- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witajcie. Kupujący zgłosił zwrot towaru i odesłał go. Po odbiorze paczki okazało się, że towar był użytkowany prawdopodobnie źle i zmienił barwę. Odesłano go tez bez oryginalnego opakowania. W opisie aukcji są szczegółowe informacje na temat materiałów z których jest zrobiony produkt. Kupujący powołał się na niezgodność z opisem, choć w opisie wszystko jest. Czy mogę odmówić zwrotu w takim wypadku czy mam obowiązek zwrócić mu środki?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ollove Przyjęcia zwrotu nie możesz odmówić, jeżeli był to zakup konsumencki musisz przyjąć, ale masz prawo pomniejszyć zwrot o tyle o ile zmniejszyła się wartość towaru, przedmiotu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To niedobrze bo w odpowiedzi na Allegro jest taka możliwość tylko, ze odmowa zwrotu 😟. Nie widziałam opcji, że tylko część.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie, jeżeli jest zakup konsumencki i zwrot a nie reklamacja, nie możesz odmówić.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433
zwrot a nie reklamacja
Kiedy zaczniesz odróżniać odesłanie od reklamacji ?
W tym przypadku Kupujący wypełniając formularz zwrotu (zamiaru odesłania) złożył reklamację (podając jako powód: niezgodność towaru z ofertą), a następnie odesłał przedmiot (czyli zrobił zwrot rzeczy do sprzedawcy). Jest więc tu zarówno reklamacja (wskazanie ew. niezgodności towaru z opisem) jak i zwrot (odesłanie).
@ollove
Jest informacja towar niezgodny z opisem, co nie jest prawda bo w opisie jest wszystko.
Przeczytaj dokładnie jaką niezgodność z opisem wskazuje kupujący i ustosunkuj się do stawianych przez Niego tez. Jeżeli potrafisz wykazać, że zarzuty są chybione - to reklamację masz prawo odrzucić (masz na to 14 dni od wypełnienia formularza zwrotu przez kupującego).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeżeli kupujący nie złożył odstąpienia od umowy zawartej na odległość, a pewnie tak i zamiast tego w formularzu zwrotu zaznaczył opcję "niezgodność z towaru z umową" to możesz to potraktować jako reklamację i po rozpatrzeniu w terminie 14 dnia (jeżeli jesteś tego pewien i możesz to udowodnić) możesz taką reklamację odrzucić. Wówczas kupujący pokrywa koszty odesłania towaru.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ollove Jeżeli reklamacja to możesz odrzucić, jeżeli zwrot konsumencki to nie możesz odmówić przyjęcia.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jest zwrot, ale towar jest uszkodzony. Zwrot przyszedł, ale sposób rozpatrzenia to chyba inna kwestia?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jest informacja towar niezgodny z opisem, co nie jest prawda bo w opisie jest wszystko.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dopytaj kupującego czy zwrot czy reklamacja, żeby nie było, albo odpisz że odrzucasz reklamację z tytułu niezgodności z opisem i co masz zrobić z towarem? Pamiętaj że kupujący może otworzyć dyskusję, ma POK.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Klient w ogóle się ze mną nie skontaktował tylko zgłosił zwrot przez formularz. Wiec chyba to nie jest reklamacja.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ollove Jak napisałem zwrotu nie możesz nie przyjąć, możesz pomniejszyć zwrot kasy, reklamację musisz rozpatrzyć i masz na to 14dni, później zostaje uznana, możesz ją uznać albo odrzucić.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A mam możliwość zweryfikować czy to reklamacja skoro tylko mam to w zwrotach? Dziekuje za pomoc
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ollove no muszą z dużej : TO JEST REKLAMACJA skoro powołał się na niezgodność z opisem.
BRÓSLI
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Przede wszystkim proszę wziąć pod uwagę, że samo sformułowanie "Zwrot towaru" nie niesie za sobą żadnych skutków prawnych. Jest to tylko i wyłącznie informacja dla sprzedającego, że towar będzie zwracany w związku z wcześniej zgłaszanym odstąpieniem od umowy czy też reklamacją.
Zacytuje tutaj może @A3dam i to co ma w stopce przy swoich wypowiedziach
*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
Przez błędny formularz Allegro kupujący jak i duża cześć sprzedawców zaczęła utożsamiać zwrot towaru z odstąpieniem konsumenckim co jest błędne.
Jak w formularzu zwrotu Allegro ktoś zaznaczył opcję "niezgodny z opisem" to spokojnie można to przyjąć za reklamację. Sami tak robimy i w dyskusjach konsultanci Allegro za każdym razem przyznają nam rację i proszą o prokonsumenckie podejście do sprawy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ollove możesz pomniejszyć kwotę zwrotu o stopień zużycia produktu. Warto znać przepisy prawa konsumenckiego jeśli prowadzisz sprzedaż. Kupujący ma prawo do zwrotu, ale produkt może przed odesłaniem sprawdzić tak, jak to można zrobić w sklepie stacjonarnym. Nie można ponosić sukienki i zrobić zwrotu konsumenckiego. Jeżeli tak się stało, to sprzedawca ma prawo pomniejszyć kwotę zwrotu. Dla przećwiczenia tematu poszukaj w internecie ustawy konsumenckiej, tam znajdziesz odpowiedni paragraf który o tym mówi i w uzasadnieniu zwrotu pomniejszonej kwoty podaj klientowi ten paragraf.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
... warto też znać różnicę pomiędzy odstąpieniem od umowy, reklamacją, a zwrotem towaru. To o czym piszesz - masz 100% racji, tylko zauważ, że w tym wypadku mówimy o reklamacji niezgodności towaru z opisem. Tutaj procedury są inne i może sprzedawca uznać reklamację za bezzasadną (obowiązkowo każdą reklamację musi przyjąć i rozpatrzyć w terminie 14 dni, nawet te najbardziej kuriozalne ale może potem uznać je za bezzasadne), a kupujący w takim wypadku pokrywa koszty odesłania towaru.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam. Tak, uczę się tego ma bieżąco. Chyba jednak Allegro wzięło się na sposób, przy zwrocie generuje się formularz oświadczenie o odstąpieniu od umowy i tam powód niezgodny z opisem. Zatem faktycznie muszę tak to potraktować, ale zamierzam zmniejszyć kwotę o cześć, która została zniszczona. Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. Prawo do zwrotu znam jednak zaskoczyło mnie bardzo to, można odesłać noszony i uszkodzony produkt. Szczególnie, że w opisie wszystko jest zaznaczone. Dziekuje raz jeszcze wszystkim za pomoc i odzew☺️
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ollove allegro może generować listy do putina papieża czy do marsjan
formularz zwrotu nie jest odstąpieniem od umowy, może być nim
a to wielka różnica
tym bardziej, że kupujący może reklamować towar i z tego powodu żądać zwrotu wpłaty za niego i odstąpienia od umowy
odstąpienie od umowy bez podania przyczyny w trybie 14dni a odstąpienie od umowy z innego powodu to nie to samo
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nawet jeżeli w odstąpieniu powołuje się na ustawę o prawach konsumenta? Jak zweryfikować tę różnice?
- « POPRZEDNIA
-
- 1
- 2
- NASTĘPNA »