Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
sprzedałem na allegro maszynę do rozdrabniania gałęzi. Po dostarczeniu sprzętu przez kuriera do kupującego dostałem wiadomość, że ta maszyna jest dla niego za mała. Oczywiście kupujący wiedział jakie są dane techniczne maszyny. Jestem osobą prywatną czy mam obowiązek przyjąć zwrot ?
Masz prawo odrzucić reklamację z tego powodu.
Odrzucić reklamację. Bo nie masz na podstawie czego jej rozpatrywać. Potem allegro namówi go do drugiej. Jak odeśle, to zrobić tak, jak miałeś napisane wcześniej. Jak nie wyśle, to z automatu temat sam się rozwiązuje i heja.
@jarkaw195
co zrobić jak kupujący nie chce odesłać maszyny w celu rozpatrzenia reklamacji ?
Możesz odrzucić reklamację i jako powód wskazać właśnie nieodesłanie reklamowanej rzeczy pomimo żądania z Twojej strony.
@jarkaw195 Jeśli stać go na marnowanie czasu i pieniędzy to jego wola.
Jeśli ostatecznie nie odesłał towaru na reklamację a Ty jesteś w 100% pewien, że towar był zgodny z opisem to życzę mu powodzenia (:
@jarkaw195 Jeżeli nie chce odesłać towaru, odrzucasz reklamację i może iść do sądu. Pamiętaj że masz 14dni na rozpatrzenie i poinformowanie kupującego o decyzji.
Zatem będzie miał okazję przejechać się do Twojego miasta, stracić czas, pieniądze i wyjść na **piiip**ę.
a ile czasu kupujący ma na wysłanie towaru ?
@jarkaw195 tyle byś mógł zmieścić się w ustawowym terminie rozpatrzenia reklamacji. Jak odrzucasz reklamację z powodu braku udostępnienia reklamowanego towaru, to już nic nie musi wysyłać. 😛
już minęło 14 dni od zgłoszenia a towaru nie wysłał
@jarkaw195 Poinformowałeś kupującego, że odrzuciłeś reklamację w ciągu 14 dni od zgłoszenia?
ale dni robocze się liczą czy kalendarzowe ?
@jarkaw195 Kalendarzowe.
Należy jednak pamiętać, że okres 14 dni na rozpatrzenie reklamacji zaczyna swój bieg o północy dnia następującego po dniu w którym otrzymałeś zgłoszenie - tzn. jeśli otrzymasz zgłoszenie np. w poniedziałek 04.04.2022 to 14 dni jest liczone od wtorku 05.04.2022.
@jarkaw195 Chodzi tutaj o 14 kolejnych dni, czyli o dni kalendarzowe, a nie dni robocze.
Ale założył Ci oficjalną dyskusję przez allegro, czy o tak sobie gadacie przez komunikator lub przez telefon?
Tak czy inaczej jeśli 14 dni kalendarzowych minęło, odrzucasz reklamację z powodu niedostarczenia przedmiotu. Ma niby prawo do drugiej, ale już widzę, że też zdryfi. Wówczas temat sam się rozwiązuje, a jeśli dyskusję Ci założył i uporczywie nie chce jej zakończyć, to allegro z automatu po 30 dniach samo ją zamknie jako rozwiązaną.
W każdym razie nie bój się tego żenującego zastraszania, to klasyka z tego co od ludzi słyszę. Taka rozprawa niemało kosztuje, a poza tym musiałaby się odbyć w Twoim mieście, czyli we właściwym dla strony pozwanej czyli Ciebie. Zatem wątpię, że dla maszynki za kilka stówek będzie mu się kalkulowało inwestować kilka tys. na koszty i dojazd, dla gwarantowanej przegranej.
Jest dyskusja z udziałem allegro
To tym lepiej dla Ciebie. W razie czego masz najlepszy dowód, że chciałeś dobrze, a interesant nie skorzystał z Twojej lukratywnej propozycji.
Dyskusja ma pomagać, nie jest rozstrzygająca ale także jest jakimś dowodem na dobre chęci, obydwu stron, najlepiej dojść do poszumienia. Oczywiście jeżeli opis był jasny w ofercie, jako osoba prywatna nie musisz przyjmować zwrotów.
@jarkaw195 Kupujący nie ma racji, jeśli dane rozdrabniarki pokrywają się z opisem na aukcji.
Rozdrabniarkę możesz przyjąć wyłącznie w ramach reklamacji. Kupujący musi ją wtedy odesłać na własny koszt i załączyć pismo reklamacyjne. Jeśli odmówi wysłania sprzętu, odrzuć reklamację z braku możliwości jej rozpatrzenia na odległość.
Jako osoba prywatna nie masz obowiązku przyjęcia zwrotu - to wina kupującego, jeśli nie doczytał opisu aukcji. Niech więc odsprzeda na własną rękę.
Sprawa sądowa, którą chce założyć jest kosztowna, to raz, dwa skazana na niepowodzenie, bo sąd w pierwszej kolejności zapyta, czy reklamował sprzęt.
Pomimo dyskusji i nakłaniania pracowników Allegro do rozwiązania sporu, zacytuj, że o sposobie reklamacji i zakupu na odległość stanowi ustawa konsumencka, która reguluje wszelkie kwestie.
zacytuj, że o sposobie reklamacji i zakupu na odległość stanowi ustawa konsumencka, która reguluje wszelkie kwestie.
Po pierwsze, co ma ustawa konsumencka do niekonsumenckiej sprzedaży? Po drugie, kwestię reklamacji reguluje kodeks cywilny, nie UoPK.