Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, miałem ostatnio 2 nieprzyjemnych kupujących.
Opiszę po kolei w czym problem.
Szafa Rack GETFORT 19 cali 42U 800x1000 Stojąca
1x 3199,00 zł
nr oferty: 13440022668
sygnatura: 27065
Tutaj była kwestia błędu programu baselinker, wystawił kilkanaście produktów z hurtowni które były na stanie 0, błąd występuje nie tylko u mnie bo sam kupujący przy pierwszym kontakcie powiedział, że jestem 5tym sklepem gdzie kupił szafę a okazuje się ze jej nie ma, mój pierwszy kontakt telefoniczny do kupującego nastąpił telefonicznie około 20-30min po jego zakupie z wyjaśnieniem czemu nie mogę zrealizować jego zamówienia i czy chce aby zrealizować mu zwrot czy da mi 24h na podjęcie próby załatwienia mu takiej lub podobnej szafy, zgodził się na to po czym na następny dzień wstawił mi negatywny komentarz z wyjaśnieniem że sprzedaje produkt którego nie mam. jak to w dropshippingu bywa...
Monitor wideodomofonu VIDOS M670B-S2
1x 809,00 zł
nr oferty: 13208205860
sygnatura: 1593
Państwo zakupili do mnie produkt i odesłali go bez wcześniejszej konsultacji, bez wyjasnienia nic, poprostu przyszła sobie paczka, zwrot został zrealizowany już po 14 dniach przysługujących im na zwrot towaru, nie robiłem z tego tytułu problemów ponieważ stan towaru był wzorowy i sprawa została w pełni rozstrzygnięta na korzyść kupującego, jedyną zagwozdką jaką miałem był fakt czy allegro odda prowizje i z tego powodu sam nakierowałem kupującego jak i gdzie ma założyć dyskusje abyśmy wspólnie rozwiali moje wątpliwości i mogli rozwiązać problem, mimo to dostałem komentarz negatywny.
Jako sprzedawca też mam swoją godność i nie mam zamiaru się płaszczyć przed kupującymi gdyż te 2 w.w. komentarze są absolutnie nieadekwatne do sytuacji, a niestety sprawiły że moja jakość sprzedaży poleciała na łeb na szyje, w obu przypadkach kupujący dostali ode mnie 100% zwrot gotówki i uważam że zachowałem się jak najbardziej w porządku. W tej chwili bez poprawnej widoczności moich aukcji i informacji o smart wysyłce sprzedaż spadła niemal do 0 a w takim przypadku będę musiał poszukać alternatywy dla handlu internetowego.
Proszę o informacje czy możemy coś z tym zrobić.
Pozdrawiam
@ITSlawno allegro nie usunie , jedyna rada to spokojny kontakt telefoniczny za klientami w odpowiedniej porze dnia , ale tak jak piszesz ,,trzeba mieć swoją godność ,,
Przez 15 lat nigdy nie zniżyłam się do proszenia kupującego o zmianę komentarza. Nawet kiedy z powodu pomyłki musiałam wysłać towar za 500 zł zamiast za 50. Jestem zdania że należy ponosić odpowiedzialność za to co się robi lub się nie robi chociaż się powinno. Mam nadzieję że tak będzie nadal.
Oczywiście że jak popełnisz błąd, to bierzesz na klatę, ale jak ktoś zdziwiony, bo nie doczytał co kupuje albo nie chce siedzieć na tyłku chociaż zamówił paczkę kurierską, to czemu mamy pozwalać sobie na zatruwanie życia?
@ITSlawno Przykro mi, ale żadna z opisanych sytuacji nie kwalifikuje komentarza do usunięcia. Klienci mają prawo do subiektywnej oceny.
@ko_alka Szkoda, że sprzedający nie mają prawa do SUBIEKTYWNEJ oceny kupującego.
@ko_alka ja chciałbym np. bardzo subiektywnie ocenić Kupującą, do której nie dociera, że kurier nie ma obowiązku awizowania się telefonicznie "księżniczce" o której planuje przyjechać i czy w ogóle może, bo np księżna ma wychodne i nie będzie czekać na kuriera. "Bo ona nie będzie cały dzień czekać na dostawę." A poinformowana, że może zamówić dostawę na godzinę, która przy palecie kosztuje 200-300 zł, twierdzi, że jesteśmy złodziejami i naciągaczami.
Swoje jeszcze dolaliście do ognia Wy, ze swoim botem w dyskusji, który twierdził, że przesyłka została dostarczona. Co było oczywistą nieprawdą. Oczywiście wg Kupującej, to jest również nasza wina... Gdzie pisaliśmy, że przesyłka nie jedzie ponownie do niej. Jaki będzie subiektywny komentarz od nierozgarniętej kupującej, wprowadzanej w błąd przez Allegro, nie muszę chyba dodawać.
jeśli dodatkowo został odmówiony zwrot do w.w. sprzedaży szafy rack to co teraz? czekać aż jakość sprzedaży wskoczy aby odzyskać te 300zł?
@ITSlawno napisz do Kupującego, że potrzebujesz, np. do celów księgowych, oświadczenia mailowego, że transakcja nie została zrealizowana z powodu anulowania zamówienia. Jak potwierdzi Ci, że nie było transakcji, to masz podkładkę do Allegro do złożenia odwołania.
Co do pierwszego klienta od szafy to trochę zawaliłeś że system wystawia coś czego nie masz więc musisz się liczyć że trafi się klient co wystawi negatywa tym bardziej że 5 sklep i podobna sytuacja więc jest sfrustrowany nic nie poradisz
Co do drugiej nie rozumiem po co samemu prosić kupującego o zakładanie dyskusji i pisanie. Klient pewno odebrał to jako wkurzające i stratę czasu (jego nie interesuje twoje koszty czyli prowizja) jakbyś nie mógł normalnie zwrócić pieniędzy i samemu później uzyskać prowizję wysyłając potwierdzenie przelewu do Allegro.
właśnie nie wiedziałem że tak mogę, teraz jestem trochę mądrzejszy ale mój handel na allegro zaczął się3 miesiące temu
Spoko niestety nauka kosztuje ale wiedza przyda Ci się na przyszłość. A teraz te 30 dni będziesz leciał w statystykach niestety dopóki klienci sami nie zmienią.
Mogłeś zapytać tutaj na forum przed przekierowaniem klienta na dyskusję co nie zmienia faktu że jeśli robi to po złości lub bo tak może to i tak nie uchroniłbyś się od negatywa.
mam za sobą 11 lat pracy w handlu, chciałem się zachować fair względem kupującego i liczyłem, że na dyskusji uzyskamy odpowiedź najszybciej. niestety już wiem że na allegro nie ma co być fair ani do allegro ani do niektórych kupujących. mogłem mu poprostu odmówić zwrotu i na jedno by wyszło.
a teraz dodatkowo przez spadek sprzedaży allegro odrzuciło wniosek o zwrot 300zł prowizji na szafie rack o której mowa wyżej... rewelka
@ITSlawno starczy mail potwierdzający rezygnację od Kupującego lub wiadomość poprzez Allegro wysłana. Przy odwołaniach, w razie odmowy zwrotu prowizji, zawsze działa.
Nie martw się, dużej ilości (by nie napisać większości) sprzedających sprzedaż poleciała na łeb... Alle to już kolos na glinianych nogach... Będą mieli TYLKO swój sklep i wtedy będzie OK albo raczej KO 😉
Allegro stosuje podwójne standardy. Np. dotyczy to "dyskusji".
Allegro odpowiada w nich "botami", pracownicy Allegro odpowiadają "gotowcami". Najczęściej efekt jest wręcz absurdalny - odpowiedzi Allegro nie mają nic wspólnego ze zgłoszonym problemem - żaden pracownik serwisu Allegro nie zapoznał się z problemem transakcyjnym, odpowiedzi są "automatyczne", w efekcie wychodzi "nic".
Co więcej - Allegro akceptuje swoje nieracjonalne i błędne odpowiedzi "botami" i "gotowcami", jednak jeśli sprzedający odpowie automatycznym "gotowcem" - to Allegro nie uznaje takiej odpowiedzi - otrzymałem w tej sprawie stosowną informację od Allegro.
Odnośnie komentarzy - Allegro ich nie usunie. Bo po prostu nie chce tego zrobić.
Ja miałem kiedyś sytuację typu:
- Zakup wieczorem towaru za kilka zł
- Na drugi dzień transakcja anulowana - natychmiast zwróciłem pieniądze, po południu wystawiony negatyw
- Czyli zakup dokonany w celu wystawienia negatywa - Allegro nic z tym nie zrobiło, bo kupujący może ....