Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Jakoś nie mogę znaleźć odpowiedzi do mojej sytuacji.
Klient zamówił i zapłacił towar z przesyłką do paczkomatu. Bez smarta. Paczka wysłana, wróciła z powodu nieodebrania w terminie. Klient twierdzi że nie dostał powiadomienia w aplikacji i żąda ponownej wysyłki inną firmą na nasz koszt. Jak radzicie w takiej sytuacji postąpić?
Czy przesyłka prawidłowo awizowana wyczerpuje znamiona wydania konsumentowi? - może ktoś podzielić się konkretnym przepisem na który się można powołać?
Wiem że klient może w każdej chwili odstąpić, ale to akurat mnie nie boli - głównie chodzi mi o to czy muszę mu wysyłać "do skutku", czy jakoś to inaczej ugryźć?
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam!
Nie musisz do skutku, możesz zwrócić kasę. Zapewne wówczas otrzymasz odpowiedni komentarz.
Tak, wiem że pewnie tak się skończy.
Chodzi mi o to - czy wywiązałem się z obowiązków i towar został wydany? Zakładam że klient z własnej winy nie odebrał w terminie a inpost prawidłowo poinformował go o umieszczeniu przesyłki w paczkomacie.
Towar nie został wydany. Wydanie jest wtedy, gdy kupujący go otrzyma.
@Manufaktura_DK Sprzedawca odpowida za przesyłkę do momentu, aż kupujący ją otrzyma. Jeżeli kupujący naprawdę nie otrzymał żadnego powiadomienia, czy kodu do otwarcia paczkomatu, należy mu się ponowna wysyłka na koszt sprzedawcy lub zwrot całej wpłaty.
@Manufaktura_DK klient na pewno dostał powiadomienie (kod obdioru) na pocztę e-mail i w allegro ewentualnie sms lub w aplikacji inpostu. Jeżeli podał błędne dane e-mail lub nr telefonu to jego wina. Masz udokumentowane wysyłkę i powrót z powodu nie odebrania przez klienta. Jak chce to niech dopłaci za inną formę transportu to mu wyślij. Jak nie to niech odstąpi od kupna i kupi ponownie z inną formą transportu. Obawiam się że tak czy siak otrzymasz subiektywną opinie 👎.
@Manufaktura_DK Poproś klienta o dowód ze nie dostał powiadomienia w aplikacji ,jeżeli nie ma takiego dowodu niech składa reklamacje u przewoźnika.
Poproś klienta o wpłatę kwoty 8,99zł dla ponownej wysyłki zamówienia.
Jeśli nie odstąpił od umowy zwróć mu wpłatę w związku z tym że przesyłka wróciła i nie miałeś kontaktu z klientem i obowiązkowo CL.
U mnie pewien milutki przez telefon dziadzia nie zdążył odebrać przesyłki pobraniowej 3 razy 🤣 aż w końcu CL wyeliminowała go z gry.
Wiesz tyle porad że nie wiadomo jaką podjąć decyzję, zapewne kupujący podtrzyma że nie otrzymał powiadomienia. Zaproponuj niech dopłaci za powtórną wysyłkę, zobaczysz na czym stoisz.
zapewne, zapewne, zapewne 🙂
@Manufaktura_DK, rekomenduję Ci złożenie reklamacji u przewoźnika. Trudno wykluczyć sytuację, w której z powodu błędu technicznego, klient nie otrzymał informacji o przesyłce. Po odpowiedzi InPost dowiesz się, czy faktycznie tak było. 🙂