anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nowa działalność - faktury rozliczenia

David_Cetnar
#8 Zapaleniec#

Witam,

Mam kilka banalnych pytań z punktu widzenia przedsiębiorcy, natomiast jestem w tym kompletnie zielony.

Gdy zaczynam rejestrowaną działalność gospodarczą i chce np zacząć sprzedawać na allegro jak wygląda sytuacja z wystawianiem faktur/paragonów oraz rozliczeniami z urzędem skarbowym.

Przykład 1:

Kupuje jakąś dużą ilość towaru w hurtowni, do siebie do domu biorę to na fakturę, później wystawiam na allegro i sprzedaje. Powiedzmy kupiłem przedmiot za 100 zł sprzedałem za 160 zł minus wszelkie prowizje allegro + transport, to co zostaje powiedzmy 30 zł jest moim przychodem z którego co miesiąc się rozliczam? Więc mam obowiązek do każdego zakupu wystawić fakturę lub paragon ? co w przypadku osoby fizycznej zawsze paragon ? 

Przykład 2:

"Model na Janusza" dropshippera - wystawiam produkt z Ibaja chińczyka itp. klient kupuje go u mnie na aukcji paczka idzie bezpośrednio od dostawcy, ja zgarniam tylko różnice w cenie - prowizje, jak to wykazywać rozliczać ?

Od jakiej kwoty przychodu potrzebuje kasy fiskalnej ? Czy jest taka kwota? czy kasa fiskalna jest po prostu obowiązkiem od najmniejszych kwot?

Zakładając że mój przychód miesięczny wyniósł powiedzmy 5 tysięcy, jak wygląda kwestia rozliczenia? Brany pod uwagę jest przychód czy też wygenerowany obrót ?  Co w przypadku gdy jestem Januszem A_L_I_ ikspresów i przerzucam towar na minimalnych marżach, generując duży obrót przy małym zysku?

Z góry dzięki jeśli komuś zechcę się pomóc, bo jak widać wyżej - jestem kompletnym debilem w temacie.

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

To nie są banalne pytania. "Pogawędka' u doradcy lub w biurze rachunkowym zajęłaby min. godzinę, więc nie oczekuj tu na wykład.

Dropshipingu z Chin nie da się legalnie opodatkować!

oznacz moderatorów

David_Cetnar
#8 Zapaleniec#