anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieodebrana z paczkomatu opłacona przesyłka , błędny numer telefonu , nie odpowiada na e-mail.

kmdm
#10 Popularyzator#

Przesyłka smart opłacona z góry wysłana paczkomatem  , po kilku dniach wraca nieodebrana przez klienta.

Dzwonię na podany numer - niestety błędny , brak takiego numeru - prawdopodobnie nie przyszedł kod odbioru dlatego .

Wysłałem już kilka  e-maili niestety bez odzewu co w takim wypadku mam dalej czekać na kontakt czy zwrócić pieniądze .

Dodam tylko że już minął miesiąc czasu i jest to zakup na kwotę 200 zł .

 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

LEW433
#21 Demiurg#

@kmdm I jeszcze nie otworzył dyskusji, cierpliwy😁, nie odstąpił od zakupu więc w zasadzie lepiej poczekać.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kmdm Najlepiej oddaj pieniądze. Powrót przesyłki paczkomatem jest bezpłatny, więc nie ponosisz kosztów. Co prawda kupujący nie odstąpił od umowy, ale po pewnym czasie się obudzi i będzie Ci robił problemy. Po zwrocie wpłaty Allegro się do Ciebie nie przyczepi.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@xyz96 i @ko_alka - a podajcie mi przepis adekwatny do sytuacji mówiący o tym, że w sytuacji gdy kupujący nie odstąpił od umowy można ją rozwiąć

 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@RED 
Są sposoby na rozwiązanie umowy gdy Kupujący uchybił swoim obowiązkom.

@xyz96 i @ko_alka - nie wpuszczajcie Autora wątku w bagno. Bez rozwiązania umowy Sprzedawca nie będąc właścicielem sprzedanej rzeczy ma wyzbyć się jeszcze środków uzyskanych za jej sprzedaż ?
A jak Kupujący jednak wezwie Sprzedawcę do wydania zakupionej rzeczy ?

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

@A3dam a czy nieodebranie przesyłki i brak kontaktu nie jest np. uchybieniem obowiązku przez kupującego.

W tej chwili praktycznie jestem zawieszony , przykładowo mam towar i pieniądze ale ani z jednego ani z drugiego "nie mogę korzystać" ponieważ kupujący w każdej chwili może rozwiązać umowę lub "poprosić " o ponowną wysyłkę.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@kmdm 
Nieodebranie przesyłki przed odstąpieniem od umowy jest uchybieniem obowiązku przez Kupującego.
Masz pieniądze (którymi możesz dysponować - bo są Twoje) i posiadasz rzecz należącą do Kupującego (którą masz obowiązek przechowywać z należytą starannością, możesz oddać na przechowanie na koszt Kupującego).
Od Ciebie zależy czy obciążysz Kupującego kosztami przechowania rzeczy, oraz ew. ponownej wysyłki.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@kmdm Cześć! Jeśli w ciągu kilku dni wciąż nie otrzymasz żadnej odpowiedzi, to najlepszym wyjściem z tej sytuacji będzie zwrócenie wpłaty kupującemu.

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

@ko_alka  a może allegro ma jakiś inny kontakt z klientem i może go powiadomić ?

Wyślę jeszcze raz e-maila z informacja że w związku z brakiem kontaktu i nieodebraniem towaru  towaru umowa będzie rozwiązana w ciągu np.  14 dni  i zwrócę wtedy  pieniądze.- bo chyba musze jakieś pismo dołączyć ?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@kmdm Niestety nie mamy innych danych kontaktowych. 
W mailu do klienta możesz zamieścić informację o tym, że wrócił do Ciebie towar i nie masz żadnej odpowiedzi na wiadomości, dlatego zwracasz wpłatę. 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@ko_alka @xyz96 @RED Sprzedajacy nie może odstapić od umowy ( a szkoda).

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów