Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Klient odebrał paczkę 19.10.2024. Nadał zwrot 02.11.2024, wysłał 06.11.2024 a dotarła do mnie 08.11.2024 (ewidentnie przekroczone terminy). Przy dużej ilości sprzedaży oraz zwrotu nie jestem w stanie monitorować wszystkich dat.
Rozumiem, że allegro dopuszcza składanie zwrotu po terminie i muszę sama tego pilnować?
Już zwróciłam tą wpłatę klientowi, ale tak dla wiedzy i następnych tego typu sytuacji mam kilka pytań:
1. Allegro pomimo upływu 14 dni nadal pozwala na zgłoszenie zwrotu?
2. Wszystkie i zwroty i daty muszę sama monitorować?
3. Jeżeli minęło te 14 dni i klient zgłosił ten zwrot to mam odrazu go informować, że upłynął czas czy dać mu wysłać ten zwrot i potem to odsyłać...?
4. Co w sytuacji, gdy klientowi no udało się przed 14 dnioma zgłosić ten zwrot ale paczkę sobie wysłał tydzień później? Nadal się liczy te 14 dni na zwrot?
Korzystam z modelu dropshipping i właśnie paczka dotarła po 3 tygodniach do hurtowni. Oczywiście hurtownia mi tego nie przyjęła bo do nich musi paczka dotrzeć 14 dni. Nie interesują ich terminy nadania itd. Rozumiem, że to mój problem i nie da się ustawić na Allegro, że klient ma 14 dni na wysłanie a nie na nadanie?
Jakie terminy przekroczone? Nie pisz bzdur, kupujący ma 14dni na zgłoszenie odstąpienia od umowy zakupu od chwili otrzymania przesyłki 19.10 odstępuje 2.11 i 14dni na odesłanie wysyła 6.11 więc jest to w sumie 28dni, a tu ile dni?
A może spokojniej? Po to się pytam żeby wiedzieć... w końcu to tablica dla początkujących sprzedawców. Jak widzę takie odpowiedzi to chyba lepiej popełniać błędy niż jak człowiek się zapytać. Zachęcam następną razom do zastanowienia się przed wysłaniem komentarza.
@pieskiecuda Jeśli paczka została odebrana 19.10 to czas na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy mija o północy dnia 2.11.
Tu żaden termin nie został przekroczony.
"Korzystam z modelu dropshipping i właśnie paczka dotarła po 3 tygodniach do hurtowni. Oczywiście hurtownia mi tego nie przyjęła bo do nich musi paczka dotrzeć 14 dni. Nie interesują ich terminy nadania itd. Rozumiem, że to mój problem i nie da się ustawić na Allegro, że klient ma 14 dni na wysłanie a nie na nadanie? "
Zakup był dokonany u Ciebie a to że Ty kupiłeś w hurtowni to już nie jest problem kupującego - towar jest Twoją własnością po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
1)Klient ma 14 dni na ZŁOŻENIE OŚWIADCZENIA o odstąpieniu od umowy
2) Termin ten biegnie OD MOMENTU OTRZYMANIA PRZESYŁKI
3) Po złożeniu oświadczenia klient powinien w ciagu 14 dni odesłać towar a sprzedawca zwrócić środki
4) teoretycznie jeśłi klient nie dotrzyma terminu na odesłanie można go obciążyć kwotą za bezumowne korzystnie lecz w praktyce to nieosiagalne i bezsensowne działanie
5) jeśli klient złoży oswiadczenie przed upływem 14 dni od otrzymania paczki to nawet jeśli przekroczy termin odesłania - sprzedający ma obowiązek przyjąć zwrot . Złożenie oświadczenia przez konsumenta rozwiązuje zawartą umowe sprzedaży