Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam pytanie.
Od kiedy liczy się 14 dni na odstąpienie od umowy jeśli przesyłka nie została odebrana i wróciła do sprzedawcy? Czy 14 dni od momentu zakupu, czy od momentu zwrotu do sprzedawcy, czy jeszcze inaczej? Szukałam w allegro i nie znalazłam.
@Client110254863 od momentu odebrania przez kupującego
w tym przypadku kupującego należy wezwać do ponownego opłacenia wysyłki lub odstąpienia od umowy pod groźbą naliczanie opłaty magazynowej przy wyznaczeniu konkretnego terminu na decyzję
Nie chcę żeby odstąpił od umowy bo wtedy mu muszę wg. prawa oddać za przesyłkę, a wolę żeby sam ponownie za nią zapłacił. On chce kupić drugi raz ale ja go dodałam do CL więc nie może, ale cały czas nie odstąpił od umowy.
Musi Ci zapłacić za wysyłkę rozumiem, a za towar już zapłacił i należy nadal do niego. Może to zrobić dopłacić przez zakładkę "Moje zakupy".
Ja to wiem, ale jeśli NIE minie 14 dni (tylko nie wiem od kiedy się liczy) to odstępując od umowy muszę mu także oddać za wysyłkę, a tego nie chcę.
On kupił z dostawa zielony paczkomat i nie odebrał bo twierdził że mu zamiast do InPost wysłałam do zielonego (allegro). Ja mu na to ze nie ma technicznej mozliwości zmiany z InPost na Allegro zielony paczkomat. To wtedy on napisał że się mu nie podstawił InPost więc wybrał zielony ale chciała do InPost 🙂 Udowodniłam że InPost mam od dawna i wysłalam tam gdzie chciał.
Napisał mi w sms: "czekam na zwrot kosztów" ale nigdzie nie napisał żę odstąpuje od umowy anie nie zrobił tego przez allegro, więc towar nadal jest u mnie od 2 sierpnia. Jak minie 14 dni to mu napiszę żeby zapłacił za ponowna wysyłke lub będę naliczała koszty magazynowania towaru.
Napisał mi w sms: "czekam na zwrot kosztów" A to nie jest odstąpienie od umowy zakupu?
No mi się wydaje że nie jest, ale nie jestem pewna.
Znalazłam takie coś w necie :"Oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno zawierać istotne informacje, takie jak: nagłówek „Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość” lub „zawartej poza lokalem przedsiębiorcy”, oświadczenie o odstąpieniu od umowy w zgodzie z przepisem art. 7 ust."
On mi nigdzie nie napisał że rezygnuje z zakupu, ani zwrotu jakich kosztów chce? Czy za produkt czy też za produkt i wysyłkę?
Ja wiem że wysyłka nie jest droga ale mam dość takich osób które mają w d.. sprzedawców i po prostu sobie nie odbieraja paczek
Wszystko zależy od tego jak dalej się potoczą sprawy, a dlaczego chcesz żeby nie oddać środków tylko "walczyć", tyle to warte?
On mnie obrażał w sms i chcę żeby drugi raz się zastanowił zanim u kogoś tak kupi i nie odbierze, bo u mnie juz nie kupi.
Ja mam w moich aukcjach zaznaczone przy InPost "kup do 13.00 wysyłka dzisiaj" a przy Allegro One nie mam zaznaczonych godzin, mam tylko wysyłkę w 24h na każdej aukcji. On kupił po 10.00 i uważał że skoro jest informacja o wysyłce do 13.00 to cytuję "g.wno mnie to obchodzi że to dotyczy InPost" i inne tym podobne teksty. Potem wszedł coś na temat sexu więc już przestałam odpisywać. Ogólnie to twierdzenie że przerzuciłam mu z paczkomatu InPost na paczkomat allegro itp. że niby był InPost ale on nie widział i ogólnie takie haotyczne pisanie. Mam go dość ale chcę mu utrzeć nosa, dla dobra przyszłych sprzedawców
@LEW433 a dlaczego chcesz żeby nie oddać środków tylko "walczyć", tyle to warte?
To nie chodzi o wartość, takie efekty przynoszą Twoje porady 🙂 u mnie to samo jak kupujący grzecznie wytłumaczy to nawet przy droższych produktach wysyłam na swój koszt jak są sytuacje losowe, a jak zaczynają bo mi wszystko wolno, proszę oddać kasę to u mnie 3 takie paczki leżą opłacone, w dwóch interweniował rzecznik konsumenta i nic nie wskórali 😄
Zauważ że nie mówimy o mnie tylko o problemie sprzedajacy -kupujący więc osobiste wycieczki daruj sobie, ja do ciebie się nie odnoszę.
@LEW433 ale daje Ci przykład jak w każdym poście namawiasz do dyskusji, walki i straszenia sprzedawców wsparciem allegro, a zauważ że coraz więcej sprzedawców stawia się nawet allegro bo pamiętaj że nie są stroną transakcji, nawet z protect przestali wypłacać jak sprzedawca odrzuci reklamację bo wszystko co robią wymuszając na sprzedawcy groźbami niekorzystne decyzje jest bezprawne, a jak kupujący zadzwoni, napisze maila przeprosi że sprawa losowa, zapomniał, nie zdążył myślę że wielu sprzedawców idzie na rękę i rozwiązuje takie problemy na korzyść kupującego a w brew Twojej opinii my z tego żyjemy nie mamy na celu tracić klientów 🙂
Po co piszesz takie rzeczy, napisz do Allegro a nie czepiasz się, umiesz czytać?: Najlepiej, jeśli rozpoczniesz Dyskusję ze sprzedającym – kliknij tutaj . Dyskusja to miejsce, w którym możemy włączyć się do rozmowy i pomóc Ci rozwiązać problem
Dokładnie tak, jak ktoś normalnie napisze że coś tam się stało to ok, oddaję kasę i tyle, ale taki z pretensjami i wyzywający bo on jest "kupującym i mu wszystko wolno" zawsze mnie wkurza i jeśli mogę mu utrzeć nosa to to robię.
Jestem Super Sprzedawcą i zdarzyło mi sie kiedyś dostać negatywa od pewnego kupującego. Nie pisałam do niego, tylko odpisałam na negatywa jak było i skończyło się tym że pierwszy do mnie napisał, że usunie jak się dogadamy. Powiedziałam że nie mam zamiaru go prosic o usunięcie a skoro u mnie kupował i zawsze było ok, a tu zapomniał odebrac paczka wróciła i dał negatywa bez kontaktu ze mną to oddaję mu kasą za całość i już u mnie nie kupi. On usunął i tak, ale ja go o to nie prosiłam.
Problemem było to , że tylko ja jeszcze miałam ten produkt na allegro bo producent już go nie produkuje. Oddałam kasę i tyle. Ja naprawde jestem wyrozumiała ale tacy którym sie wydaje że wystawią negatywa i ja od razu będę ich całować po stopach żeby usunęli mam naprawde gdzieś, wolę stracić status SS niż się użerać z takimi osobami.
Nikt nie pisał że masz czy nie masz zwracać środków, ważne żeby nie spiętrzać sobie problemów. Nie chcesz nie zwracaj, chcesz zwróć, pomniejsz ale czy warto mieć takie problemy.
OK nie powinno tak to wyglądać.
Jak wróciła to nadal jest własnością kupującego.
To wiem, ale mi chodzi o to że kupujący nie odebrał i paczka wróciła co mnie. Nadal nie odstąpił od umowy a zwrot do mnie był 2 sierpnia. Ile zatem ma czasu na odstąpienie od umowy, tzn. liczy się data zakupu czy data zwrotu do sprzedawcy?
@Client110254863 jeśli natomiast pytasz jako kupujący to ten termin ustawowo nie biegnie aż nie dostaniesz towaru do rąk wtedy liczy się 14dni od dnia kolejnego od dnia odbioru na odstąpienie, algorytm allegro nalicza ten czas bo jest ułomny po odebraniu zacznie naliczać ponownie już właściwy termin odstąpienia, po odstąpieniu zaczyna ci biec termin na odesłanie 14dni możesz odesłać po skutecznym odstąpieniu i później ale sprzedawca ma prawo naliczyć ci bezumowne korzystanie z towaru i utratę jego wartości potrącając ze zwrotu
Dziękuję, o to mi chodziło.
Jestem sprzedawcą na koncie firmowym (ale teraz piszę z drugiego konta) i mam dość tych kupujących którym sie wydaje że mogą wszystko. Jako kupujący tylko RAZ coś oddałam bo zostało wysłane nie w tym rozmiarze co miało być, jak kupuję to nie po to żeby oddawać.