anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieuznana reklamacja Inpost

glamhomeonline
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry. Klientka odebrała uszkodzoną przesyłkę z paczkomatu i zareklamowała ją u mnie. Kiedyś miałem podobną sytuację. Poprosiłem Allegro o pomoc. Allegro odpisało mi że to ja jestem odpowiedzialny za paczkę i wszelkie formalności przy reklamacji powinien załatwić osobiście i oczywiście mi pomogą. Więc oddałem pieniążki klientce i złożyłem stosowną reklamację. Inpost odpisał że to odbiorca czyli klientka powinna złożyć reklamację. Moje pytanie brzmi jak Wy jako sprzedający w takich przypadkach postępujecie?  Poniżej mniej więcej przetoczę sens odpowiedzi inpost

Uszkodzoną przesyłkę należy niezwłocznie umieścić z powrotem w skrzynce. Przesyłka otwierana jest wtedy komisyjnie.

Jeżeli skrytka zostanie zamknięta bez przesyłki  trzeba niezwłocznie wypełnić elektronicznie protokół szkody, który podany jest na stronie.

Jeżeli przesyłka nie ma widocznych przy odbiorze ubytków odbiorca może zgłosić w przeciągu 7 dni od odebrania. Protokół również na stronie. 

Pismo oczywiście w oryginale mogę załączyć. Z pisma jasno wynika że do złożenia reklamacji niezbędny jest odbiorca. 

Dziękuję za wszelkie odpowiedzi. 

 

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

xyz96
#21 Demiurg#

@glamhomeonline Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego za przesyłkę do momentu, w którym on ją otrzyma. Jest odpowiedzialny także za uszkodzenia powstałe w transporcie. Kupujący składa więc wszelkie reklamacje u sprzedającego. Kupujący nie ma obowiązku sporządzać żadnych protokołów szkody i reklamować uszkodzeń w InPost. Może to zrobić, ale nie musi. Reklamację w InPost składa sprzedawca. Klient nie musi czekać na rozpatrzenie reklamacji złożonej przez sprzedawcę w InPost. Sprzedawca musi rozpatrzyć reklamację kupującego w ciągu 14 dni, jeśli tego nie zrobi, reklamacja z mocy prawa zostanie uznana. W takiej sytuacji należy się klientowi zwrot wszystkich kosztów lub wymian towaru na nieuszkodzony. InPost odpowiada tak, jakby nie znał praw konsumenta.

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Przesyłka zostały źle zabezpieczona przez nadawcę, dlatego uległa uszkodzeniu, niech sprzedawca płaci. 

A tak na serio to miałem podobną sytuację, poprosiłem klienta o kilka fotek i złożyłem reklamację, pieniądze wypłaciło w 100% wartości sprzedaży, TU powiązane z InPost.

oznacz moderatorów

glamhomeonline
#9 Pomysłodawca#

 

Klientka odebrała z paczkomatu paczkę 13-07-21 o godz. 20

14-07-21 Reklamowała

14-07-21 złożyłem reklamacje do InPost

15-07-21 Otrzymałem potwierdzenie

Paczka tak jak zawsze miała oznaczenie uwaga szkło. 

Klientka dostarczyła zdjęcia. Zdjęcia przekazałem do InPost

Nie sądzę żeby Allegro największy sklep internetowy w Polsce współpracował z kluczową firmą, która nie zna praw konsumenta. 

Myślę że w takiej sytuacji rzeczywiście to na odbiorcy ciąży składanie reklamacji do firmy kurierskiej. 

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@glamhomeonline 

Myślę że w takiej sytuacji rzeczywiście to na odbiorcy ciąży składanie reklamacji do firmy kurierskiej.

Źle myślisz, zgodnie z prawem kupujący składa reklamację sprzedawcy.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/

oznacz moderatorów

glamhomeonline
#9 Pomysłodawca#

 

Rozumiem. Czyli InPost jakby rzeczywiście nie znał praw konsumenta. Poproszę Allegro o rozmowę telefoniczną w tej sprawie, bo w sumie w kropce jestem jako sprzedawca. Schemat może być powielany z każdym razem.

oznacz moderatorów

glamhomeonline
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

I wsunie dobrze jakby się jakiś moderator odezwał co w takiej sytuacji należy zrobić. Tak dla informacji innych sprzedających  

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

annas14firma_0-1627404016693.png

Możesz  nie znaczy że musisz.

oznacz moderatorów

glamhomeonline
#9 Pomysłodawca#

Nie zrobiłem protokołu szkody online. Wypełniłem formularz reklamacyjny więc to może być przyczyną nieuznania reklamacji?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@glamhomeonline Powinieneś rozpatrzyć reklamację kupującego w ciągu 14 dni. Możesz ją uznać - wtedy dosyłasz sprawny produkt na swój koszt lub oddajesz kupującemu wszystkie koszty po zwrocie wadliwego towaru. Możesz też reklamację odrzucić, ale wtedy kupujący może złożyć wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. Jeśli ją otrzyma, Allegro może (nie musi) żądać od Ciebie zwrotu kosztów. Może też (nie musi) nałożyć ograniczenia na konto, jeśli nie zapłacisz.

Twoja reklamacja w InPost to odrębna sprawa. Przewoźnik może, ale także nie musi jej uznać.

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@xyz96 nie przeginaj, przeczytaj chociaż tytuł postu.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@glamhomeonline na stronie InPost reklamację może złożyć nadawca, adresat lub płatnik. Przy zakupie konsumenckim sprzedający odpowiada za przesyłkę do momentu dostarczenia jej kupującemu, więc w przypadku uszkodzenia to sprzedający powinien ją reklamować u przewoźnika, ale może też upoważnić do tego kupującego. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

glamhomeonline
#9 Pomysłodawca#

I tak też uczyniłem. Do reklamacji niezbędny był protokół szkody, który ma obowiązek wypełnić odbierający. Jeżeli zauważy ubytek to wkłada do paczkomatu i wypełnia protokół szkody. Jeżeli nie zdąży włożyć to niezwłocznie także składa protokół szkody. Jeżeli paczka jest cała i po rozpakowaniu okaże się że jest ubytek to także do 7 dni składa protokół szkody. Jeżeli tego nie zrobi reklamacja nie obowiązuje ponieważ nie spełnił warunków. Może odesłać uszkodzony towar ja muszę wycenić i wypłacić o pomniejszoną wartość. Tyle w temacie Inpost. Wiem to z tel do Allegro. Pozdrawiam i dziękuję za wypowiedzi. 

oznacz moderatorów

glamhomeonline
#9 Pomysłodawca#

  

Racja. Sprzedający reklamuje i ja to zrobiłem z mizernym skutkiem zresztą. A dlaczego ? Ponieważ odbiorca nie wypełnił protokołu szkody. Obierający jeżeli chce reklamować u sprzedającego zakupioną rzecz musi złożyć protokół szkody. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@glamhomeonline Znowu się mylisz. Kupujący NIE MA OBOWIĄZKU sporządzać protokołu szkody, ale rozumiem, że możesz tego nie wiedzieć, ponieważ w swoich ofertach masz kilka zapisów niezgodnych z prawem. Na przykład wymagasz paragonu przy reklamacji i zwrocie, albo odesłania towaru bez śladów użytkowania. To klauzule niedozwolone z rejestru UOKiK, podobnie jak niedozwolone jest wymaganie protokołu szkody.

Tu masz stanowisko Allegro w tej sprawie;

@atexim Karol-Ewelina na pewno już rozwiązali problem, ale muszę Cię poinformować, że nie masz racji. Sprzedający (jeśli jest przedsiębiorcą) jest odpowiedzialny za całość usługi - za przedmiot oraz transport. Kupujący ma więc prawo reklamować produkt z tytułu rękojmi, a sporządzenie protokołu szkody przy kurierze nie jest wymagane - w dalszym ciągu Kupującemu przysługują uprawnienia konsumenckie z tytułu rękojmi, brak protokołu może jedynie utrudnić reklamacje.

   Monika
   Moderator
oznacz moderatorów

glamhomeonline
#9 Pomysłodawca#

Rzeczywiście masz racje co do paragonu i śladów użytkowania. Ale zaczynasz mieszać wątki. To nie jest tytułem tej sprawy. Chodzi mi o konkretny przypadek na który mam oficjalne pismo i kontakt z Allegro.  

Ok. Złożyłem reklamację i odrzucono mi ją na podstawie tego, że odbierający nie wypełnił protokołu szkody. Expert Allegro w rozmowie tel. także mi potwierdził że w inPost odbierający ma obowiązek wypełnić protokół szkody. Moderator nic do sprawy nie wniósł jedyne co robił to crtl c i crtl v więc uważam że wypełnienie protokołu szkody leży po stronie odbierającego i to zresztą jest logiczne ponieważ to on jest jedynym świadkiem jak wygląda przesyłka w danym momencie. A reklamację składa oczywiście sprzedawca. Sprzedawca jest także odpowiedzialny za przesyłkę i tu się zgodzę. I uważam rzeczywiście że jeżeli odbierający nie dopełni swoich obowiązków jest to podstawą do obniżenia wypłaty pieniędzy z tytułu uszkodzenia towaru.  

oznacz moderatorów

glamhomeonline
#9 Pomysłodawca#

#21 Demiurg#

Odbiegając od tematu dziękuję Ci za wytknięcie błędów. Niestety robiłem  kopiuj wklej. Wiem, to żadne wytłumaczenie jak i to że moja wiedza w tej dziedzinie jest mniejsza z pewnością od Twojej. Poprawiłem paragony co do śladów użytkowanie nie mogę się dokopać. Znajdę to także poprawię, Pozdrawiam. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Rejestr klauzul niedozwolonych UOKiK, Sygnatura akt: XVII AmC 3532/12
Data wyroku: 2013-02-20

Gdy ma miejsce uszkodzenie proszę spisać protokół szkody i natychmiast nas powiadomić w innym przypadku za uszkodzenia mechaniczne nie odpowiadamy

 

oznacz moderatorów