anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nagły spadek sprzedaży od marca 2025

MAMY ROZWIĄZANIE!
Skwarczus
#3 Debiutant

Od marca 2025 moja sprzedaż nagle padła. Sprawdzałem i nic nie zmieniło się w jakości sprzedaży na koncie, żadnej negatywnej opinii i innych widocznych czynników. Poprzednio zamówienia były codziennie w dość dużych ilościach, a teraz od 7.03.2025 praktycznie nic. Ktoś może ma podobny problem lub wie co może być przyczyną tak drastycznego spadku? 

oznacz moderatorów
95 ODPOWIEDZI 95
ART_FOTO
#15 Entuzjasta

@bzzz8_pl Klient zgłosił zwrot? jeśli nie ,a Ty zwróciłaś mu kasę to popełniłaś wielki błąd.W ten sposób choduje się patologię.Jeżeli jednak zgłosił zwrot , a nie zwrócił, możesz upomnieć się o towar.

A tak zwana "oferta" to nie była oferta tylko wymuszenie pod groźbą negatywnego komentarza.

oznacz moderatorów
STYLOWA-XLKA-2
#8 Zapaleniec

Mój przypadek od maja 2025:

Do tej pory sprzedaż szła normalnie – były zamówienia, regularny obrót. Od maja nastąpił jednak drastyczny spadek. Zdarzają się dni, że nie ma ani jednego zamówienia, mimo że:

  • płacę za Allegro Campaigns,

  • mam SEO, opisy i zdjęcia przygotowane,

  • konto ma same pozytywne opinie.

Widzę w statystykach wejścia, ale odnoszę wrażenie, że to nie są realni klienci, tylko boty – kliknięcia są, sprzedaży brak.

Dodatkowo koszty zjadają mnie od środka: Smart nie jest za darmo – płaci sprzedawca, więc marża topnieje. Do tego dochodzą zwroty, które są patologią: kupujący bierze 10 sztuk, zostawia 1, a 9 odsyła tylko po to, żeby taniej wyszła mu przesyłka. Albo trzyma do ostatniego, czternastego dnia. Zgłasza zwrot, a później trzyma do 14 dnia i dopiero odsyła. Czyli mrozi mi całkowicie Towar.

I tu jest sedno problemu – sprzedawca ma obowiązek i regulacje, a kupujący jest bezkarny. Allegro nie daje nam narzędzi do ochrony. Uważam, że powinien istnieć panel konsumenta – tak jak my mamy opinie, tak klienci powinni mieć swoje. Wtedy od razu byłoby widać, czy mamy do czynienia z uczciwym klientem, czy z osobą, która nadużywa systemu, jest roszczeniowa albo wykorzystuje zwroty.

Dodam jeszcze bardzo istotną rzecz – mam ustawioną wysyłkę na jeden dzień i naprawdę wszystko wysyłam tego samego dnia. Mam ustawione, że zamówienia do 9:00 idą od razu, bo o 10:00 mam kuriera i później już nikt do mnie nie wraca. W praktyce każdy klient ma paczkę następnego dnia. A mimo to Allegro obniża mi punktację, twierdząc, że nie wysyłam tego samego dnia. Na jakiej podstawie to się dzieje, skoro klient realnie dostaje paczkę szybciej niż przewiduje regulamin?

O kontakcie z Allegro też mogę powiedzieć swoje – moderatorzy odsyłają do programu kontaktowego czy czatów, ale wszyscy wiemy, jak to wygląda. Odpowiedź po dwóch godzinach, sprawa rozciągnięta na cały dzień, jeden konsultant odsyła do drugiego – spychologia w czystej postaci. A w odpowiedzi tylko zdawkowe formułki „przykro nam”, „dziękujemy za zgłoszenie”. Żadnych konkretów, żadnego sprawdzenia przyczyny, żadnych efektów. Ja nie mam czasu, żeby pół dnia siedzieć i tłumaczyć się w kółko, a i tak nic z tego nie wynika.

Podsumowując: płacę za reklamy, dbam o jakość, mam same pozytywy – a sprzedaż leci w dół. Do tego dochodzą zwroty, koszty Smart, brak narzędzi do obrony, niesłusznie obniżana punktacja za wysyłki i brak realnego wsparcia ze strony Allegro. Coraz częściej mam wrażenie, że to nie jest współpraca, tylko nierówna walka w systemie ustawionym jednostronnie.

Jeśli Allegro nie zacznie realnie wspierać sprzedawców, to samo wypchnie nas w stronę konkurencji. Już dziś widzę, że np. na sprzeda......pl moje oferty mają duże wyświetlenia – i to bez płacenia za sztuczne kliknięcia.

oznacz moderatorów
gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

@STYLOWA-XLKA-2 jeśli miałaś sytuację w której nasi Doradcy Tobie nie pomogli, to podaj numer sprawy a ja to zweryfikuję.

Staramy się zawsze pomóc na forum, a odsyłamy do formularza tylko wtedy jak tu nie mamy odpowiednich narzędzi do zweryfikowania sprawy.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów
STYLOWA-XLKA-2
#8 Zapaleniec

Nie ukrywam takich sytuacji było bardzo, dużo. Mam 3 konta  Zgłaszałam problemy z przesyłkami, gdzie zapłaciłam 12000 za przesyłki. Dostałam informację, że mam kontaktować się bezpośrednio z obsługą kurierską? Ponieważ wy nie macie możliwości tego zweryfikować, mam podpiąć zdjęcia paczek- tak jakby każdy musiał robić zdjęcie paczek przed ich wysłaniem. Ostatecznie Jestem na dużym minusie odnośnie przesyłek.. Następna sprawa zwroty od nieuczciwych klientów. Zgłaszam odnośnie naciągania kombinatorstwa, ale oczywiście słyszę co oczywiście. Jest powiedziane, że. Klient jest chroniony, a my sprzedawcy jesteśmy w jakikolwiek sposób chronieni przed nieuczciwymi klientami, którzy odsyłają zniszczony Towar i wciskają kit, że kupili go zaledwie tydzień temu. Dodatkowo strasząc negatywami, które i tak później wystawiają, nie ma możliwości usunąć negatywa, nawet jeśli on  jest niesprawiedliwy. I znów jesteśmy oddelegowani do.regulaminu allegro a takiego delikwenta nawet nie można zablokować jako kupującego. Ponieważ regulamin zabrania musi nas naciągnąć co najmniej 3 razy, żeby to było można zrobić. Następne sprawy zwykłe pytania o ustawienia nigdy nie dostaje odpowiedniej rzetelnej informacji odsyłana Jestem do formułek, które nic mi nie mówią. Mówię o coraz to nowszych, wprowadzanych ustawieniach, które na obecną chwilę są obowiązkowe. Jak na przykład łączenie za pomocą kluczy z innymi platformami? Gdzie grozicie karami po 50000 za niewiedzę? A wystarczyłoby żebyście sami usunęli takie połączenie. Tudzież wysyłali filmiki, jak można wejść, ewentualnie gdzie można zweryfikować czy wcześniej parę lat temu nie udostępniło się jakiegoś klucza którejś z aplikacji i może już nawet większość z nas tego nie pamięta. Wypowiadam się w imieniu małej firmy nie-wielkiego molocha, dla którego. Może taka kara nie jest jakoś bardzo zauważalna.

oznacz moderatorów
DamianGollab
#8 Zapaleniec

Co do blokowania to można takich gamonii blokować na 180 dni czy wypożyczył od ciebie towar czy zaszkodził ci w jakiś sposób dodaj jakieś trzy zdjęcia i Blokuj

oznacz moderatorów
DamianGollab
#8 Zapaleniec

Allegro już dawno gryzie rękę która je Karmi! Sygnały już dawno dają żeby się przenosić. Nie wiem co sprzedajesz ale są konkurencyjne strony, strona... sprzedajesz za przede wszystkim większe pieniądze i masz święty spokój a nie jakieś dyskusje reklamacje po miesiącu dwóch roku wymuszanie zwrotów komentarze i inne durne pomysły allegrowe.chora strona wykończająca sprzedawców.

oznacz moderatorów
SklepLemi
#10 Popularyzator

Zgadzam się w 100% niestety, jakie inne E.R. na przykład?

oznacz moderatorów
DamianGollab
#8 Zapaleniec

moge na pw napisac (jesli jest taka opcja -- ale tylko jesli Twoja braza to motoryzacja ) tutaj mogą podpatrzeć to też ci co za hot doga i parówkę by sprzedawali i straci to sens jak na allegro  :- P

oznacz moderatorów
SklepLemi
#10 Popularyzator

Napisane w punkt, dokładnie to samo u mnie, ludzie dziś robią zakupy tak bezmyślnie, że ręce opadają. Zamawia klientka 10 kompletów czapek z kominami w tym samym rozmiarze po to, żeby odesłać mi 9!!!! I to po miesiącu! Dodam iż już po sezonie czapkowym i zostałam z nimi na kolejny sezon za rok! To jest karygodne! Takich sytuacji multum. Ja odrzucam reklamację, mam towar w ręku, widzę co się tu zadziało, a Allegro co -oddaje kasę klientowi tak po prostu i robi ze mnie **piiip**kę. A do tego klientka bezczelnie jeszcze żądała pieniędzy z tytułu rękojmi - normalnie komedia. Aaaa co by nie było dość oczywiście towar był nadal własnością klientki i musiałam jej odesłać za kolejne 15 zł na swój koszt. Tak się wykańcza właśnie nas sprzedawców. Na komplecie zarobiłam ok 15 także akurat starczyło na zwrot. Taki żarcik sytuacyjny 🙂

dziś mamy jeszcze lepszy sposób reklamacji - stworzyli jakąś zakładkę, straszą mnie, że nie rozpatrzyłam reklamacji w terminie i uznana, ciągle jakieś maila przychodzą w tej sprawie, a problem jest jeden- klient nie odesłał reklamowanego towaru i protokołu, to co ja mam tutaj rozpatrzeć?! Kabaret totalny

Platforma skutecznie nie już pogrąża, także dziękuję, postawiłam kasę na swój sklep i Państwu już podziękuję

 

 

oznacz moderatorów
DamianGollab
#8 Zapaleniec

Tak bo ich celem było nauczyć ludzi bezmyślnego klikania, zamawiania nie wiadomo po co aby generować ogromne koszty przewozowe w jedną i w drugą stronę nie wspominając o marnowaniu czasu i pieniędzy sprzedającego i teraz mamy tego efekty. A gdyby tak 10% wartości towaru chociaż było rekompensata przy zwrotach to od razu byłoby 90% efektywniejsze zakupy. Mniej ale przemyślane a nie klikane bez rozumu w bezpłatnej wypożyczalnia. Druga opcja to droga wysyłkę ustawiać, rezygnować ze smarta -- dziala ! 😀

oznacz moderatorów
SklepLemi
#10 Popularyzator

Ja to myślę, ze nawet symboliczne 5 zł za zwrot już by mocno ograniczyło bezmyślne zakupy. Myślę, że długo by tu można pisać, ale na szczęście mam inne miejsca sprzedażowe i idę pracować na nich, a nie na tej chorej platformie przemiałowej i wyzyskujące sprzedawców. 

oznacz moderatorów
MixDom2008
#10 Popularyzator

Dobijają sprzedawców eanami, opisami, usuwają aukcje bez informacji… gdzie taki a…on niekiedy w sowich ofertach nie posiada eanu. Każdy miesiąc z limitami ustawiali sobie że mamy za tyle mamy sprzedać i ani centa więcej. Gołym okiem ads służy do dojenia sprzedawców 

oznacz moderatorów
Mido
#12 Orędownik

@MixDom2008  To chyba jedyna platforma sprzedażowa, ktora zamiast ułatwiać sprzedaż, nieustająco ją utrudnia. Tak jakby rzeczywiście chciala się pozbyć sprzedajacych. Że chce sie pozbyć malych jednoosobowych działalaności, ktore nie przynoszą Allegro dużych (w ich rozumieniu) dochodów to widać już dawno, ale to że niszczy sprzedaż także większych firm to dziwne. A może Allegro dąży p prostu do przekształcenia się w jeden ogromny sklep prowadzony przez Allegro?. Na razie oficjalny sklep Allegro, jest tylko jednym ze sprzedajacych,  mocno uprzywilejowanym - ale moze kiedyś stanie się całym Allegro?

 

oznacz moderatorów
Mido
#12 Orędownik

Cd. : Bo zauważcie, ze Allegro już od jakiegoś czasu reklamuje się sloganem  "nasz największy sklep", tak jakby nie była to platforma a ich własny sklep . Oczywiście co mniej rozgarnięci kupujący rozumieją slogan dosłownie, i stąd te różne dziwne pytania na forum do Allegro, zamiast do sprzedającego.

oznacz moderatorów
Weizo_pl
#8 Zapaleniec

To nie tak działa. Allegro nie chce się pozbyć małych firm. Ich celem jest maksymalne dojenie firm. Gdy stwierdzisz, że się nie opłaca i zamykasz swoją to na to miejsce pojawi się inna. Taka działalność jest widoczna w różnych branżach i stosują ją również dystrybutorzy oferujący dropshipping, forex i zapewne wiele innych

oznacz moderatorów
SellMarket_PL
#7 Wielbiciel

nie przejmuj sie od konca 2024 roku moja sprzedaz spadla o 90%

oznacz moderatorów