Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient zamówił hulajnogę, wszystko ok, paczka wyszła z hurtowni, w dniu w którym miała zostać doręczona, klient do mnie zadzwonił i powiedział, że się pomylił, że jak zmierzył wymiary hulajnogi podane w ofercie w stosunku do syna, to hulajnoga będzie za mała i żebym zawróciła kuriera, bo on jej nie chce. Powiedziałam, że spoko i żeby w takim razie zrobił zwrot, bo kurier mu ją w tym dniu doręczy. Klient jednak zamiast odebrać paczkę i zrobić zwrot - ODMÓWIŁ PRZYJĘCIA PACZKI KURIEROWI.
Jak teraz wygląda dalej procedura? Co mogę zrobić w tym momencie, albo co należy zrobić? I co się wiążę z odmową przyjęcia paczki przez klienta i jej zawrotką do hurtowni?
@IW0NEX odstąpił od umowy ? oddajesz co wpłacił - ( minus )koszt powrotu paczki bo to jest po stronie konsumenta, jak to ogarniesz z hurtownią Twoja sprawa 🙂
Widzę że dopiero zaczynasz, działasz w dropie więc z czasem będziesz miał stos zwrotów, reklamacyjnych produktów które będą do Ciebie spływać i zalegać 😄 a jak skończy się bonus na prowizje zobaczysz jakie to koszty 😄
co znaczy, że odstąpił od umowy? na ten moment po prostu nie odebrał paczki, która wraca na hurtownie.
Wchodzi w moje zakupy w ten zakup klina odstąpienie od umowy ty dostajesz mail że odstąpił
Dzięki, czy mam się o to sama upomnieć jeśli tego nie zrobi?
Możesz zrób mu screenshooty z tej procedury bo widać niegramotny klient. Odstąpić zgodnie z prawem musi bo leci mu termin odstąpienia od chwili jak odmówił odbioru
Czyli dopóki nie odstąpi od umowy, to nie zwracam mu pieniędzy? Ja też jeszcze niegramotna sprzedająca 😉
@IW0NEX dopóki klient nie prześle Ci rezygnacji z zakupu towar należy do niego , a to gdzie się on znajduje nie ma żadnego znaczenia .
Czytam i czytam, dowiaduję się i uczę, ale zawsze znajdzie się coś czego się nie wie 😉 W trakcie sprzedaży też można się uczyć i poznawać 😄
Dzięki za dokładne pokierowanie co i gdzie, pozdrawiam!
@IW0NEX niby tak, ale zawsze lepiej się uczyć na czyichś błędach niż na swoich😁
@IW0NEX poproś klienta o odstąpienie przez allegro, nie kombinuj, nie walcz, niech odstąpi i oddaj mu całą kasę jaką wpłacił ( wiem że nie tak się robi ale na walkę to ja mogę se pozwolić ) wystarczy że klient rozpocznie Ci dyskusję oznaczy jako nierozwiązana + walnie negatywa i przy 2 opiniach masz po sprzedaży na allegro, puki nie nazbierasz z 100 komentarzy pozytywnych, przykre ale musisz wchodzić klientom w d... 😞
Witaj w realiach Allegro 😞
Dzięki bardzo, nie zamierzam wojować, chciałam tylko wiedzieć jak dobrze to zrobić 🙂 Dzięki!
@IW0NEX prawnie, nie odstąpił, paczka należąca do klienta wraca do Ciebie, naraził Cię na straty, możesz żądać pokrycia kosztów powrotu oraz ponownej wysyłki, potem naliczać za magazynowanie, lub oddać kasę pomniejszoną o koszty wysyłki i powrotu, ale to potem jak dojdziesz do wprawy 😄
Dzięki jeszcze raz, już pojmuję jak to działa w takiej sytuacji, zapamiętam na przyszłość 🙂
Mam nadzieję, że kiedyś w końcu dojdę do jakiejś wprawy i będzie mi to szło jak należy ;D
Dzięki jeszcze raz, już pojmuję jak to działa w takiej sytuacji, zapamiętam na przyszłość
Mam nadzieję, że kiedyś w końcu dojdę do jakiejś wprawy i będzie mi to szło jak należy ;D
Sytuacja mi się dalej ciągnie, bo klient nie odpowiada na maile i wiadomości, hulajnoga jest u mnie, klient zwrotu towaru nie zgłosił, zostało mu na to 5 dni, co mam robić? Mam do niego wydzwaniać i się upominać, czy jak? Nie chcę kłopotów, nie chcę też sobie zaszkodzić, ani zrobić czegoś źle 😅 Doradzisz coś?
@IW0NEX ma 14 dni od dnia odbioru paczki z towarem do rąk a on nie odebrał więc napisz mu info przez allegro i smsa jak masz nr tel i czekaj
Odmówił odbioru paczki 9 kwietnia, napisałam do niego 2 wiadomości poprzez allegro. Zero odzewu. Napiszę jeszcze sms i będę czekać. Co w momencie, gdy minie te 14 dni, a nic się nie stanie? Co mam wtedy robić?
@IW0NEX Wtedy klient nie będzie miał już prawa zwrotu, więc napiszesz mu, że ma 2 tygodnie na odbiór towaru, po tym czasie masz prawo do naliczania opłat za nieumowne magazynowanie w wysokości X procent wartości towaru za dzień zwłoki. Dodatkowo zaznacz, że nie odpowiadasz za stan towaru.
Hulajnogę postaw do jakiegoś magazynu i niech czeka.
Pieniędzy nie zwracaj bez jego decyzji o zwrocie, bo z punktu widzenia prawa nieodebranie przesyłki nie jest równoznaczne ze zwrotem. Oddasz mu pieniądze, a prawnie towar nadal jest jego i będzie mógł się o niego upominać. Bez decyzji zwrotowej nic nie rób.