Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Kupujący napalił się na telefon z aukcji w której wyraźnie opisalem ze telefon jest uszkodzony i nie przyjmuje zwrotów i negatywów (uszkodzony wyświetlacz) kupujący kazał wysłać telefon za pobraniem,, oczywiście go odebrał przetrzymał dwa dni po czym stwierdził ze zdjęcia na telefonie sa niepoprawnnie wyświetlane ponieważ ma uszkodzony wyświetlacz... zgodziłem się aby go zwrócił (matka kupującego dzwoniła i mówiła ze syn się napalił ale jednak telefon nie działa i czy może go zwrócic) telefon wysłała paczka za pobraniem na tą samą kwotę za którą wylicytowal. czy mam taką paczkę przyjąć czy odesłać? skąd mam wiedzieć że w srodku jest telefon w takim samym stanie? skoro ponoć paczki za pobraniem nie można otwierać? szczerze mówiąc wcale nie muszę go przyjmować i robię to ze swojej dobrej woli. Klientka mowi ze boi się wysłać zwykła paczka ponieważ boi się ze nie zwrócę jej pieniędzy... co mam zrobic w takiej sytuacji czy po prostu wyłączyć telefon i udawać ze. mnie niema? 🥲 Pozdrawiam.
@looki181, w przypadku umowy zawartej między osobami prywatnymi nie musisz przyjmować odstąpienia od umowy. Natomiast z tego, co piszesz, wynika, że zgodziłeś się przyjąć to odstąpienie. W takim przypadku powinniście porozumieć się między sobą.
Kupujący może też skorzystać z reklamacji w ramach rękojmi. Rękojmia oznacza odpowiedzialność sprzedawcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną lub wadą prawną zakupionego towaru.
W takiej sytuacji najlepiej jest przede wszystkim dopytać, z jakiego uprawnienia chce skorzystać kupujący - odstąpienia czy rękojmi.
@looki181 A skąd kupujący miał wiedzieć, że w wysłanej przez Ciebie paczce za pobraniem jest telefon w takim stanie, jaki opisałeś na aukcji?
Poza tym - sam opis " uszkodzony" to za mało. Jeżeli opisujesz towar, to jednoznacznie napisz, co działa, co nie działa. Jeżeli nie napisałeś, że uszkodzony jest wyświetlacz, to kupujący ma prawo do reklamacji na podstawie rękojmi. Tutaj się nikt nie "napalił", po prostu niedokładnie opisałeś towar, a teraz masz problem. To nie jest tak, że na Allegro wypchniesz wszystko bez konsekwencji, te czasy już minęły. Niczego nie robisz z własnej woli, odpowiadasz za wady przez 2 lata na podstawie rękojmi, więc masz obowiązek przyjąć i rozpatrzyć reklamację. Możesz domagać się odesłania towaru bez pobrania, a jeśli kupujący ma rację, powinieneś oddać mu wszystkie koszty, czyli cenę telefonu + koszt wysyłki do niego + koszt odesłania.
Klientka nie ma się czego bać, bo jeśli nie oddasz pieniędzy przy zasadnej reklamacji z rękojmi, Allegro najprawdopodobniej odda je klientce po założeniu sporu i wypłacie rekompensaty z Programu Ochrony Kupujących, a to może się wiązać z zablokowaniem Ci konta.
Zwrotów to sobie możesz nie przyjmować, ale zwrotów bez podania przyczyny, zwroty w ramach reklamacji przyjmować musisz. Negatywów także nie możesz nie przyjmować. Kupujący decyduje, czy wystawi Ci negatywa, nie Ty.
Znajdź sobie tą ofertę zamiast wróżyć co było w opisie podane.
Opcja "nie przyjmuję negatywów" jest automatycznie włączona na allegro lokalnie 🙂
A może zajmijmy się tym, co napisał sprzedający? - Wystawił aukcję z opisem, że telefon ma uszkodzony wyświetlacz - całkowicie pomijam zapis odnośnie przyjmowania zwrotów i negatywów (ten jest najbardziej absurdalny).
Teraz @xyz96 - nie wiem po co się tak "produkujesz"... Po prostu nikt nie przyjmuje zwrotów "za pobraniem". Jeśli jesteś innego zdania - wskaż takiego sprzedającego, który przyjmie zwrot z tytułu odstąpienia od umowy za pobraniem - osobiście zadzwonię do takiego sprzedawcy, żeby potwierdził ten fakt i nie będę ingerował więcej w posty, w których się wypowiedziałeś.
"Poza tym - sam opis " uszkodzony" to za mało" - dlatego sprzedający napisał, że uszkodzony jest wyświetlacz. Całkowicie pomijasz ten fakt. Coś nie hallo?
Oczywiście, sprzedający mógł dołączyć zdjęcia, dodatkowe informacje - nie mamy tutaj takich informacji. Nie możesz zakładać, że takowych nie było.
Natomiast mamy informację, że kupującym był najprawdopodobniej "nieletni" , w którego imieniu w sprawie reklamacji występował rodzic.
@xyz96 - nie pisz bzdur i więcej nie pogrążaj się. Telefon z uszkodzonym wyświetlaczem - od czego link na aukcji do kontaktu ze sprzedającym? Możliwość dodatkowych zdjęć i wyjaśnień? To przecież nie boli.
@cookie000 - tytuł aukcji nie służy (zgodnie z regulaminem Allegro) do wpisywania informacji typu używany/uszkodzony. Do tego służą inne "pola".
tytuł aukcji nie służy (zgodnie z regulaminem Allegro) do wpisywania informacji typu używany/uszkodzony.
Możesz mi wskazać gdzie to jest zabronione ? To nie jest ani manipulacja, ani słowo mylące. Wręcz przeciwnie - jest bardzo istotne słowo opisujące przedmiot, zważywszy na to jak opisy są "męczące" dla niektórych kupujących. Warunek jest taki, żeby nie pisać "nowy" w tytule, a "używany" czy "uszkodzony" w treści.
https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/abc-sprzedazy/jak-utworzyc-dobry-tytul-oferty-WEDKYqakaUB
https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/2
Nic na ten temat nie widzę.
Ale wciąż nie pamiętasz o tym, że ty mi nie będziesz dyktował, co ja mam tu pisać i nadal próbujesz to robić. Nie twoja sprawa, po co się produkuję. Sam się produkuj, zamiast atakować tych, co pomagają kupującym. Ty pomogłeś kiedykolwiek kupującemu? Nie przypominam sobie, zawsze starasz się utrudnić. Ja odpowiadam za to, co tu piszę i nie potrzebuję cenzora w twojej osobie. To ja dopieram słowa i określenia, więc nie ty mi jej będziesz poprawiał. To ty się pogrążasz tymi nieustannymi atakami na mnie, bo ci się strasznie nie podoba moja aktywność na AG. A te swoje osądy w temacie wątku będziesz mógł bez cienia wątpliwości wygłaszać dopiero wtedy, gdy wypowie się tu kupujący i przedstawi własne stanowisko w tej sprawie. Mam niemałe doświadczenie więc wiem, że zazwyczaj autor wątku przemilcza to, co dla niego niewygodne.
Cytuję:
"Tutaj się nikt nie "napalił", po prostu niedokładnie opisałeś towar, a teraz masz problem. "
Cytat drugi:
" Mam niemałe doświadczenie więc wiem, że zazwyczaj autor wątku przemilcza to, co dla niego niewygodne. "
Napisz jeszcze coś o rozwiązaniach, a sprzedający naprawdę będzie przekonany do swej winy jak za hipnotyzowany przez Kaszpirowskiego ;]
@cookie000 Ale ty mi nie będziesz nakazywał, co mam tu jeszcze pisać. Też tego nie rozumiesz? Po co atakujesz? Chcesz, aby to forum było w 100% zawłaszczone przez sprzedawców? Nie doczekasz się, zapomnij. Wyrażaj własne zdanie, ale nie atakuj, bo to wprost sprzeczne z regulaminem AG.
Zastrzeżenia można by mieć co do tytułu (brak słowa uszkodzony) i parametru (używany zamiast uszkodzony), ale skoro już dogadaliście się na przyjęcie zwrotu, to powinieneś słowa dotrzymać - jeśli to było dogadane właśnie tak. Tylko dodam, że takie ustalenia zawsze lepiej mieć w dyskusji zapisane niż na słowo do telefonu.
Brak slowa uszkodzony w tytule aukcji niema nic do tego, aukcja była dobrze opisana. było nawet dodane zdjęcie z pokazanym wyświetlaczem ze ma całkiem inne kolory niz powinien. Chodzi o to czy musze odebrać paczkę od kupującego za pobraniem... jest program ochrony sprzedających? skoro tej paczki nie mogę otworzyć? co jeśli telefon będzie porysowany mimo ze ma uszkodzony wyświetlacz działa można dzwonić robić zdjęcia i wszystko wyświetlacz stracił tylko kolory.
@looki181 Paczki ze zwrotem za pobraniem odbierać nie musisz - nie masz takiego obowiązku.