacja jest o tyle zabawna, że przez miesiąc ani razu nie mieliśmy od nich żadnego zgłoszenia o problemie, a teraz nagle sobie coś wymyślili. Mogliby chociaż powiedzieć wcześniej, że jest taka i taka sytuacja, a nie stwierdzić sobie, że przesyłek po prostu nie odbiorą jednego dnia.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@ELEKTROFUKS O jakim regulaminie piszesz? regulamin allegro? DPD? możesz linka wkleić? Bo o ile się nie zmieniło to regulamin DPD podaje wymiary dokładne i jak ma być zapakowana przesyłka. Jeśli nawet DPD odmawia przyjęcia przesyłki to musi podać na jakiej podstawie. Napisz i zapytaj ich o tą sytuacje i Ci wyślą informacje dlaczego. Inaczej to takie błądzenie w "ciemności" a odnoszę wrażenie że wszystko się dzieje na słowa bez jakichkolwiek potwierdzeń dowodowych typy na piśmie, co, kto, kiedy i dlaczego.

Może kurierowi się nie chciało przekładać paczek na pace i Ci tylko tak powiedział bo się spieszył?

Masz cokolwiek na piśmie z tego zdarzenia?

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

ELEKTROFUKS
#9 Pomysłodawca#

Sprawdzaliśmy regulamin na stronie DPD. Można go pobrać w formacie PDF na ich stronie. Pytam o tę sytuację, to jedyne, co słyszę, że tak ma być spakowane i koniec tematu, żadnego wyjaśnienia takiej sytuacji, zwalanie winy na kuriera, że to on tak zaznaczył, żeby nie poniszczyć przesyłek, kurier mówi, że decyzja wyszła z oddziału. Zwalanie winy na siebie nawzajem, pytam się w takim przypadku pana na infolinii, jak mam wytłumaczyć klientom, że ich paczka nie dojedzie, bo przewoźnik z dnia na dzień zmienił sobie zdanie. Ich to nie obchodzi.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@ELEKTROFUKS Infolinia, heh 🤣 Mogą sobie mówić co chcą, zero odpowiedzialności i nigdy Ci nie dadzą kopi rozmów, jedynie są skłonni na wniosek sądu, prokuratury czy policji 😄

Tylko na piśmie, nic z nikim na słowa nie wyjaśnisz. Przeprowadź teraz cały "wywiad" na piśmie w ramach reklamacji, aby nie czekać wieczność na odpowiedzi. Nagle się okażą zupełnie inne fakty lub że cała sytuacja nie istniała, nie ma i nikt nic nie wie 😄

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

ELEKTROFUKS
#9 Pomysłodawca#

Właśnie to robię, bo widzę, że zupełnie nic do nich nie dociera. Liczę jeszcze ewentualnie na jakąś pomoc allegro.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@ELEKTROFUKS No brawo! Daj znać jaki postęp w sprawie i co się dalej dzieje.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ELEKTROFUKS my również wysłaliśmy wiadomość w tej sprawie do DPD, otrzymaliśmy taką odpowiedź:
"informujemy, iż zastrzegamy sobie możliwość odmówienia realizacji usługi na każdym jej etapie. Jeśli przesyłka nie jest prawidłowo zapakowana i zabezpieczona do transportu kurier może nie odebrać przesyłki. W celu weryfikacji sytuacji z oddziałem prosimy o podanie numeru zlecenia".
W tej sytuacji najlpiej żebyś pisemnie skontaktował się z DPD podając numery zleceń, mam nadzieję, że to pozwoli wyjaśnić sprawę.

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

ELEKTROFUKS
#9 Pomysłodawca#

Próbowaliśmy najpierw telefonicznie, teraz poszła reklamacja i jeszcze dodatkowo prośba bezpośrednio do allegro, o wyjaśnienie sprawy. Kurier dzisiaj odebrał przesyłki, powiedział, że w taki sam sposób są pakowane inne towary, które odbiera i nie ma problemu i sam się dziwi, że oddział ma jakieś problemy. 

oznacz moderatorów