Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie. Kupujący zgłosił zwrot towaru i odesłał go. Po odbiorze paczki okazało się, że towar był użytkowany prawdopodobnie źle i zmienił barwę. Odesłano go tez bez oryginalnego opakowania. W opisie aukcji są szczegółowe informacje na temat materiałów z których jest zrobiony produkt. Kupujący powołał się na niezgodność z opisem, choć w opisie wszystko jest. Czy mogę odmówić zwrotu w takim wypadku czy mam obowiązek zwrócić mu środki?
@ollove Przyjęcia zwrotu nie możesz odmówić, jeżeli był to zakup konsumencki musisz przyjąć, ale masz prawo pomniejszyć zwrot o tyle o ile zmniejszyła się wartość towaru, przedmiotu.
To niedobrze bo w odpowiedzi na Allegro jest taka możliwość tylko, ze odmowa zwrotu 😟. Nie widziałam opcji, że tylko część.
Nie, jeżeli jest zakup konsumencki i zwrot a nie reklamacja, nie możesz odmówić.
@LEW433
zwrot a nie reklamacja
Kiedy zaczniesz odróżniać odesłanie od reklamacji ?
W tym przypadku Kupujący wypełniając formularz zwrotu (zamiaru odesłania) złożył reklamację (podając jako powód: niezgodność towaru z ofertą), a następnie odesłał przedmiot (czyli zrobił zwrot rzeczy do sprzedawcy). Jest więc tu zarówno reklamacja (wskazanie ew. niezgodności towaru z opisem) jak i zwrot (odesłanie).
@ollove
Jest informacja towar niezgodny z opisem, co nie jest prawda bo w opisie jest wszystko.
Przeczytaj dokładnie jaką niezgodność z opisem wskazuje kupujący i ustosunkuj się do stawianych przez Niego tez. Jeżeli potrafisz wykazać, że zarzuty są chybione - to reklamację masz prawo odrzucić (masz na to 14 dni od wypełnienia formularza zwrotu przez kupującego).
Jeżeli kupujący nie złożył odstąpienia od umowy zawartej na odległość, a pewnie tak i zamiast tego w formularzu zwrotu zaznaczył opcję "niezgodność z towaru z umową" to możesz to potraktować jako reklamację i po rozpatrzeniu w terminie 14 dnia (jeżeli jesteś tego pewien i możesz to udowodnić) możesz taką reklamację odrzucić. Wówczas kupujący pokrywa koszty odesłania towaru.
@ollove Jeżeli reklamacja to możesz odrzucić, jeżeli zwrot konsumencki to nie możesz odmówić przyjęcia.
Jest zwrot, ale towar jest uszkodzony. Zwrot przyszedł, ale sposób rozpatrzenia to chyba inna kwestia?
Jest informacja towar niezgodny z opisem, co nie jest prawda bo w opisie jest wszystko.
Dopytaj kupującego czy zwrot czy reklamacja, żeby nie było, albo odpisz że odrzucasz reklamację z tytułu niezgodności z opisem i co masz zrobić z towarem? Pamiętaj że kupujący może otworzyć dyskusję, ma POK.
Klient w ogóle się ze mną nie skontaktował tylko zgłosił zwrot przez formularz. Wiec chyba to nie jest reklamacja.
@ollove Jak napisałem zwrotu nie możesz nie przyjąć, możesz pomniejszyć zwrot kasy, reklamację musisz rozpatrzyć i masz na to 14dni, później zostaje uznana, możesz ją uznać albo odrzucić.
A mam możliwość zweryfikować czy to reklamacja skoro tylko mam to w zwrotach? Dziekuje za pomoc
@ollove no muszą z dużej : TO JEST REKLAMACJA skoro powołał się na niezgodność z opisem.
Przede wszystkim proszę wziąć pod uwagę, że samo sformułowanie "Zwrot towaru" nie niesie za sobą żadnych skutków prawnych. Jest to tylko i wyłącznie informacja dla sprzedającego, że towar będzie zwracany w związku z wcześniej zgłaszanym odstąpieniem od umowy czy też reklamacją.
Zacytuje tutaj może @A3dam i to co ma w stopce przy swoich wypowiedziach
*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
Przez błędny formularz Allegro kupujący jak i duża cześć sprzedawców zaczęła utożsamiać zwrot towaru z odstąpieniem konsumenckim co jest błędne.
Jak w formularzu zwrotu Allegro ktoś zaznaczył opcję "niezgodny z opisem" to spokojnie można to przyjąć za reklamację. Sami tak robimy i w dyskusjach konsultanci Allegro za każdym razem przyznają nam rację i proszą o prokonsumenckie podejście do sprawy.
@ollove możesz pomniejszyć kwotę zwrotu o stopień zużycia produktu. Warto znać przepisy prawa konsumenckiego jeśli prowadzisz sprzedaż. Kupujący ma prawo do zwrotu, ale produkt może przed odesłaniem sprawdzić tak, jak to można zrobić w sklepie stacjonarnym. Nie można ponosić sukienki i zrobić zwrotu konsumenckiego. Jeżeli tak się stało, to sprzedawca ma prawo pomniejszyć kwotę zwrotu. Dla przećwiczenia tematu poszukaj w internecie ustawy konsumenckiej, tam znajdziesz odpowiedni paragraf który o tym mówi i w uzasadnieniu zwrotu pomniejszonej kwoty podaj klientowi ten paragraf.
... warto też znać różnicę pomiędzy odstąpieniem od umowy, reklamacją, a zwrotem towaru. To o czym piszesz - masz 100% racji, tylko zauważ, że w tym wypadku mówimy o reklamacji niezgodności towaru z opisem. Tutaj procedury są inne i może sprzedawca uznać reklamację za bezzasadną (obowiązkowo każdą reklamację musi przyjąć i rozpatrzyć w terminie 14 dni, nawet te najbardziej kuriozalne ale może potem uznać je za bezzasadne), a kupujący w takim wypadku pokrywa koszty odesłania towaru.
Witam. Tak, uczę się tego ma bieżąco. Chyba jednak Allegro wzięło się na sposób, przy zwrocie generuje się formularz oświadczenie o odstąpieniu od umowy i tam powód niezgodny z opisem. Zatem faktycznie muszę tak to potraktować, ale zamierzam zmniejszyć kwotę o cześć, która została zniszczona. Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. Prawo do zwrotu znam jednak zaskoczyło mnie bardzo to, można odesłać noszony i uszkodzony produkt. Szczególnie, że w opisie wszystko jest zaznaczone. Dziekuje raz jeszcze wszystkim za pomoc i odzew☺️
@ollove allegro może generować listy do putina papieża czy do marsjan
formularz zwrotu nie jest odstąpieniem od umowy, może być nim
a to wielka różnica
tym bardziej, że kupujący może reklamować towar i z tego powodu żądać zwrotu wpłaty za niego i odstąpienia od umowy
odstąpienie od umowy bez podania przyczyny w trybie 14dni a odstąpienie od umowy z innego powodu to nie to samo
Nawet jeżeli w odstąpieniu powołuje się na ustawę o prawach konsumenta? Jak zweryfikować tę różnice?