Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam prośbę o pomoc. Wysłałem do kupującego przesyłkę (bez Smarta), której nie odebrał, jednocześnie w żaden sposób nie odstępując od umowy. Paczka wróciła do mnie nieotwierana. Czy mogę obciążyć klienta kosztem przesyłki w obydwie strony, czyli 2 x 14 zł?
@cudny_wojtus jeśli nie odstąpił od umowy, to paczka jest nadal jego własnością, no i za wysyłkę do klienta, to raczej klient zapłacił, więc nie wiem dlaczego miał by płacić drugi raz🤔
klient zapłacił za wysyłkę, zastanawiam się, czy w takiej sytuacji powinienem mu zwrócić tę opłatę, jeżeli teraz potwierdził telefonicznie, że rezygnuje z zakupu.
Innymi słowy, paczka kosztowała 100 zł + 14 wysyłka.
Czy powinienem mu zwrócić: 114 zł minus koszty wysyłki w obie strony = 86 zł do zwrotu?
@cudny_wojtus A jesteś pewien że za przesyłkę zwrotną poniosłeś koszty? Zwroty są często darmowe.
tak, poniosłem udokumentowane koszty wysyłki w wysokości 28 zł
@cudny_wojtus zacznę od pytania podstawowego - czy jesteś przedsiębiorcą czy to była sprzedaż prywatna ? dotyczy to również klienta konsument / przedsiębiorca
Na razie nic nie zwracaj , napisz do klienta wiadomość i czekaj , to do niego należy decyzja co dalej z przesyłką
Jestem przedsiębiorcą, klient to konsument. Teraz dopiero powiedział telefonicznie, że rezygnuje zakupu i prosi o potrącenie kosztów wysyłki. Stąd moje pytanie: mam potrącić 14 czy 28 zł?
@cudny_wojtus za zwrot płaci kupujący, więc zwracasz 100zł + najtańszą wysyłkę w ofercie,no i oczywiście poproś kupującego o pisemne odstąpienie od umowy
@cudny_wojtus skoro jesteś przedsiębiorcą potrzebny będzie Ci namacalny ślad decyzji klienta inaczej nie rozliczysz papierowo zwrotu , jeśli go otrzymasz będziesz miał prawo potrącić tylko koszt powrotu przesyłki
dziękuję za informację, pozdrawiam,
Wojciech