Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam pytanie, jak skutecznie rozmawiać z klientem lub allegro, aby wykluczyło ocenę negatywną ze statystyk sprzedaży. Wg allegro ocena nie kwalifikuje się do wykluczenia, ponieważ z treści komentarza nie wynika, że ocena ma związek z przewidywanym przez Allegro czasem dostawy lub opóźnieniami po stronie przewoźnika.
https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oceny-i-komentarze/zestawienie-ocen-sprzedazy-YLKolRY7qS0
Generalnie nie przejmowalibyśmy się tą oceną, ale wystawiona została na koncie nowopowstałym, gdzie jest 1 negatywna ocena na 50 pozytywnych. Sprzedaż, przed Black Week, poleciała na łeb na szyję.
Klient kupuje czw., 9 lis, 07:44 z oferty z Allegro One Box, która ma ustawiony deklarowany czas wysyłki 1 dzień (czyli do 10 lis 2023, 23:59:59) przy ustawionej godzinie składania zamówień 13.00. Niemniej przesyłkę pakujemy i nadajemy 9 lis 2023 08:44:38, dalej umieszczemy w punkcie 9 lis 2023, 15:18.
Kolejnego dnia tj. 10 lis, 10.03 otrzymujemy wiadomość "Witam co się dzieje z moja paczką kupiłem z dostawą na dziś od was". Uprzejmie wtedy tłumaczymy, że przesyłkę nadaliśmy i wysłaliśmy zgodnie z deklaracją, jest w drodze, przewoźnik ma tyle i tyle czasu na dostawę itd. itd.
Dalej otrzymujemy wiadomość:
"Jeśli kupuje z dostawa na jutro to jest dostawa na jutro to po co macie taką ofertę w sprzedaży wprowadzacie ludzi w błąd sprawę skieruje na allegro jak I opinie wystawie. Jak się pisze kup do 13 dostawa jutro to tak powinno być. Jak bym chciał na poniedziałek to kupił bym od kogoś innego."
Ponownie wyjaśniamy, grzecznie przepraszamy itd. Tego samego dnia tje. 10 lis, 14:16 otrzymujemy Dyskusję, w której ponownie udzielamy wyjaśnień. Automat informuje klienta, że paczka jest w drodze. 13 lis, (po weekendzie) paczka zostaje doręczona do automatu. W tym samym dniu otrzymujemy oceny gwiazdkowe 1* oraz komentarz "Nie polecam".
Pomimo prób, klient nie podejmuje tematu rozmowy. Nie odpowiada na dyskusję.
Allegro umywa ręce, twierdząc - że nie są spełnione przesłanki do wykluczenia, bo z treści komentarz nie wynika, żeby dotyczył winy przewoźnika czy przewidywanego czasu dostawy... Pada wiele regułek ,typu "Regulamin...", "Nie mam możliwości zweryfikowania wszelkich ustaleń między Państwem."
Czy znacie skuteczne sposoby, aby wybrnąć z tej sytuacji?
@kraina-doznan_pl Cześć! Rozumiem, że ta sytuacja może być dla Ciebie frustrująca, bardzo mi przykro. Czy próbowałeś przesłać w korespondencji mejlowej zrzuty ekranu z widocznymi wiadomościami od klienta? Najlepiej kontynuuj korespondencję mejlową i spróbuj rzeczowo wyjaśnić tę sytuację.
Tak, oczywiście próbowałem wklejać treść. Dyskusja ma już kilkanaście wiadomości, a ja łącznie stracone pół dnia pracy na dyskuję. Otrzymuję informację : "Rozmowy i przebieg dyskusji są jedynie wycinkiem przebiegu transakcji i nie dają mi jej pełnego obrazu, abym mógł tylko na tej podstawie zdecydować o usunięciu opinii, którą wystawił kupujący."
Wykonałem wszystkie zalecenia obsługi allegro, czyli próba kontaktu z kupującym, odpowiedź na opinię itd.
Zastanawiam się, co na to prawo? Czy klient może sobie pisać, co mu się żywnie podoba? Co z samym allegro, które podaje przewidywany czas dostawy, a kupujący biorą to za pewnik i co z dostawcą (allegro one), czyli też dostawcą. Wszyscy są zadowoleni - klient usadził sprzedawcę, allegro zarobiło prowizję, przewoźnik dostarczył paczkę, a sprzedawca leży na łopatkach...
@kraina-doznan_pl wiedziłaeś ,że ,,One,, to kicha i przędzej czy później odbije Ci się czkawką , po kiego czorta to wprowadzaleś ? tym bardziej na świeże konto , oceny Ci nie wykluczą bo nie ma przesłanek ku temu ,szkoda Twoich nerwów i obiajania palców o klawisze ,jedyna droga jak Ci tak baaardzo zależy to ,, ugłaskanie klienta ,,
"po kiego czorta to wprowadzaleś ?" wymóg SMARTa, z tego co pamiętam.
No niestety ale trzeba wybierać czy się chce mieć smarta i utarczki z roszczeniowymi klientami czy go nie mieć i mieć więcej spokoju a wysyłać formami wysyłek jakie są najwygodniejsze.
@kraina-doznan_pl 😁 masz smarta bo masz One ,ale niebawem masz One i nie masz smarta bo zabrali za jakość ..... niby na jedno wychodzi ,ale nie do końca ...BO! ... jest druga strona medalu
Nie masz smarta bo nie masz One , nie masz One nie masz negatywa , żyjesz bezproblemowo .
Aby wybrnąć z tej sytuacji musisz wielmożnego Pana Klienta poprosić o usunięcie tej (oczywiście niesłusznej) oceny. Allegro, nawet jeśli wprowadziło Klienta w błąd z czasem "przewidywanej dostawy" to i tak nie usunie komentarza. Szkoda czasu na inne metody.