Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wysłałem klientowi towar 31 maja, zamówiony 30 w nocy. Do dzisiaj tj 8.06.2020 podobno nie dotarł. Wysyłka listem ekonomicznym, czyli zwykły nierejestrowany. Tak wybrał klient.
Otworzył dyskusje z informacją o zaistniałym fakcie. Odpowiedziałem od razu, że wysłałem na bank. Jestem początkujący na tym koncie i chce mieć pozytywów dużo więc nadaje przesyłki nawet w niedziele na całodobowej poczcie w Katowicach jak trzeba.
Moje pytanie co dalej ? Klient jeżeli nie kłamie i rzeczywiście nie otrzymał towaru to czy należy mu się zwrot ode mnie czy nie ? Jeżeli tak to ciut kpina bo nie ja zgubiłem towar lecz poczta. No chyba, ze jeszcze dotrze.
Boje się negatywa na który nie zasługuję .
wysyłanie nierejestrowanym, to proszenie się o kłopoty.
jak udowodnisz, że wysłałeś
oddaj pieniądze bo i tak jesteś na przegranej
- przesylka faktycznie nie dotarła, a Ty nie masz możliwości udowodnienia nadania
lub
- trafileś na kogoś kto odebrał ale próbuje Cie naciągnąć na kilka złotych
mam nadzieje, że zamówienie nie było zbyt wysokie
nie wiem czy wiesz ale od 1 czerwca płacimy prowizje od kosztów wysylki !! ja bym usunął najdroższe opcje dostawy
Ja zawsze nagrywam film telefonem z wrzutu do skrzynki z widocznym adresem. Telefon loguje datę, godzinę i miejsce. Jest dowód nadania.
Nierejestrowanymi to można wysyłać kartki świąteczne albo urodzinowe ale nie sprawy biznesowe czy urzędowe.
Czasem się dziwię dlaczego tylu sprzedawców to oferuje. Chociaż pamiętam że kiedyś jak kupujący wybrał takie coś to sprzedawcy nie interesował los przesyłki.
PS
To następnym razem rób zdjęcia jak wrzucasz do skrzynki tak żeby było widać adresy choć nie wiem czy to ma moc prawną.
Właśnie robię zdjęcia listów ze znaczkami ale nie zawsze pamietam i niestety akurat tego nie mam. U mnie na poczcie pracują fajne babki to zagadać z nimi .
A czemu dodaje taka opcje ? Bo sprzedaje igły do szycia i spokojnie mieszczą się w kopertach i dla mnie tez łatwo nalepic znaczek i dać do skrzynki . Po za tym klienci chcą taniej wysyłki .
@IglyOrgan Ale różnica w cenie pomiędzy ekonomicznym, a ekonomicznym poleconym, to raptem 2,60 zł. Warto za koszt jako takiego piwka robić sobie ewentualne problemy?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
My mamy w ofercie tylko list nierejestrowany Priorytetowy. Jest to kompromis pomiędzy łatwością nadania, niską ceną i ryzykiem dotarcia. Staramy się ograniczać wartość zamówienia możliwego tą metodą (nie zawsze się udaje).
List Priorytetowy nierejestrowany potrafi dojść na drugi dzień. Jeżeli się opóźnia to do 2 tygodni. Po tym okresie oferujemy ponowną wysyłkę inna metodą za dopłatą. Z reguły klienci akceptują. Dodatkowy nasz koszt jest wkalkulowany w cenę.
Czy warto? Tylko jeżeli spełnia to rolę tak zwanych "próbek". Klient kupuje tanio żeby sprawdzić towar, a jeżeli jest zadowolony to kupi większą ilość.
Ale to nie mój wybór tylko klientów - ludzie chcą jak najtaniej i dadzą sie pokroić za każdą złotówkę. Powinno być tak, ze list nierejestrowany = brak odpowiedzialności wysyłającego .
na sprzedającym ciąży odpowiedzialność zaprzesyłkę do momentu jej doręczenia ...
Średnio sprawiedliwe ...
Sprzedałeś jako firma?
Tak z Fv
@IglyOrgan nom masz pecha. Dotarł, nie dotarł, na dwoje baka wróżyła. Kupujący ma dowód wpłaty i może się domagać dostarczenia towaru, ty nie masz nic i jesteś na przegranej pozycji.
A zdjęcie listu to możesz sobie na tablicy korkowej zawiesić, żaden pracownik Allegro, a co dopiero sąd, na podstawie zdjęcia nie przyzna Ci racji i będziesz musiał zwrócić wpłatę klientowi lub wysłać towar ponownie (jeśli masz), ale proponuję tym razem listem polecony, rejestrowany, żeby można było to śledzić.
Piszę to z własnego doświadczenia, 5 lat temu zrezygnowałem z listów zwykłych i nie narzekam a mam święty spokój.
Jaki gabaryt?
Listy gabarytu "A", czasami też "B" mieszczą się do skrzynek i są do nich na ogół wrzucane. Listy gabarytu "C" (głównie chodzi o grubość ponad 20 milimetrów) są awizowane jak polecone - tylko że listonoszom się nie chce.
Szanowny kliencie, proszę udać się na pocztę/do agencji pocztowej i zapytać o przesyłkę nierejestrowaną na Klienta adres.
W moim przypadku sto procent skuteczności. Oczywiście może się zdarzyć, że przesyłki nie ma (albo klient powie że nie ma, na jedno wychodzi). Wtedy zwrot całej wpłaty albo ponowna - rejestrowana - wysyłka.
Poinformowałem klientkę ze zgłoszę sprawę na policję. Nie oskarżyłem oczywiście Jej tylko poczte.
Po godzinie okazało się ze przesyłka nagle dotarła .
Apropo samej poczty to właśnie znów mam reklamacje bo kolejna nie dotarła - tym razem polecony
@JaÅ A co na to śledzenie przesyłki? Tam też nie widnieje jako dostarczona?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Na stronie śledzenia przesyłek poczty polskiej Widnieje ze nadana 1 czerwca i tyle ... co ciekawe w opisie Allegro wpisane „do nadania”
@JaÅ Bo allegro nie monitoruje takich przesyłek (chyba tylko te z przedrostkiem allegro).
Co do śledzenia listów, to odmiennie niż w przypadku paczek, nie ma całej drogi przesyłki, tylko następujące statusy:
Jeszcze ew. może zdarzyć się awizo bądź ponowna próba doręczenia (nie pamiętam dokładnie, bo nie mam akurat na czym sprawdzić wśród starych przesyłek).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@JaÅ jeśli na stronie Poczty widnieje jako nadana, to nie masz problemu.
Jak nie dotrze w przeciągu 14 dni do o odbiorcy składasz reklamację, Poczta szuka jej przez 30 dni od daty złożenia reklamacji, jak znajdzie to doręczy, jak nie znajdzie dostajesz odszkodowanie w wysokości około 160 zł, zwracasz klientowi to, co wpłacił a resztę masz na górkę.
p.s. nie patrz na stronę Allegro, tylko na śledzenie na Poczcie. Jeśli widnieje wpis "w transporcie" to po 14 dniach od nadania składaj reklamację.