Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Drodzy Sprzedający i Administracjo,
jak dużo tematów odnośnie ocen kupujących musi być założonych by zaszły jakieś zmiany w tym temacie? Jako sprzedawcy, dwoimy się i troimy by zadowalać klientów, ustawiamy dostawy za najniższe kwoty, sami płacąc za ich pakowania, koszty i czas wożenia paczek do kurierów etc.
Kilka złoty za przesyłkę to dużo w mniemaniu kupujących skoro mogą wystawiać subiektywne oceny od 1 do 5? Np. dwie gwiazdki za przesyłkę 5,90 zł? Do czego to dąży? Paczki są z reguły na następny dzień, są pakiety Smart za 0 zł, darmowe zwroty i dalej można zgłaszać niezadowolenie?
A Allegro dalej będzie stało po stronie Kupujących, biernie się przyglądając, tłumacząc, że nie ma podstaw do interwencji w takich błahych sprawach. Dla nas to nie są tylko "błahostki", bowiem stosując się do zasad uzyskania SuperSprzedawcy, gdzie próg jest i tak bardzo wysoki, można znowu odwlec na miesiąc zgłoszenie się, ponieważ jakiemuś Kupującemu nie pasuje przesyłka za 5 zł...
Moim zdaniem, mam nadzieję też jak i wielu sprzedającym, odpowiadałby pomysł stworzenia automatycznych ocen na 5, kiedy ustawia się najniższe, zryczałtowane kwoty przesyłek.
Skoro kupującym to wszystko jedno czy 1 gwiazda czy 5 w takich obszarach, to czemu tego nie zaaktualizować i wyjść na przeciw sprzedawcom?
Liczę na rzetelną dyskusję.
z poważaniem,
jednogwiazdkowy sprzedawca
Dziękuję za wszystkie głosy w tym temacie. Wasze opinie są dla nas cenne, dlatego argumenty przemawiające za usunięciem oceny za koszt wysyłki przekazałam już do odpowiedniego zespołu. Nie jest wykluczone, że system ocen przejdzie zmiany, ale mogę zapewnić, że jeśli tak się stanie, na pewno będziemy informować o tym wcześniej.
@_HolaOla_ no i stuknęlo nam od tej daty 5 miesiecy, Miła pani moderator - co sie urodziło? Czy wogóle się coś urodziło? W tym temacie oczywiście.
Witam! No i znów ten temat o ocenie kosztów dostawy. Tym bardziej o ocenie tych narzucanych kosztów Allegro dostawy. Czy ktoś tam w końcu zrozumie, że ocenianie za coś, czego człowiek nie jest w stanie zmienić - to jest absurdalnie?!
Otrzymałam ocenę od kupującego: 5 gwiazdek za zgodność z opisem, 5 gwiazdek za obsługę i 1 gwiazdkę za koszt dostawy (8 zł dostawa Allegro Punkty odbioru). Chyba nie trzeba pisać, że pisanie i prośby do kupującego nie dają kompletnie nic.
Napisałam do Allegro, na co rzeczywiście otrzymałam odpowiedź, że "Nie mogę zweryfikować, co dokładnie wpłynęło ilość gwiazdek w poszczególnych elementach oceny. Nawet, jeżeli negatywna ocena wynika z niedokładnego zapoznania się Kupującego z ceną dostawy, nie sprawia to, że jest ona niewłaściwa."
No halo!!!! Przecież to są rzeczywiste rzeczy! Jak wszędzie mam 5 gwiazdek i tylko w kosztach dostawy 1 - to przecież jasne, o co kupującemu chodziło! Druga część odpowiedzi wygląda wcale nie uczciwie! Czyli ja ponoszę odpowiedzialność za narzucaną mnie cenę i za dokładność zapoznania się z cennikiem dostawy klienta podczas złożenia zamówienia????
Słuchajcie, no bądźmy mądrymi ludźmi i nie będziemy mówić na czarne białe! Nie zarabiam ani grosza na tej dostawie. I co gorzej - w najbliższej przyszłości będę nawet w minusie, bo będę płacić prowizję od całej kwoty zakupu (towar+dostawa). Czyli będę miała unikatową możliwość za 80 groszy kupić sobie negatywną lub najniższą ocenę za koszt dostawy!
Od razu po odpowiedzi pracownika Allegro, otrzymałam standardową prośbę ocenić jakość obsługi. Jestem ciekawa, czy pracowników Allegro też punktują tak jak nas? I czy przy punktacji poniżej 4,95 tracą oni bony lub może blokują im kartę multisport? Tak jak my tracimy status Super Sprzedawcy i swoje pozycje w trafności! Rozumiem, że tę gwiazdki nie jest decyzją osoby, która do mnie odpisywała. To proszę o odpowiedź czy sprawiedliwie byłoby gdybym wystawiła jej po 1 gwiazdce za obsługę, bo nie wiadomo, o co mi chodziło podczas oceny obsługi??????????????
Nie chciałam tu pisać, ale postanowiłam, że jak będę i nadał milczeć - to nigdy nic się nie zmieni.
Proszę o wsparcie innych sprzedawców. Może kiedyś nas usłyszą......
Wołanie o likwidację ocen za koszt wysyłki to na Allegro wołanie na puszczy.... jak widać! - Dyskusja na ten temat zaczęła się 3 miesiące temu a ocena za koszt wysyłki na Allegro jak była tak była i jest. To już sprawiedliwsza była ocena za czas wysyłki niż ocena za koszt wysyłki. A czemu to Allegro nie wrzuci z automatu do formularza wystawiania "gotowca" z cenami wysyłki operatorów??? i zlikwiduje w końcu oceny za koszt wysyłki? Co tu zresztą oceniać? - kupujący widzi wszystkie ceny wysyłki z góry zanim coś kupi! - nie spotyka go potem jakaś niemiła niespodzianka droższa o kilka czy kilkanaście złotych niż zamawiana wysyłka po zakupie bo po prostu nie ma takiej opcji. A kupujący jak dawali tak dają 3 gwiazdki ( i to jak są w humorze) za paczkomat w cenie 8,99 zł i to już prawdziwa epidemia. Przy nachalnej reklamie wysyłki Allegro Smart przeciętny kupujący na Allegro jest absolutnie przekonany że to wysyłka dla wszystkich za darmo, każdy sprzedający ją oferuje ( bez względu czy jest znaczek Smart przy ofercie czy nie ) a nawet jak by oferował czy też nie to zakup poniżej 40zł się nie kwalifikuje. - i kółko się zamyka i pozostaje "wkufajacą" fikcja ocen za koszt wysyłki ...NIHIL NOVI...
Witam, Ja kilka dnie temu dostałem 3 gwiazdki za wysyłkę . Klient wybrał opcje kurier za 9,99 , przy możliwości wyboru darmowej przesyłki Smart ( Inpost, lub odbiór w punkcie ) Oczywiście nie muszę mówić że za 10 zł to mogę kurierowi pomachać przez okno i do każdej takiej przesyłki dopłacamy. Nie ma sensu dyskusja z klientem, gdyż w jego interesie jest aby kupić coś najtaniej a najlepiej za darmo , więc subiektywnie rzecz biorąc dla niego każda opłata za przesyłkę jest za droga więc może sobie ocenić jak uważa. Smutne bo pozycja w rankingu leci w dół a dwóch takich klientów i po Super Sprzedawcy 😞
pewna allegrowiczka oceniła koszt wysyłki 3,50 na jedną gwiazdke 🙂
Wciąż za drogo
Jedyna opcja aby koszt wysyłki był zawsze 5 gwiazdek to wysyłka pobraniowa za darmo 😄 😄 😄
Przesyłki pobraniowe są nagminnie nie odbierane. Taka „koronowana” zabawa
Powiem szczerze, że koszty przesyłki nigdy dotąd nie były takie tanie, a stało się tak, przy współpracy poczty, InPostu i firm kurierskich z Allegro i sprzedawcami.
Kiedyś nadając przesyłkę prywatnie u kuriera bez zawartej z nimi umowy trzeba było słono zapłacić, a teraz? Mogę podejść do punktu i płacę kilkanaście złotych z ubezpieczeniem.
InPost 8,99 zł - to bardzo dobra cena.
3,50 zł za list pocztowy - to jest, jak za darmo.
Nadając prywatnie na poczcie płacę więcej, ale ludziom o ograniczonych horyzontach nie dogodzisz, choćbyś nie wiem jak się starał(a).
Popieram sprzedających w tym temacie.Koszt wysyłki pocztowej nie powinien wpływać na ocenę sprzedawcy.
Nie powinno być czegoś takiego jak ocena kosztów wysyłki!!!
Jest strzał w plecy sprzedawców ze strony allegro!!!
Koszty sa jawne i każdy kupujący je widzi przed zakupem.
Jeśli uważa że jest to za wysoka kwota to nie musi kupować u nas - konkurencja jest ogromna i może kupić u kogo innego.
Tymczasem klient kupuje bez zająknięcia. Zadowolony !samo ach i ochy! opinia jak malowana!
Dostaję 5 gwiazdek za wszystko poza kosztami wysyłki!!! i całą reputację i cięzką pracę szlag trafia!!!
Dodam że sprzedaję produkty które ze względu na gabaryt nie nadają się pod smarta i nie można przetłumaczyć niektórym klientom że 2 metrowa tuba nie wejdzie do paczkomatu!
Pisałem do allegro już nie raz - niestety są głuche ślepe i niemowy (jak 3 małpki)
@Multi-Drukarnia myślałem już o tym temacie wiele godzin.
Problem jest tylko taki, że są przedmioty na allegro np. posiadam je w swojej ofercie konkretnie część samochodowa używana praktycznie niedostępna na rynku wtórnym więc ktoś kto poszukuje takiej części jest wręcz zmuszony do zakupu u mnie bo nikt inny na allegro jej nie oferuje. Tak samo jest z antykami, numizmatami itp. Więc nie może wybrać innego tylko musi się zgodzić na koszty przesyłki od danego sprzedającego.
Temat jest dlatego trudny do ogarnięcia bo z jednej strony można by było zrobić automatyczne 5/5 w przypadku wybrania innej niż najtańsza forma dostawy na aukcji ale zdarzy się ktoś dla kogo np. 8,99 jest oceniane na 1/5.
Jedyną opcją, która chroniłaby sprzedającego przed takim kupującym jest np.
Sprzedający oferuje inpost 8,99, dpd 12,99, dpd pobranie 16,99 oraz przesyłka kurierska 20zł i 25 pobranie. W przypadku wybrania 3 pierwszych tj. przesyłek partnerskich z umowy Allegro automatycznie 5/5. Bo przecież nikt nie ma ochoty dopłacać do przesyłek przy takich prowizjach.
@Aditum "
Jedyną opcją, która chroniłaby sprzedającego przed takim kupującym jest np.
Sprzedający oferuje inpost 8,99, dpd 12,99, dpd pobranie 16,99 oraz przesyłka kurierska 20zł i 25 pobranie. W przypadku wybrania 3 pierwszych tj. przesyłek partnerskich z umowy Allegro automatycznie 5/5. Bo przecież nikt nie ma ochoty dopłacać do przesyłek przy takich prowizjach. "
Popieram. Już wcześniej proponowałem coś takiego.
Dodatkowo, jeżeli jest dostępny paczkomat za 8,99 a klient wybrał droższą wysyłkę, to jego problem a nie sprzedawcy. Pięć gwiazdek z automatu.
Natomiast jeżeli ktoś sprzedaje drobne przedmioty, ale udostępnia jedynie drogiego kuriera, to polecieć mu po gwiazdkach, niech się w czerep puknie.
Generalnie, korekty w systemie oceniania kosztów wysyłek są wręcz niezbędne, ale ocena kosztów wysyłek jako taka powinna zostać.
Teraz napisz jak bez udziału alledrogo uzyskać cenę 8’99pln za Paczkę wysłaną paczkomatem bez dopłacania np. pow 2kg. Dzięki
Jak sprzedajesz bez udziału allegro, to przecież nikt cię na allegro nie oceni więc w czym problem?
8’99 jest za gabaryt A czy coś się zmieniło? W wypadku gabaryty b i c inpost żądał dopłat, w moim przypadku b +3zł. Czy coś się zmieniło? Dzięki
@MacArt_2007 Nic się nie zmieniło, inpost dolicza dodatkową opłatę jeżeli podasz zły gabaryt. Dasz gabaryt A, a paczka będzie C, wtedy tak. Opłata jest stała, 8,99zł.
Jak przekroczysz, to jest opłata weryfikacyjna, ale to już chyba 15 netto
@DarkStoorM
w chwili nadania podaje dane paczki i już nie mam do zapłaty 8’99 tylko 11’99 bo zmiana na B a umowa Allegro na A .
Tak mi odpisali na mail. +/- rok temu. Pytam czy coś się zmieniło i 8’99 dotyczy wszystkich gabarytów.
nawiasem słyszałem o zmianie systemowej z b na a i tez dopłata 3zl ale to mnie nie dotyczy.
@MacArt_2007 A zintegrowałeś manager inpostu z kontem allegro i importujesz do niego zamówienia? Bo coś mi się wydaje, że jednak nie.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄