anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieuczciwy klient a komentarz NEGATYWNY!

mastpmu_pl
#3 Debiutant#

Opiszę swoją historię ku przestrodze innych. Sprzedaję sprzęt m.in do tatuażu. Trafia się klient, dokonuje zakupu pigmentu. Niestety mie ma pojęcia o wykonywaniu tatuaży, i zamiast kupić pigment do tatuowania kupuje czysty pigment do mieszania farb, celem uzyskania pastelowych kolorów, ale nie nadający się na ludzką skórę. Jest sobota, i gość dzwoni mówiąc że wsadzi mnie do więzienia, bo on pigment 240ml kupuje za 70 złotych a ja mu sprzedałam za taką kwotę 30ml, pożniej mówi że jak ja pochodzi z Krakowa, ale aktualnie mieszka pod Pruszkowem i owy Pruszków mnie za....... itd itp. Grzecznie jednak dostaje odpowiedz że może odesłąć towar, a my zwrocimy mu pieniadze.OK, ZGADZA SIĘ. Jedziemy jednak samochodem, a tu po kilku godzinach , dzwoni facet (nieświadomy że w samochodzie jest 5 osób a on mówi na głośniku) że mnie zaje... bo sprzedałam mu przeterminowany tusz, że to podróbka bo jest .... za gęsty i kolor nie osadza się na plecach klienta (wcale jednak nie kupił pigmentu do tatuowania a do mieszania farb) ... i zaczyna się szantaż. Mówi że nie może odesłać towaru bo go używał, i nie dostanie zwrotu pieniędzy, WIĘC SKŁADA PROPOZYCJĘ NIE DO ODRZUCENIA. Mówi słuchaj kur... , masz mi przelać pieniądze na konto, ja nie odsyłam towaru, a jeśli tego nie zrobisz to wystawię ci negatywa i stracisz Smart Allegro. Poza stekiem innych wyzwisk i gróżb, zawodowy złodziej mówi że mnie wykończy. Serio było mi wstyd, facet ubliżał mi przy rodzinie za ... 70 złotych a ja nie mogłam nic zrobić, ale w nadzieji że dobro zwycięża postanowiłąm że nie dam się szantażować. Efekt był taki że Allegro zabrało mi Smarta, sprzedaż spadłą pewnie o 80%, a oszust triumfował, wtedy jednak z pomocą przychodzi wydawałoby się pracownik Allegro, i chce pogodzić 2 strony. I po kolei, pogodzeni z porażką proponujemy złodziejowi że jednak przelejemy mu pieniądze, on się w formularzu Allegro na to zgadza i zobowiązuje usunąć komentarz. Tak więc jak w umowie, przelewamy, mu pieniądze (ten ma więc i towar i gotówkę), allegro ZAMYKA DYSKUSJĘ, MÓWIĄC ŻE KONFLIKT jest rozwiązany, a MY zostajemy oszukani i wykorzystani po raz drugi. KOMENTARZ NEGATYWNY oczywiscie nie został skasowany, średnia ocen nie została podniesiona a my jesteśmy w .... No właśnie...

I nie pytajcie czy byłam na policji, tak byłam. Mam świadków że klient chciał mnie oszukać, kurier DPD był swiadkiem otrzymania pustej koperty, pracownik również, ale prawo jest prawem , policja może go pociągać po komisariatach, ale to ja muszę założyć sprawę ... sprawę o 70zł ;-/ . Oszust ma pełną swiadomość że jest bezkarny, a otrzymując przy tym pełne wsparcie Allegrokolejnym razem może okraść również Ciebie. Dlatego NIGDY , POD ŻADNYM POZOREM nie przelewajcie złodziejom pieniędzy zanim nie usuną komentarzy, w momencie gdy to zrobicie, Allegro zawinie rękawy uznając że odnieśli kolejny sukces doprowadzając do zgody miedzy "klientem" a złym sprzedającym...

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

LEW433
#21 Demiurg#

Przykra sprawa, widać do czego doszedł ten kraj ludzie i Allegro. A może w opisie, katalogu ? było coś nie tak? Policja jednak mogłaby coś z tym zrobić ale co może, co chce, co potrafi. wszystko zeszło na psy.

oznacz moderatorów

ddrgas
#8 Zapaleniec#

allegro to robot bez duszy, wkraczamy w erę sztucznej inteligencji

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@mastpmu_pl Mając takie materiały jak piszesz na niego to warto by mu założyć sprawę o zepsucie wizerunku firmy . Jakby trochę musiał zapłacić to może by go to wyleczyło . 

oznacz moderatorów

mastpmu_pl
#3 Debiutant#

Ma Pan zupełnie rację, ale po wpisaniu google maps adresu owego klienta, doszło do mnie że nie miałby zupełnie z czago zapłacic owej kary ( bo pewnie byłaby to grzywna ). Raczej nie powinnam tego robić i udostepniac tego adresu, ale w przybliżeniu około 100 letni domek wielkości ogródka dzialkowego z prowizoryczną papą na dachu. Tam raczej nie doszłoby do żadnej egzekucji komorniczej nawet w przypadku wygrania sprawy.

oznacz moderatorów

Monika__L
#17 Koryfeusz#

za szybko się poddajesz.

stary dom przypominający szopkę?

moim zdaniem to, że czegoś nie widać, nie znaczy, że tego nie ma....

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

panie miejsce zameldowania a miejsce przebywania to są dwie różne rzeczy dwa za takie groźby karalne to dostanie ze 2 lata co go skutecznie wyleczy

oznacz moderatorów

vonNogay
#17 Koryfeusz#

Ale jakie ma na niego materiały? Nic mu nie zrobi, chyba, że nagrał rozmowy z groźbami.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

5 swiadkow w aucie to nic?

oznacz moderatorów

Monika__L
#17 Koryfeusz#

nie. Ale nie są bezstronni

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

a co jechał z rodzina czy może z 5 kumplami? bezstronni nie ma czegoś takiego w prawie polskim członek rodziny może odmówić zeznań co najwyżej ale odpowiada za składanie fałszywych normalnie 

oznacz moderatorów

Monika__L
#17 Koryfeusz#

źle trafiłeś....

ale nie uchronimy się niestety. I ja sprzedając zawsze mam tego świadomość.

co do kolejnosci - pieniądz czy usunięcie komentarza - tamten nie usunie dopóki pieniędzy nie zobaczy bo pomyśli, że usunie, a kasy nie będzie i to Ty go wycykasz... Ktoś  musi być mądrzejszy i rozpocząc wywiązywane się z umów, druga strona ponosi to ryzyko sama.

oznacz moderatorów

mastpmu_pl
#3 Debiutant#

Masz rację. Myślalam jednak że Allegro wtrącając się w dyskusję zajmie stanowisko, gdyż portal sam szukał rozwiązania konfliktu. Po wpłacie pieniędzy zniknął i klient i pracownik Allegro ;-/

Napisałam to tylko ku przestrodze innym, niech się ludzie zabezpieczają wcześniej PISEMNĄ GWARANCJĄ Allegro, że w razie czego oni zajmą stanowisko i usuną owy komentarz...

oznacz moderatorów

Monika__L
#17 Koryfeusz#

Allegro nie wkracza w sferę komentarzy tak długo jak nie ma tam obraxliwych słów. I ani być nie dostała gwarancji pismenej od nich, ani by nie ruszyli palcem w tej sprawie.

Bo rozumiem, że owych bluzg w kometarzu nie ma, tylko były słowne. Gdyby je napisał, byłoby łatwiej. Ale... tylko pozornie. Bo Allegro może by usunęło komentarz, a klient miałby prawo napisać nowy! A potem jeszcze go pozmieniać.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@mastpmu_pl niestety, większość kupujących ma wywalone na jakiekolwiek ustalenia. My przestaliśmy takie propozycje składać. Jak ktoś do nas pisze, że jak pójdziemy mu na rękę to on negatywa usunie odpisujemy: "Prosimy usunąć jak uważa Pan(i) że nie ma racji lub przesadził. Po usunięciu opinii przekażemy sprawę kierownictwu i zobaczymy jaką decyzję podejmie".

Choć to, przy obecnej możliwości zmieniania opinii przez Kupujących też nie daje 100% pewności. Zwykle ostateczną decyzję podejmujemy po telefonie do takiej osoby i próbie wybadania w rozmowie jej charakteru.

oznacz moderatorów

mastpmu_pl
#3 Debiutant#

Też tak myślałam, pracownik zadzwonił celem dogadania się, ale to 10 sekundach rozmowy usłyszał pijacki głos ... "masz wjazd na chatę" ... i się rozłączył ;-/

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mastpmu_pl jak złożyłeś zawiadomienie na policji nie z tego artykułu to czego ty oczekujesz? załóż mu za groźby karalne to policja z automatu go prze czochra nie tylko po komisariatach, druga rzecz oszustwo art 286 na szkodę firmy, trzecia rzecz pomówienie za negatyw z procesu cywilnego po procesie karnym i wniosek o odszkodowanie a jak przewali karny to w cywilnym wygrasz bo okoliczności sprawy będą w protokołach postępowania sądowego

oznacz moderatorów

mastpmu_pl
#3 Debiutant#

Masz rację, z tej sprawy mozna prawnie sporo wyciągnąć idąc prawnym tokiem problemu, ale tak po ludzku ... sprawa dotyczy ...70 zlotych, chodzenia po komisariatach, i sądach, czy nawet kancelarii adwokackiej. I chociaż dla satysfakcji moralnej byłoby warto, ale z drugiej strony, to pierwszy ale zapewne nie ostatni przypadek... Allegro otacza oszustów parasolem ochronnym, to Ty jesteś winnym, i to klient ma zawsze rację ;-/ Tak wiec jesli chcesz z nimi pracować, to przyjmujesz ich warunki albo zmieniasz pracę ...

oznacz moderatorów

IMPOL_Lipno
#9 Pomysłodawca#

Niestety są takie sytuację , obecnie też teraz dostaliśmy negatywa za to, że klienta nie doczytała terminów realizacji zamówienia twierdzi że miałobyć w 10 dni a z aukcji wynika jasno że 24-25 dni, wysłaliśmy wszelkie screeny , próbowaliśmy to wytłumaczyć . Klienta nie przyjmuje do wiadomości, że niestety przeoczyła informacje podczas składania zamówienia, że o terminie dostawy informujemy 1-2 dni przed wyjazdem kierowcy, a mało tego oskarża o to, że jesteśmy niewiarygodni, oszukujemy ba mało tego napisałem, że szef jutro skontaktuje się z nią żeby wyjaśnić wszystko a w odpowiedzi usłyszałem, że ja straszę klientkę i ona się tego nie boi... 

oznacz moderatorów

seeyougame
#10 Popularyzator#

Po pierwsze to nie jest prawda że w czasie rozmowy nie mogłeś nic zrobić: mogłeś! Powinieneś się rozłączyć i w ogóle z nim nie rozmawiać, no chyba że sam nie masz szacunku do siebie, nie wiem dlaczego w ogóle pozwoliłeś sobie na wysłuchiwanie tego typu rzeczy. Mówi się do widzenia, rozłącza, i dodaje do blokowanych. Tyle. Nigdy nie rozmawiam z takimi osobami. Nie można sobie dać wejść na głowę, bo wówczas inni to wykorzystają, co widać nawet po tym jak zakończyła się Twoja sprawa.

Po drugie, przelałeś pieniądze gościowi, ponieważ cię czymś tam straszył??? Zapłaciłeś mu tak naprawdę za to, że cię poobrażał. Nigdy więcej tak nie rób. Proszę.

Nic nie zastąpi samodzielnego myślenia.

Poza tym...

To mocna historia ku przestrodze o tym, jak łatwo można stać się ofiarą oszustwa i szantażu w sprzedaży internetowej. Masz pełne prawo czuć się skrzywdzona – zarówno przez nieuczciwego klienta, jak i przez sposób, w jaki Allegro podeszło do sprawy.

Kilka rzeczy, które mogą pomóc w przyszłości:

1. Zachowuj pełną dokumentację – nagrywaj rozmowy telefoniczne, archiwizuj wiadomości, a zwroty towarów dokumentuj przy kurierze.

2. Nie daj się szantażowi – jeśli klient zaczyna grozić, zgłoś to od razu na policję, a Allegro również powinno dostać zgłoszenie. I chociaż nie muszą nic robić, to masz potwierdzenie zgłoszenia do nich sprawy.

3. Publiczny opis sprawy tak jak zrobiłaś może być skuteczny. Ja bym jeszcze przesłał link do niej temu Panu - niech zobaczy że tak się nie robi, niech zobaczy że rozpoczęłaś odpowiednia działania. Wielu sprzedawców ma podobne doświadczenia i takie historie pomagają uświadamiać innym, jak działa system.

4. Pismo do Allegro – czasem warto ponowić próbę kontaktu z wyższymi szczeblami obsługi, jeśli ich decyzja jest nieuczciwa.

Czy próbowałaś ponownie zgłosić sprawę do Allegro po zamknięciu dyskusji?

oznacz moderatorów