Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam mały problem. Od niedawna sprzedaje na allegro lokalnie i od razu pojawiły się u mnie trudności. Mianowicie kupujący zapłacił za paczkę a ja ją wysłałem, jednak kupujący nie odebrał jej z paczkomatu. Nastąpił zwrot towaru a ja z kupującym ugadałem się na ponowne wysłanie kurierem za pobraniem. Moje pytania są następujące:
1.Czy w tym przypadku wystarczy jak kupujący zamówi i opłaci "poza allgero" ponowną przesyłkę czy powinienem zrobić zwrot kosztów i wystawić przedmiot ponownie?
2. Jeżeli opłata jest poza allegro to czy potem powinienem gdzieś zaznaczyć, że paczka została wysłana na nowo, ponieważ przy przedmiocie widzę jedynie opcję zwrotu środków i wiadomości do kupującego?
nie wysyłaj za pobraniem , jeden problem z klientem już przerobiłeś po co Ci drugi , opłaci ponowne nadanie to wyślesz .
Jest to moja druga wysłana paczka na allegro i od razu takie komplikacje. Chciałbym to jak najszybciej rozwiązać szczególnie, że zaraz święta.
1. W takim wypadku możesz umówić się na kolejną wysyłkę poza Allegro.
2. Wystarczy, że wyślesz numer przesyłki kupującemu przez Centrum Wiadomości - to będzie Twój dowód. 🙂
Dogadałem się telefonicznie, że kupujący napisze mi w wiadomości na Allegro o odstąpienie od umowy, ja zwrócę mu pieniądze a on kupi przedmiot na nowo. Czy takie rozwiązanie również wchodzi w grę?
Natomiast chwile temu dowiedziałem się, że mogłem wyznaczyć termin na odbiór przesyłki.
Jeżeli kupujący mi nie napisze to zastosuje nowo nabytą wiedze i wyznaczę mu termin.
Pamiętaj, że na Allegro Lokalnie nie ma czegoś takiego jak zwrot prowizji. Zatem jeśli ktoś coś zakupił i teraz zakupi ponownie, to Ty zapłacisz dwa razy prowizję (nieważne, że odstąpił od umowy). Zatem z finansowego punktu widzenia lepiej, żeby dopłacił za ponowną wysyłkę (przelewem na konto, blik itp.). Nie wiem czy na Alle Lokalnie jest opcja dopłaty - niech się ktoś mądrzejszy wypowie. Przelicz sobie prowizję (opłatę za obsługę transakcji), żeby nie stracić.
Ogólnie wole, żeby to nie odbywało się poza allegro. Prowizja nie jest duża, jedynie koszt zwrotu paczki ale to jestem w stanie przełknąć, dlatego dogadałem się z kupującym o tym odstąpieniu od umowy. A jeżeli nie odebrałbym, paczki zwrotnej z paczkomatu, to kto ponosi dalsze koszty paczki, kupujący czy sprzedający? Z tego co się orientuje to w momencie wydania paczki cała odpowiedzialność spada na kupującego.
Będę miał nauczkę na przyszłość.
Wydanie rozumiane jest jako przekazanie Kupującemu, zatem wydanie z paczkomatu lub wydanie przez Kuriera do rąk Kupującego. Do tego momentu piłka po Twojej stronie. Jak nie odbierzesz paczki zwrotnej to trafia do magazynu przesyłek nieodebranych. Bez sensu mnożyć koszty. Czasami lepiej nie isć w zaparte tylko przełknąć sprawę i się dogadać (jeśli i druga strona jest normalna). Dolicz sobie na przyszłość kilka zł. do ceny produktu na wszelki wypadek. Tak - dlatego właśnie na Allegro wiele firm ma ceny trochę wyższe niż na miejscu. Bo zwroty, bo awantury itd.