anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Mój deklarowany termin realizacji vs terminy podawane Kupującym przez Allegro

Sexoteka
#8 Zapaleniec#

Witam

Witam, mam po raz kolejny problem ze wściekłym klientem w związku z terminem realizacji.

Jako Sprzedający przy wystawianiu aukcji zadeklarowałam względem Allegro przygotowanie do wysyłki w ciągu 3 dni roboczych (licząc od kolejnego dnia roboczego po złożeniu zamówienia) – musiałam tak zadeklarować, ponieważ tak pracuje magazyn, choć większość aukcji jest wysyłanych w ciągu 24-48 godzin ale zdarza się i później.

Po wejściu w zakładkę Dostawa na moich aukcjach wyraźnie widać „Przewidywany termin realizacji” – 4 dni robocze.

Niestety Kupujący w mailu od Allegro o zakupie są nagminnie informowani o krótszym czasie realizacji, np. zamówienie złożone 1 grudnia – moja deklarowana wysyłka zatem max dziś 4.12, czyli w paczkomacie w poniedziałek 7.12 – a Allegro informuje w mailu Kupującego, jasno i wyraźnie (bo dostałam screen) że towar zostanie już fizycznie dostarczony na paczkomat w terminie 2-4 grudnia…. I mam awanturę, że on potrzebuje dziś w paczkomacie mieć do odbioru, bo tak mu przecież napisali w mailu i koniec….

Rozumiem, że Allegro przekazuje te informacje na podstawie swojego durnego algorytmu dot. średniej z dotychczasowych terminów realizacji.

Takie sytuacje są u mnie nagminne, choć tłumaczę grzecznie i jak dzieciom w przedszkolu, że skoro w zakładce Dostawa stoi jak wół 4 dni robocze, no to może to zająć 4 dni robocze i trzeba się z tym liczyć. Zamówienia realizowane dłużej, tj wysyłane właśnie w ciągu 3 dni roboczych a nie od razu, zdarzają się u mnie może 1 lub 2 x na tydzień, no ale się jednak zdarzają – to dość często, biorąc pod uwagę, że wściekły Kupujący będzie bardziej skłonny wystawić negatywa aniżeli zadowolony Kupujący pozytywa...

Jak radzicie sobie z tym jako Sprzedający, gdy Allegro robi Wam taką dywersję? Czy np. gdzieś macie w treści każdej jednej aukcji dodatkowe wyraźne informacje, ile REALNIE może zająć realizacja itp.? 

Dzięki za podzielenie się doświadczeniami. 

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

kostas11
#21 Demiurg#

@msniezek @_HolaOla_ @cloudcloud dzisiejsza wiadomość od klienta 

WIADOMOŚĆ OD KUPUJĄCEGO

Bardzo ważne, proszę o szybką wysyłkę. Zależy mi na odbiorze w paczkomacie poniedziałek - wtorek (7.12-8.12), tak jak wyszczególniono w przewidywanym czasie dostawy.

Tylko że my mam zadeklarowany czas wysyłki 3 dni w okresie świątecznym bo nie jesteśmy w stanie spakować wszystkiego od razu 😞

Po wejściu w dostawę wyświetla się przewidywana dostawa 4 dni robocze więc skąd klient ma poniedziałek - wtorek jak zgodnie z ofertą mogę nadać w środę ???

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Oni wiedzą, że nadajesz szybciej niż w 3 dni, dlatego dopisują to do Twojej umowy z kupującym.

oznacz moderatorów

Sexoteka
#8 Zapaleniec#

CZĘŚĆ paczek jest nadawana szybciej, i na tym polega problem. Po to deklaruję max czas wysyłki, jaki może się przydarzyć, aby się zabezpieczyć. Przy okazji duża część klientów jest zadowolona z szybszej dostawy. 

To jest nienormalne ze strony Allegro, aby takie sytuacje wywoływać przez swoje **piiip**yczne obliczenia. To po co są deklaracje ze strony Sprzedających, skoro All i tak wpiszą co chcą... 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96 akurat Ty wiesz o co biega 😄 , tak część nadajemy ale szczególnie w tym okresie nie dajemy rady nadać wszystkiego w ten sam dzień 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Paczkę temu klientowi nadasz dzisiaj, nie będziesz ryzykował negatywem. Allegro podaje mu szybki termin dostawy, on pisze, Ty wysyłasz - o to chodzi Allegro.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96 pewnie że nadam a ile klientów nie pisze tylko jest pewna że będzie w poniedziałek - wtorek 😞

Wystarczyło by zmienić na 

poniedziałek - czwartek (7.12-10.12)

skoro mam 3 dni ale często nadaję po 24 h i wszyscy byli by zadowoleni 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@kostas11 @xyz96  Miałem swego czasu  fajną dyskusję ze Sprzedawcą, który ma również własny sklep internetowy. Jak Pan zamierza kupić? Bezpośrednio ze sklepu - wysyłka dzisiaj, Allegro dopiero po weekendzie ( był czwartek).

I wydaje mi się że do tego dąży allegro zostać ze swoim sklepem a firmy które robią poniżej miliona miesięcznie wywalić do ich własnych sklepów.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@pinsplash ale allegro nie dąży i nie zachęca tymi cudami do wejścia tu z większą sprzedażą 😞 allegro 50 aukcji - sklep internetowy 3000 produktów 🙂

Jak miał bym tu dwa razy w roku robić zmiany w takiej ilości aukcji, a to tło w zdjęciach a to opisy a to dostawy a to co innego ostatnio jak kazali tła białe robić już się zastanawiałem czy jest sens grzebać czy nie zamknąć tu sprzedaży 🙂

Zmieniają mi czasy dostawy, obawa przed blokadą bo sąsiad przyszedł w odwiedziny i zalogował się na moim necie a miał zaległości za dużo niewiadomych żeby stawiać tu na większą sprzedaż, chyba że ktoś zaczyna i nie ma wyjścia, ja na szczęście rozwijałem sklep internetowy równolegle ze sprzedażą tu wiec wygrałem tym zabiegiem 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@kostas11 Przyczynę i najlepsze rozwiązanie tej sytuacji znasz. Od siebie natomiast dodam, że przewoźnicy w okresie przedświątecznym wydłużają czasy przewozu, dlatego od dziś w obliczeniach przewidywanego czasu dostawy uwzględniamy te opóźnienia i prezentowane czasy będą wydłużone. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ pewnie że znam i wiem co to ma na celu 🙂 ale dałem konkretny przykład jak widzi to klient i co pisze a w porównaniu co ja zadeklarowałem nie bez powodu tworząc aukcję i można by było to rozciągnąć w czasie co by nie było się do czego przyczepić 🙂

zamiast 

poniedziałek - wtorek (7.12-8.12)

dać

poniedziałek - czwartek (7.12-10.12)

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Sexoteka
#8 Zapaleniec#

Obliczenia czasu dostawy są inne dla zakładki Dostawa i inne w mailu przesyłanym Kupującemu przez Allegro. 

W mojej aukcji, Przewidywany czas realizacji wynosił "4 dni robocze" - jakby nie liczyć, przy zamówieniu składanym 01.12 czwarty dzień roboczy to jest poniedziałek 07.12. 

Z kolei Kupujący dostał mail od Allegro z potwierdzeniem zakupu na tej aukcji, w którym stoi jasno napisane: "02 gru - 04 gru w punkcie".

Jakiego 2-go w punkcie, skoro 4 dni robocze są liczone od 2.12?? 

W związku z tym, od 1 grudnia Kupujący próbuje na mnie wymóc deklarację, że dziś odbierze przesyłkę, a ja marnuję czas dzień w dzień odpisując na jego niekończące się maile, pisząc do niego niemalże już wierszem całe epopeje, przepraszając w co drugim słowie i tłumacząc, że na pewno tej przesyłki dziś nie dostanie, i dostanie w poniedziałek najwcześniej. Jedyne co osiągnęłam to odnoszenie się do mnie jako "kłamczuchy", zarzuty że stosujemy różne nieuczciwe sztuczki itp itd. W poniedziałek mam na bank negatyw na koncie. Magazyn na Śląsku, ja w Warszawie, mam tam lecieć helikopterem i sama pakować?

To jest jakieś nieporozumienie, i zostało spowodowane WYŁĄCZNIE przez "przewidywany czas dostawy" stosowany przez portal. 

Ja deklaruję jasno co jestem w stanie zapewnić - 3 dni robocze na realizację tj. przygotowanie do wysyłki, licząc od dnia roboczego następującego po złożeniu zamówienia. Tak, jakieś 80-90% wysyłek wychodzi nawet tego samego dnia, ale muszę patrzeć globalnie. Nie po to jasno i wyraźnie deklaruję taki termin, aby potem non stop przepraszać, bo kolejny Kupujący w mailu dostał od Allegro inny termin, o którym ja nic nie wiem i się do niego w ogóle nie przyznaję.

To ja sprzedaję i wysyłam, nie Allegro, a potem się bujam non-stop z poobrażanymi klientami i dokładam gratisy na przeprosiny, więc to ja powinnam mieć możliwość decydowania o tym, jakie terminy realizacji pokazują się w moich aukcjach i w mailach do Kupujących dotyczących moich aukcji.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Sexoteka podeślij mu to 🙂

czs.jpg

________
Κώστας
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@kostas11 jak zacytowałeś @msniezek to znowu mi sie w kieszeni nóż otworzył

bo sobie przypomniałem dlaczego tu założyłem konto

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/allegro-%C5%82amie-polskie-prawo/m-p/2782

i jak allegro usuwało mi tysiące aukcji i blokowało konto bo podawałem rzeczywisty czas dostawy zgodnie z ustawą konsumencką a nie ich przewidywany

 

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@kostas11 "Po wejściu w dostawę wyświetla się przewidywana dostawa 4 dni robocze więc skąd klient ma poniedziałek - wtorek jak zgodnie z ofertą mogę nadać w środę ???" - z mejla o zakupie przedmiotu, sprawdziłem przed chwilą we własnych.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Knowhere tak jak jestem zalogowany i sprawdzam mam 4 dni a jak wlazłem na inną przeglądarkę i wylogowany to jest 

Przewidywana dostawa: pon. 7 gru. - śr. 9 gru. w punkcie

pewnie z rana był taki jak klientka podała 😞

Z maila o zakupie nie mogła mieć bo miałem to w wiadomości od kupującego w formularzu dostawy  🙂 więc musiała to skopiować wcześniej 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@kostas11 W tym tygodniu kupowałem coś u dwóch sprzedających i w mejlu o zakupie jest info o przewidywanym terminie dostawy (który w jednym przypadku się nie sprawdził).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Knowhere ale ja to dostałem jako wiadomość w formularzu dostawy, przy robieniu zakupu już klient to wprowadził 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

decokartka
#7 Wielbiciel#

Mam dokładnie ten sam problem. Sprzedaję przedmioty ręcznie wykonane i na wykonanie zamówienia potrzebuję 2-4 dni. Czas realizacji na aukcji mam ustawiony 4 dni. Już na drugi dzień dostaję maile od zaniepokojonych kupujących, że jeszcze nie dostali numeru nadania paczki i kiedy będzie wysyłka, bo jak nie dojdzie do jutra to robią zwrot towaru! Dlaczego? bo po zakupie allegro wyświetla im komunikat, że np. 5 kwietnia w punkcie, a zakup był 3 kwietnia!!! na nic tłumaczenia, ze to wszystko trzeba wykonać ręcznie, za mamy czas realizacji 4 dni.. allegro tak napisało i koniec! a allegro wprowadza w błąd. przez te terminy mam nawet groźby negatywów. Jak próbuję wyjaśnić sprawę to dostaję odpowiedź, że "głupio się tłumaczę". Sytuacja jest nie do zniesienia. Teraz mam czas realizacji ustawiony na 7 dni... i ludzie przestali kupować. PARANOJA!

oznacz moderatorów