anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

mam problem z kupujacym ,który zwrócił produkt,

justa_71
#3 Debiutant#

Mam problem z kupującym ,który oddał zakupiony produkt ,twierdząc ,że jest niesprawny i niezgodny z opisem. Zakupił produkt używany.

Towar był wysłany sprawny,zresztą po jego otrzymaniu z powrotem ,zostały nagrane filmiki,aby udowodnić ,ze produkt w pełni działa. Chcę dodać te filmiki dla udowodnienia,że produkt jest sprawny ,a kupujacy tak naprawdę nie ma podstaw do reklamowania towaru ,a tym bardziej do jego zwrotu (twierdzi,że nawet nie musi podać przyczyny zwrotu-bo ma do tego prawo ). Pracownik Allegro do tej pory włączył się się tylko do dyskusji na prośbę kupującego. Ja takiej możliwości nie mam. Gdzie mogę się zwrócić ,aby udowodnić swoje racje?

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

pinsplash
#21 Demiurg#

@justa_71  Po pierwsze sprzedałeś jako firma? Jeżeli tak to do 14 dni przysługuje zwrot bez podania przyczyny. Ale jak rozumiem klient skorzystał nie ze zwrotu a z reklamacji. Musisz ją rozpatrzyć i od Ciebie zależy czy zwrócisz pieniądze , czy nie ( tzn uznasz czy nie uznasz). Jeżeli wszystko działa i jest ok i masz dowody ( filmik) to odrzucenie reklamacji wydaje się słuszne, ale decyzja należy do Ciebie.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

justa_71
#3 Debiutant#

nie ,jestem osobą prywatną ,sprzedałam towar używany

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@justa_71 Oddać kasę i sprzedać ponownie.Najlepsze rozwiązanie.

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@justa_71 Jak sprzęt jest sprawny po zwrocie, to po co się dalej drapać z kupującym- chyba żeby zaliczyć pierwszego negatywa. Odetchnij i odpuść.Rozwiąż sprawę polubownie i oddaj kasę.

oznacz moderatorów

justa_71
#3 Debiutant#

i tak zdobędę negatywa,bo gość przepycha się ze mną słownie. Ja przedstawiam swoje racje ,a on w kółko to samo,ze sprzęt nie działa i nie ten model itd,czyli po prostu wymyślanie kolejnych problemów. Ale chodzi o udowodnienie,ze nie wystawiłam do sprzedaży złomu,tylko sprawny sprzet. Czy na takich kupujących naprawdę nie ma sposobu ?

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@justa_71 Chcesz honorowo udowodnić coś komuś- on i cała reszta ma to wszystko w poważaniu.Jak chcesz to tocz tą nierówną, z góry przegraną walkę.Stracony czas i nerwy? Za co?

odp: na ostatnie pytanie.Nie ma. I dla tego wyluzuj.

oznacz moderatorów

justa_71
#3 Debiutant#

dzięki :)) no właśnie widzę ,że Allegro ma w tyłku sprzedających.

oznacz moderatorów

glenmoranghie
#14 Krzewiciel#

@justa_71 "widzę ,że Allegro ma w tyłku sprzedających."

Kupujących też. Ale to słabe pocieszenie.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Włączony pracownik pomaga obu stronom do momentu rozwiązania dyskusji. Więc śmiało załączaj filmiki i problem z głowy, odsyłasz produkt, mówiąc, że reklamacja odrzucona.

Skoro jesteś osobą prywatną to po stwierdzeniu przez pracownika, że skoro odrzucasz reklamację, nie może nic więcej zrobić i czekasz na wpłatę przez kupującego, by wysłać mu towar spowrotem 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Zgadza się, coś ugrasz ale i tak skończy się na oddaniu kasy(albo części).

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@LEW433, jeszcze kupujący dopłaci za odsyłkę - póki nie udowodni że jest coś nie tak, nie ma żadnych zwrotów kasy 🙂

oznacz moderatorów

justa_71
#3 Debiutant#

dziękuję wszystkim za odpowiedzi. pozdrawiam

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@justa_71, next time: Allegro Lokalnie, gdzie nikt ci nie będzie marudził 🙂

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@konto zamknięte i kupował także, no z wyjątkiem na pay pal.🤣

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@pulkownik66, nieprawda, mam same ogłoszenia na AL i 3 rzeczy sprzedane 🙂
ale na końcu mam napisane, że wysyłki tylko poprzez allegro 🙂

na AL sprzedajemy rzeczy za 10-20-30zł max, też kupujący prędzej ogarnie odbiór 😛

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Oby tak było. A ca na to "wyrocznia"?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@justa_71 Sprawa jest prosta. Jeśli kupujący nie ma racji, odrzucasz reklamację jako niezasadną. Kupujący ma w takiej sytuacji dwa wyjścia - domagać się wymiany towaru lub zwrotu wpłaty sądownie lub, jeśli trwa już Dyskusja na Allegro, może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, tym bardziej, że nie ma towaru i pieniędzy. Jeżeli Allegro mu tę rekompensatę przyzna, może wymagać od Ciebie zwrotu kosztów pod groźbą blokady konta. Były tu opisywane podobne sytuacje. Allegro może też przyznać rekompensatę bez żądania od sprzedawcy zwrotu kosztów. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Pracownik powinien napisać, że skoro prywatny sprzedający odrzuca reklamację, musi kupujący opłacić odsyłkę i udowodnić, że sprzęt nie działa. Nie ma innego wyjścia, kasy kupujący nie dostanie, bo jest dowód sprzedającego na poprawne działanie sprzętu.

Negatyw nie jest też sposobem na bezradność (braku opcji zwrotu 14 dni).

oznacz moderatorów