anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odstąpnienie od umowy (Kup teraz)

Artexpo
#7 Wielbiciel#

Witam,

W związku ze znalezieniem wady produkcyjnej musieliśmy wycofać ze sprzedaży lady. Jednakże w między czasie jedna osoba zakupiła jedną z tych lad. Chcemy zwrócić wpłatę i odstąpić od realizacji umowy. Czy jest taka możliwość? Nie ma niestety żadnego kontaktu z Kupującym. Nie odbiera telefonu ani nie kontaktuje się przez chat. 

Czy wystarczy po prostu zaznaczyć przy sprzedanym towarze "Anulowane" i dokonać zwrotu. Czy też Kupujący musi "Anulować" bądź wykonać jakieś inne kroki?

 

Proszę o pomoc.

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

xyz96
#21 Demiurg#

Kupujący nic nie musi robić, możecie zwrócić wpłatę przez Allegro Finanse. Wypada jednak poinformować klienta, że transakcja nie zostanie zrealizowana.

oznacz moderatorów

Artexpo
#7 Wielbiciel#

Jeżeli na koncie Allegro nie ma funduszy ponieważ zostały automatycznie ściągnięte na konto to jak mogę dokonać zwrotu na konto Kupującego?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Artexpo poinformuj kupca o sytuacji i dokonaj zwrotu kasy przez Payu nic więcej nie zrobisz, jedyne co możesz mieć problem ze zwrotem prowizji bo do sprzedaży nie doszło z Twojej winy 😞

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Artexpo
#7 Wielbiciel#

Klienta telefonicznie cały zeszły tydzień próbowaliśmy poinformować bez skutku. Wczoraj już wysłaliśmy mu wiadomość przez chat. 

Czyli zmieniam na ANULOWANE i robię zwrot. Co do prowizji to jak przepadnie to już trudno. 

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Z tą prowizją jest różnie, jeżeli masz jakość sprzedaży na poziomie Dobrym i zwrócisz przez allegro finanse, to jest duża szansa na zwrot, przynajmniej u mnie podziałało jak kasę od razu zwróciłem kupującemu. Tylko właśnie problem jak nie ma środków na AF.

oznacz moderatorów

Artexpo
#7 Wielbiciel#

No właśnie jeżeli na koncie Allegro nie ma funduszy ponieważ zostały automatycznie ściągnięte na konto to jak mogę dokonać zwrotu na konto Kupującego?

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Jedyne wyjście to czekać na środki zanim automat je ściągnie.

Jeżeli zwrócisz bezpośrednio na konto, to odrzucą wniosek, tylko jeżeli nie doszło do sprzedaży, to mogą kręcić nosem podczas odwołania 😄

Tylko jak mówisz, że brak kontaktu, żeby uzyskać nr konta, to trzeba pisać do skutku. A może i sam się upomni 😄

oznacz moderatorów

Artexpo
#7 Wielbiciel#

Możesz to mi dokładniej to wyjaśnić bo nie do końca rozumiem.

"Jeżeli zwrócisz bezpośrednio na konto, to odrzucą wniosek, tylko jeżeli nie doszło do sprzedaży, to mogą kręcić nosem podczas odwołania "

Próbowałem zrobić zwrot przez konto Allegro ale, że jest 0 zł na koncie to dostałem info że spróbują za 24h. Jednakże wiem, że nic w tym czasie nie wejdzie na konto. Wysłałem maila do klienta o numer konta do zwrotu. Moje pytanie jest następujące jak Allegro zweryfikuje, że zwróciłem te pieniądze jeżeli przelew ominie całkowicie platformę Allegro?

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Jeżeli zwracasz poza allegro finanse, to wtedy odrzucą wniosek, tak powinienem napisać 😄

oznacz moderatorów

Artexpo
#7 Wielbiciel#

Masz na myśli wniosek o zwrot prowizji?

Ale jak zwraca się poza Allegro to jak oni weryfikują, że faktycznie Kupujący dostał zwrot kasy?

Dodatkowo nie pojawiła mi się w ogóle faktura dotycząca prowizji dla Allegro 😕

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

To jest tak, że jeżeli zwrócisz pieniądze na konto bankowe kupującego (poza allegro finanse), to z automatu odrzucą wniosek o zwrot prowizji, bo system nie widzi zwrotu pieniędzy przez ich kanał i wtedy trzeba się odwoływać (chociaż czasami to trochę trwa) - tylko tutaj jest naprawdę różnie, jeżeli nie doszło do sprzedaży. Trzeba do nich wysyłać potwierdzenia przelewu. Ale w Twojej sytuacji raczej zrozumieją.

Co do samych prowizji, wszystkie koszty allegro lądują w rozliczeniach z allegro.

 

oznacz moderatorów